AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Vurderer å flytte sammen med typen. Hva bør man tenke på før man tar det steget? Anonymous poster hash: 83f90...1bd
Karenina Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Skal du flytte inn til ham, ham til deg, eller skal dere felles finne ny leilighet? Det dere bør tenke på, er: 1. Økonomi. Hvem skal betale hva, og hvor mye? Skal dere ha felles matkonto? Tjener dere like mye? Skal alt deles 50/50 eller etter yteevne? 2. Husarbeid Skal det deles 50/50, etter interesse eller etter hvem som arbeider mest utenfor hjemmet? Hvem skal ta oppvasken, og når? Hvem skal stå for matinnkjøp, måking av oppkjørsel, etc? 3. Eiendeler Hvem eier det dere skaffer sammen? Og hvem hadde med hva inn i samboerskapet? Alle har sine måter å ordne dette på, men jeg vil tro det er økonomi og husarbeid som skaper størst frustrasjon i et samboerskap dersom man ikke får klare rammer på forhånd. Hos oss er det jeg som jobber mest, med 180 % (100 % studier og 84 % jobb) og er dermed oftest borte. De fører til at han i teorien er den som skal stå for det meste av husarbeidet hos oss, men det blir gjerne tatt av meg når jeg drar den slitne ræva mi hjem om kvelden. Til gjengjeld er det han som tjener mest og spiser mest, så han betaler mer inn på vår felles matkonto. Husleie og strøm dekker vi 50/50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå