AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg kan si. I bunn og grunn surrer sikkert alle inne på samme forum og deler sine tanker, og jeg ønsker ikke at noen skal bli identifisert. Først og fremst. Jeg er et nær familiemedlem av personen som sårer familien sin. Han er en typisk kjernefamiliemann som virkelig har stått på for familien, har levd for jobben, oppussing av hus og utad har alt virket perfekt. Han har flere barn med sin barndomskjæreste som han er gift med og de er begge i 40-årene. pga.omstendigheter rundt han de siste årene har han reist mye og har forandret livsstil totalt. Jeg hadde ingen grunn til å tro at han ikke hadde det bra med kona si eller barna og de virker perfekt på utsiden. Har aldri sett noen krangler og de har alltid sett på hverandre med kjærlige blikk. Selv etter mange herrens år sammen. Hun har vært hans nummer 1 støttespiller og de har vært gjennom mange traumer sammen. I går sendte han meg en melding for å informere meg om at kona hans og han skal skilles og dette var allerede bestemt for måneder siden. De holder kun sammen for barna skal få en lettere overgang før pappa flytter langt langt unna for å bo sammen med sin nye kjæreste. I meldingen hevder han denne damen var en han hadde møtt i fjor og skilsmissepraten kom 2-3 måneder etter han hadde møtt henne. Kona hadde forstått han hadde et eller annet på gang. Da hadde han gjort valget om å forlate familien sin. Alle disse månedene har de ikke sagt noe til noen men nå har altså resten fått vite det inkludert barna. Alle er i sjokk. Barna må flytte ut av barndomshjemmet sitt og alt må selges da kona ikke har råd til å bo i huset alene. Han flytter altså inn til ny kjæreste mens han kaster ut familien til boligmarkedet, og mest sannsynlig blir de å ende opp i en liten leilighet. Barna er knust og kona er knust. Jeg på min side vet ikke om jeg orker å ha kontakt med ham mer etter denne nyheten. Hans oppførsel er utrolig lite gjennomtenkt og barnslig. Han gjør alt dette fordi han er nyforelsket! Og han tror virkelig at livet blir annerledes med denne personen han har møtt. Han glemmer at alle forhold får en hverdag og at den mest sannsynlig for hans del kommer til å bli veldig ensom når han sitter uten sine barn, uten hans beste venn gjennom alle år og med kalde skuldre fra øvrig familie. Jeg kommer aldri til å ønske å ha noe å gjøre med denne nye damen som bevist har blitt med på leken og faktisk ikke har hatt vett nok til å stoppe han før han gikk for langt. I mine øyne er dette en helt grotesk behandling av andre mennesker. Hadde han heller prøvd å fikse forholdet sitt og sett på løsninger. Eller vært mann nok til å gå med en gang han hadde tanker om utroskap eller ønsket noe annet i livet. Det er så utrolig feigt! Hvordan kan en person gi opp sine egne barn? Han elsket sine barn! Når forelskelsen går over og hverdagen kommer..........da innser han at han har ødelagt mange liv , inkludert sitt eget! Jeg måtte bare få det ut.... Hva synes dere om slike utganger på et forhold? På et forhold som alle tror er perfekt, inkludert kona selv? Anonymous poster hash: e86ba...f6a
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 sånt er for jævlig og for vanlig, men det er ingenting man skal legge seg opp i.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Mannfolk er noen rasshøl. Anonymous poster hash: a1ec9...645 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Lurer på hvem denne kjerringen er som absolut måtte få ham forelsket i seg. Anonymous poster hash: 88a03...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Lurer på hvordan kvinner det er som tar gifte menn. Eier de ikke skam i livet? Anonymous poster hash: 646ae...cb9 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Syns i b l a n t det er befriende mennesker her som ikke har psykologi som grunnfag, o g som forteller ærlig hvordan ting er.Anonymous poster hash: 2a131...6fc
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Tar du avstand fra ALLE menn som skiller seg og finner seg en ny kjæreste? Aner du hvor normalt skilsmisser er i dag? Du har ingenting med dette å gjøre. Situasjonen er veldig lei, men også veldig vanlig. Er det bedre at han blir værende i et livløst ekteskap med lavere livskvalitet enn hva han ville ha hatt om han hadde gått ut av ekteskapet? Barn er også veldig observante. Tror du ikke de legger merke til hvordan situasjonen er?Jeg synes du er ganske frekk som trekker konklusjoner kun basert på dette tynne grunnlaget. Anonymous poster hash: 317dc...735 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Du skriver ganske ofte "virker perfekt på utsiden" her. Sålenge du ikke levde i det samlivet så vet vel du veldig lite om det faktisk også var det innad. Anonymous poster hash: 6b97c...f9c 12
