AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Trenger tips ift bordplassering i mitt bryllup. Har jo sett at brudeparets foreldre skal sitte ved hovedbordet. Nå døde min manns mor for 3 år siden og hans far har nylig fått seg ei venninne. Han ønsker nå å ha med henne i bryllupet, noe som selvfølgelig er helt greit. Problemet er at vi er usikker på hvor vi skal plassere henne. Vi har kun hilst på henne, og min mann synes det blir unaturlig å ha henne som bordkavaler i bryllupet. Noen tips? Anonymous poster hash: c11fa...099
Amens Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Om hun ikke kjenner andre enn dere så blir det jo fort veldig trist for henne om hun må sitte ved ett bord der hun ikke kjenner noen... Er jo heller ikke spesielt populært å splitte par.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Mannen din har da forhåpentligvis deg til bords? Anonymous poster hash: dcfe6...d53
*Frida* Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Fars venninne - brudgoms far - brud - brudgom - brudens mor - brudens far ? 2
Gjest Magdalene Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 fars venninne- brudgoms far - brud - Brudgom - brudens mor - brudens far
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Det tradisjonelle er vel: Brudgoms far - brudgoms mor - brudgom - brud - brudens far - brudens mor. Brudgommen vil jo ha bruden på sin høyre side, og sånn sett ha det veldig fint likevel? Dere har kanskje forlovere tvers ovenfor dere eller i nærheten også? Dersom dere føler det blir unaturlig at hun skal sitte nærmest dere som er brudeparet, så ville jeg larr brudgommens far sitte ved bruden. Altså: Brudens far - brudens mor - brudgommen - bruden - brudgommens far - brudgommens far's nye date. Tenk litt på den nye utvalgte til faren hans også - hun kjenner trolig ingen i familien, så jeg tror jeg ville passet på at hun fikk sitte enten ved siden av brudgommens far - eller tvers ovenfor ham på andre siden av bordet. Da kan i så fall en tante eller noe "ta" brudgommens mor's plass". Anonymous poster hash: a1826...8e3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #7 Skrevet 13. februar 2014 Fars venninne - brudgoms far - brud - brudgom - brudens mor - brudens far ? Vi valgt denne løsningen og det var helt supert! Anbefales Anonymous poster hash: 4f63f...d2c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #8 Skrevet 13. februar 2014 Etiketten er at brudgommen skal ha brudens mor ved siden av seg, og bruden skal ha sin far på sin andre side. Så har brudens far og brudens mor brudgommens far og mor til bords. Det funker vel greit i dette tilfellet? Brudgommens stemor- brudens far- brud-brudgom-brudens mor-brudgommens far Anonymous poster hash: a3549...926
Pearl2.0 Skrevet 13. februar 2014 #9 Skrevet 13. februar 2014 Vi valgte å la foreldreparene sitte sammen og det fungerte veldig fint altså! Det så ut som om de koste seg veldig sammen begge parene og nusset og var så søte
Gjest Hjertesukk Skrevet 14. februar 2014 #10 Skrevet 14. februar 2014 Det tradisjonelle er vel: Brudgoms far - brudgoms mor - brudgom - brud - brudens far - brudens mor. Brudgommen vil jo ha bruden på sin høyre side, og sånn sett ha det veldig fint likevel? Dere har kanskje forlovere tvers ovenfor dere eller i nærheten også? Dersom dere føler det blir unaturlig at hun skal sitte nærmest dere som er brudeparet, så ville jeg larr brudgommens far sitte ved bruden. Altså: Brudens far - brudens mor - brudgommen - bruden - brudgommens far - brudgommens far's nye date. Tenk litt på den nye utvalgte til faren hans også - hun kjenner trolig ingen i familien, så jeg tror jeg ville passet på at hun fikk sitte enten ved siden av brudgommens far - eller tvers ovenfor ham på andre siden av bordet. Da kan i så fall en tante eller noe "ta" brudgommens mor's plass". Anonymous poster hash: a1826...8e3 Den første du nevner her er IKKE tradisjonell bordplassering, nummer to er bordplasseringen som skal brukes i følge skikk og bruk Det er meningen at brudeparets foreldre skal splittes, og ha hverandre til bords. (Om du googler "bordplassering bryllup" så får du opp skissen på hvordan det skal være). Men man kan selvfølgelig gjøre som man vil, men i dette tilfellet så ville jeg valgt den ordinære og tradisjonelle bordplasseringen hvor fars kavaler sitter ved siden av TS sin far. Vi går også for den tradisjonelle plasseringen da begge våre foreldre er skilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå