Gå til innhold

Dere som fikk barn under studiene, ble dere mer strukturerte eller mer ustrukturerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Som overskriften sier, jeg lurer på om dere som fikk barn mens dere gikk på skole ble mer strukturerte eller ustrukturerte under graviditeten og etter at barnet hadde kommet?

Altså det jeg egentlig mener er vel om dere ble flinkere eller dårligere til å jobbe med skolearbeidet? Har hørt flere som sier de ble flinkere etter barnet kom, fordi de måtte være mer strukturerte/planlegge mer.

Og hadde du permisjon fra studiene eller fortsatte direkte når barnet hadde kommet?

Vurderer å få barn når jeg er student og blir veldig glad for svar ;)

Anonymous poster hash: cc107...ffe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortsatte direkte etter fødslene de periodene jeg studerte og fikk barn samtidig. Jeg har alltid vært flink til å gjøre det jeg skal, men har aldri vært særlig strukturert. Er nok mere en skippertakperson, men det fungerte helt fint for min del.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Var vel ca samme når det gjaldt struktur og organisering. Har permisjon fra studier og jobb nå :)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar :)

Jeg er ikke så flink å lese fra før så jeg er litt redd jeg skal bli enda mindre flink å lese med et lite barn i tilleg. Trøtt og sliten og sikkert helt oppslukt av den lille. Men kankje det er håp da ;)

Skrevet

Hører gjerne fra flere også , TS :)

Skrevet

Jeg skrev masteroppgave under graviditeten. Ble mer strukturert fordi jeg absolutt ville rekke det før fødselen, ikke ta permisjon. Leverte midt i vårsemesteret og forsvarte oppgaven tre uker før termin. Hadde nok ikke stått på på samme måte uten baby i sikte.

Anonymous poster hash: e1305...e6a

Skrevet

Jeg har fått en hel personlighetstransplantasjon omtrent etter babyen kom. Har en Adhd-diagnose, og har vært rotete og ustrukturert hele livet, men etter fødselen har jeg vært helt ekstremt flink og effektiv! :O Har gjort mer skolearbeid siste 9 mnd enn de 5 åra før det til sammen.. ;) tror det er et mamma-gen som har blitt aktivert. ;)

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Fikk barn før jeg begynte å studere da... Men ble veldig strukturert, det må man jo bare hvis man skal gjennomføre.

Skrevet

Eg har alltid vore et skippertaksmenneske, men etter at eg vart mamma har eg vorte mykje meir strukturert, og en meir målretta student :)

Skrevet

Jeg fikk ikke barn mens jeg var student, men har bærtur fulltidsstudent både med og uten barn. Jeg var definitivt mest strukturert siste gangen (med barn). Fikk bedre karakterer, og leste mer effektivt. Det var heller ikke noe problem å få jobb selv om jeg hadde barn fra før.

Skrevet

Føler meg ikke mer strukturert, men er nok det da jeg kun har fått B på eksamner etter at jeg fikk barn. Før det hadde jeg mest C og noen D-er.

Jeg hadde ett års permisjon så jeg jobbet ikke med studier i den "værste" babyfasen.

Nå er jeg snart ferdig å studere i første omgang, og er veldig glad for at vi fikk barn under studietiden. Gleder meg likevel veldig til neste gang. Å slippe de økonomiske utfordringene i permisjonstiden vil bli veldig deilig. :) Ikke minst er det godt å vite at hvis nødvendig, så kan jeg sykemeldes uten at det får konsekvenser for videre skolegang.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg studerte med stor mage :-)

Men svangerskap er så ulike.

Gjør det du er i form til.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene, må si jeg er overasket over så mange positive svar, så bra :)

Gjest Gemini7
Skrevet

Mer strukturert!! Jeg var klassisk skippertaksstudent før, men fikk meg et spark i ræva da jeg ble mamma. Tida ble dyrebar og kunne ikke sløses med, så jeg jobbet mye mer strukturert når jeg bar hadde tid da dun var i barnehagen. Og ting gikk veldig bra! :) Jeg var den eneste i mitt masterkull som hadde barn og fikk toppkarakter;)

Skrevet

Jeg var litt ustrukturert før jeg fikk barn, men under graviditeten var det som at noe bare skjedde! Ble superfokusert og veldig strukturert. Var tilbake på skolebenken 5 dager etter babyen var født :-) Tar bare opp 3 fag dette året, så starter jeg på siste året på bacheloren min til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...