Ansjosen Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 Det jeg lurer litt på er om det alltid er dette enorme sjokket for hun som blir forlatt? Har det virkelig ikke kommet noen forvarsler? Som muligens er blitt tatt opp og muligens er blitt ignorert? Er det alltid slik at hun blir "tatt på senga"? Eller er det noen ganger slik at det har vært "helt ok" å være i forholdet, men at ting har gnagd litt og at hun også har vært klar over at ikke alt er tipp topp, men at i det øyeblikket han velger å gå, og velger å snakke høyt om det er det svært lett å ta på seg hele offerrollen for kvinnene? Jeg syns også at man skal rydde opp hjemme, feie evt nye forelskelser under teppet for en periode og la det være med det til man har egen adresse og eget bosted, men det gir meg ikke svar på spørsmålene over her likevel. Er det virkelig alltid slik at alle damer blir så overrasket og har gjort sitt ytterste for å holde på disse slemme mennene som finner en ny dame bare fordi de ikke gidder å jobbe med det de har? 1
Gjest Blomsterert Skrevet 11. februar 2014 #10 Skrevet 11. februar 2014 Ikke lett å være deg. Men ikke kutt av bånd. Vi er ingen perfekte. Når det kommer fram, så trenger vi venner. Og familie.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #11 Skrevet 11. februar 2014 Mannen er et svin, og nydama hans er en skam for menneskeheten. De passer godt sammen. Man kan bare håpe at karma biter dem begge i skinka. Anonymous poster hash: 37164...804 5
Tba Skrevet 11. februar 2014 #12 Skrevet 11. februar 2014 Mannfolk er noen rasshøl. Anonymous poster hash: a1ec9...645 Det er ikke færre kvinner enn men som gjør slike ting når de blir innhentet av midtlivskrise og syns at hverdagen ikke er spennende nok, og at de må realisere seg. Poster som bare inneholder mannfolk er rasshøl, drittsekker osv virker bare veldig uinteligente. Det tilfører ikke noe fornuftig, men bare viser at vedkommende må ha veldig dårlig dømmekraft og velger feil type man gang på gang. Uten å ha nok selvinnsikt til å se mønstret. Evnt. vanker i et meget dårlig miljø med bare "rasshøl" og ikke vet bedre stakkar. 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #13 Skrevet 11. februar 2014 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne eller hva jeg kan si. I bunn og grunn surrer sikkert alle inne på samme forum og deler sine tanker, og jeg ønsker ikke at noen skal bli identifisert. Først og fremst. Jeg er et nær familiemedlem av personen som sårer familien sin. Han er en typisk kjernefamiliemann som virkelig har stått på for familien, har levd for jobben, oppussing av hus og utad har alt virket perfekt. Han har flere barn med sin barndomskjæreste som han er gift med og de er begge i 40-årene. pga.omstendigheter rundt han de siste årene har han reist mye og har forandret livsstil totalt. Jeg hadde ingen grunn til å tro at han ikke hadde det bra med kona si eller barna og de virker perfekt på utsiden. Har aldri sett noen krangler og de har alltid sett på hverandre med kjærlige blikk. Selv etter mange herrens år sammen. Hun har vært hans nummer 1 støttespiller og de har vært gjennom mange traumer sammen. I går sendte han meg en melding for å informere meg om at kona hans og han skal skilles og dette var allerede bestemt for måneder siden. De holder kun sammen for barna skal få en lettere overgang før pappa flytter langt langt unna for å bo sammen med sin nye kjæreste. I meldingen hevder han denne damen var en han hadde møtt i fjor og skilsmissepraten kom 2-3 måneder etter han hadde møtt henne. Kona hadde forstått han hadde et eller annet på gang. Da hadde han gjort valget om å forlate familien sin. Alle disse månedene har de ikke sagt noe til noen men nå har altså resten fått vite det inkludert barna. Alle er i sjokk. Barna må flytte ut av barndomshjemmet sitt og alt må selges da kona ikke har råd til å bo i huset alene. Han flytter altså inn til ny kjæreste mens han kaster ut familien til boligmarkedet, og mest sannsynlig blir de å ende opp i en liten leilighet. Barna er knust og kona er knust. Jeg på min side vet ikke om jeg orker å ha kontakt med ham mer etter denne nyheten. Hans oppførsel er utrolig lite gjennomtenkt og barnslig. Han gjør alt dette fordi han er nyforelsket! Og han tror virkelig at livet blir annerledes med denne personen han har møtt. Han glemmer at alle forhold får en hverdag og at den mest sannsynlig for hans del kommer til å bli veldig ensom når han sitter uten sine barn, uten hans beste venn gjennom alle år og med kalde skuldre fra øvrig familie. Jeg kommer aldri til å ønske å ha noe å gjøre med denne nye damen som bevist har blitt med på leken og faktisk ikke har hatt vett nok til å stoppe han før han gikk for langt. I mine øyne er dette en helt grotesk behandling av andre mennesker. Hadde han heller prøvd å fikse