Gå til innhold

Grei mat med lite kalorier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken mat er mettende, men med lite kalorier?

Vil det si mye for vekten om man går fra tre kaffe latte til tre store kopper med svart kaffe? Med tanke på kaloriene i kaffe latten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å svare på det siste: En latte med H-melk inneholder ca 200 kcal. Tre om dagen (sånn jeg tolka det du skrev) er altså 600 kcal, eller snaut 1/3 av dagsbehovet for en lite aktiv kvinne. 1 kg fett tilsvarer vel ca 7000 kcal om jeg ikke husker helt feil, dvs. på et år vil du kunne "spare" 22 kg på å bytte ut 3 kaffe latte med 3 kopper kaffe 5 dager i uka.

(...for å ta det rent matematisk.)

Endret av Kladd
  • Liker 1
Skrevet

For å svare på det siste: En latte med H-melk inneholder ca 200 kcal. Tre om dagen (sånn jeg tolka det du skrev) er altså 600 kcal, eller snaut 1/3 av dagsbehovet for en lite aktiv kvinne. 1 kg fett tilsvarer vel ca 7000 kcal om jeg ikke husker helt feil, dvs. på et år vil du kunne "spare" 22 kg på å bytte ut 3 kaffe latte med 3 kopper kaffe 5 dager i uka.

(...for å ta det rent matematisk.)

Måtte sjekke for sikkerthetsskyld, ser på kaffe latten (Dolche gusto) at det er 89 kalorier per posjon. Så er kanskje maten som jeg spiser som er mer kalorier i tenker jeg. Spiser mye vita smør, hvor mye er vanlig å ha på knekkebrøet av smøret? Eller majones? Blir det mer eller mindre om jeg tar avokado i stedet på knekkebrøet?

Skrevet

Hvilken mat er mettende, men med lite kalorier?

Hjemmelagede supper med masse grønnsaker.

Gryteretter med bønner og linser.

• Liker 1
Skrevet

Avocado innholder mye kalorier. Hvis du absolutt må ha noe under pålegget kan du f.eks prøve yogurt naturell som du evt krydder for å få litt mer smak,eller cottage cheese,eller mager smørost. Cottage cheese er også mager og metter godt.Eller så kan du spise kesam enten med vanilje eller naturell som du tilsetter litt smak. Du kan også lage havregrøt på vann,dette holder deg mett lenge. Fiskekaker er også noe som innholder lite kalorier og det kan du bruke i mange varianter. Du kan lage deg en salat.Som et evt mellommåltid har du skyr,eller de nye variantene fra tine. Du kan lage suppe i alle varianter,eller kjøpe de ferdig suppene fra toro. Nå vet jeg ikke hvilket knekkebrød du bruker,men du kan f.eks bytte til ryvita.

Anonymous poster hash: aac4b...083
Skrevet

Avocado innholder mye kalorier. Hvis du absolutt må ha noe under pålegget kan du f.eks prøve yogurt naturell som du evt krydder for å få litt mer smak,eller cottage cheese,eller mager smørost. Cottage cheese er også mager og metter godt.Eller så kan du spise kesam enten med vanilje eller naturell som du tilsetter litt smak. Du kan også lage havregrøt på vann,dette holder deg mett lenge. Fiskekaker er også noe som innholder lite kalorier og det kan du bruke i mange varianter. Du kan lage deg en salat.Som et evt mellommåltid har du skyr,eller de nye variantene fra tine. Du kan lage suppe i alle varianter,eller kjøpe de ferdig suppene fra toro. Nå vet jeg ikke hvilket knekkebrød du bruker,men du kan f.eks bytte til ryvita. Anonymous poster hash: aac4b...083

Jeg spiser bare knekkebrød med smør (vita) eller majones på, uten noe pålegg i tillegg.

Skrevet

Jeg spiser bare knekkebrød med smør (vita) eller majones på, uten noe pålegg i tillegg.

Majones har svært mange kalorier, for eksempel har Mills Ekte Majones 730 kalorier per 100 gram. Lettmajonesen har 400 kalorier per 100 gram, noe som også er relativt mye.

Til sammenligning har Gildes kokte skinke bare 105 kalorier per 100 gram, noe som kanskje setter det i litt perspektiv.

Skrevet

Majones har svært mange kalorier, for eksempel har Mills Ekte Majones 730 kalorier per 100 gram. Lettmajonesen har 400 kalorier per 100 gram, noe som også er relativt mye.

Til sammenligning har Gildes kokte skinke bare 105 kalorier per 100 gram, noe som kanskje setter det i litt perspektiv.

Ikke har majones bare mange kalorier, men kan heller ikke anses å være annet enn tomme kalorier.

Spis bare mat som inneholder mye nyttige næringsstoffer i forhold til kaloriene.

Anonymous poster hash: 92f2a...9c1

Skrevet

Da får du bytte ut det med mager smørost naturell da.

Anonymous poster hash: aac4b...083

Skrevet

Som "grei mat" vil jeg ikke anbefale plommer, jeg spiste en her nå, og den var skikkelig vrang, ikke bare var den lite villig til å slippe steinen, den sprutet meg ned da jeg prøvde å ta en bit også. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...