forholdet sitt og sett på løsninger. Eller vært mann nok til å gå med en gang han hadde tanker om utroskap eller ønsket noe annet i livet. Det er så utrolig feigt! Hvordan kan en person gi opp sine egne barn? Han elsket sine barn! Når forelskelsen går over og hverdagen kommer..........da innser han at han har ødelagt mange liv , inkludert sitt eget! Jeg måtte bare få det ut.... Hva synes dere om slike utganger på et forhold? På et forhold som alle tror er perfekt, inkludert kona selv? Anonymous poster hash: e86ba...f6a Det er ikke et annet menneske sitt ansvar å stoppe andre å forelske seg, det er et ansvar mannen har selv. Han kunne stoppet seg selv før det gikk så langt. Jobbet mer med forholdet sitt. Kan ikke legge skylden for alt det der over på en dame som egentlig er utenforstående. Hvis han vil holde sammen med familien sin gjør han det. Forelskelser går over hvis man ikke dyrker dem. Alle forhold har problemer og gode sider, saken er den at i et forhold kan en ting være et problem, i et annet forhold er det andre issues. Ingen forhold eller mennesker er perfekte, det er det ingen som har sagt. Hva han gjør er opp til HAN. Anonymous poster hash: 03b5b...8be 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #14 Skrevet 11. februar 2014 Det er ikke færre kvinner enn men som gjør slike ting når de blir innhentet av midtlivskrise og syns at hverdagen ikke er spennende nok, og at de må realisere seg. Poster som bare inneholder mannfolk er rasshøl, drittsekker osv virker bare veldig uinteligente. Det tilfører ikke noe fornuftig, men bare viser at vedkommende må ha veldig dårlig dømmekraft og velger feil type man gang på gang. Uten å ha nok selvinnsikt til å se mønstret. Evnt. vanker i et meget dårlig miljø med bare "rasshøl" og ikke vet bedre stakkar. Haha. Du tror og du tror men du VEIT ingenting. Du er bare misunnelig fordi jeg skal til USA. Dessuten holder jeg meg unna menn! Er alltid menn som er utro, det ser jeg hver dag. Og Gud. Anonymous poster hash: a1ec9...645
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #15 Skrevet 11. februar 2014 Du skriver ganske ofte "virker perfekt på utsiden" her. Sålenge du ikke levde i det samlivet så vet vel du veldig lite om det faktisk også var det innad. Anonymous poster hash: 6b97c...f9c Enig. Vet om et par som virket perfekt utenfra, men som absolutt ikke var det på innsiden. Barna der var heldigvis voksne og hadde flyttet ut. Anonymous poster hash: f8c85...078
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #16 Skrevet 11. februar 2014 TS? Bor disse folka nord i landet? Historien virker alt for kjent, for meg. Anonymous poster hash: 92640...16e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #17 Skrevet 11. februar 2014 Totalt idiotisk mann, og et teit kvinnfolk han har seg med. Begge viser dårlig moral og dømmekraft. Men utover det, ville jeg ikke involvert meg noe i dette. Klassisk midtlivskrise der sårer dem han burde bry seg mest om. Så mange gjør dette, og de fleste angrer på hvordan det ble gjort i ettertid. Men de fleste har også fått det bedre. For livet med små barn, husbygging, oppussing, karriere osv sliter ut parforholdet. Tilslutt er det bare vennskap og kollegialt samarbeid igjen. Ikke noe kyssing, holde hånd, intimitet, god sex. Alt dette kan man finne i et nytt forhold, som ikke noengang kommer i småbarnsfella... Forståelig. Men veldig trist for alle barn som opplever at det trygge hjemmet splittes og en av foreldrene er lei seg i mange år. Anonymous poster hash: 05f76...c54
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #18 Skrevet 11. februar 2014 Ville dere blitt dømt på den måten om det var dere som ikke hadde følelser igjen? Jeg benytter ikke anledningen til å stenge ut familiemedlemer bare fordi de skiller seg. Det er ikke han som ødelegger familien, det er dere som stenger han ute som gjør det. Makan til oppførsel! Anonymous poster hash: a8bbb...539 5
Tba Skrevet 11. februar 2014 #19 Skrevet 11. februar 2014 Haha. Du tror og du tror men du VEIT ingenting. Du er bare misunnelig fordi jeg skal til USA. Dessuten holder jeg meg unna menn! Er alltid menn som er utro, det ser jeg hver dag. Og Gud. Anonymous poster hash: a1ec9...645 God tur til USA, har bodd der så jeg kan ikke si at jeg er misunnelig, glad for slippe å være der. Selv om du ser utro menn, betyr det ikke alle er det. Akkurat som at jeg ser kvinner som er utro betyr det ikke alle kvinner er utro. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #20 Skrevet 11. februar 2014 Nå har jeg lest TS sin historie minst 10 ganger.....og jeg er 95% sikker på at den handler om meg.....jeg er da den nye dama.....dette var ikke greit å lese... Men har dette noe på KG å gjøre? Anonymous poster hash: 92640...16e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå