Gå til innhold

"Jentetur" med 10-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å ta med datteren min på en jentetur i forbindelse med 10-årsdagen hennes. Er det noen som har noen tips til hvor det kan være fint og reise?

Det blir evt en slags langhelg, tre overnattinger kanskje.. i midten av september ca.

Det må ikke vært for dyrt hverken å bo eller komme seg til, og det er fint om det er litt moro for en tiåring å finne på, selv om det ikke trenger å være store fornøyelsesparker eller noe sånt.

Noen som har vært på en sånn type tur og har noen tips til meg så blir jeg kjempeglad :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Byferie generelt anbefales; morsomt å se 'nye' ting sammen, gå ut å spise sammen, besøke main attraksjoner gjerne av typen hun ser igjen på tv og kanskje lærer om på skolen, og finne spennende museer for hennes alder. F.eks. Roma, Paris, Amsterdam. Men London er bruksbyen over alt da! Enkelt og billig å komme til, og relativt rimelige hoteller finnes også. Tuben og dobbeltdekkerbusser er en attraksjon i seg selv når du er 10 (la henne være veiviser!), Big Ben, mummier på British Museum og dinosaurer på nasjonalhistorisk museum, gå under haier på aquarium, klatre på statuer på Trafalgar Square. Og alt foregår på et språk hun har lært på skolen ;)

God tur!

• Liker 4
Skrevet

London tenker jeg.

Madame Tossau - Båttur i elven - London Eye - Big Ben - Mange rare museer som med mye rar i, også mye historisk ved London Eye... Spøkelsebuss om kvelden...Svart buss som kjører rundt i byen og fortellr mye om historier :)

Tower of London. London Brigde. Det er en morsom museum ved London Brigde - det er med historier og spøkelseting. Husker ikke hva stedet heter men ligger ved London Eye og brua over til Big Ben.

Jeg synes London er et godt utvalg. Billig fly dit :)

Anonymous poster hash: 96393...ec1
  • Liker 1
Skrevet

For to år siden var jeg og min eldste i London, det var 11-årsgave. Overnattet tre netter og fikk med oss Madame Tussaud, London Eye, tur i toetasjes buss + musikalen Mathilda, ++. Og litt shopping. ;)

Nå i juni er det lillesøster som skal få reise i forbindelse med sin 11-årsdag, og det blir repetisjon på storesøsters tur, nøyaktig samme opplegg. Hun vil nemlig ha det akkurat likt det søsteren fikk, for det var ikke måte på hvor storfornøyd hun var da vi kom hjem… :)

Anonymous poster hash: adb40...e1a
  • Liker 1
Skrevet

Takk for tips :)

Glemte å skrive at vi skal noen dager til London med hele familien i sommer, så det blir kanskje litt "kjedelig" å dra tilbake til samme plassen bare to mnd seinere..?

Noen som har reist med barn til Liverpool eller Krakow f.eks? Er det noe å finne på der?

Skrevet

Barcelona ?;)

Skrevet

Jeg ville også foreslå London, men siden dere skal dit likevel, kunne dere jo f.eks. reise til København en tur! Det dere sparer på billig reise dit, kunne dere tatt igjen på å velge et fint hotell. Med basseng? Det er så koselig i Køben, også for barn.

Tivoli er jo det store trekkplasteret (der er det rolig og koselig å rusle på kveldstid, også, mange restauranter og ting som skjer der, fint for barn og voksne, trenger ikke ta berg-og-dalbaner hele tiden der inne), men det er mange flotte og barnevennlige museum, butikker (Lego-butikken) og andre ting. Har aldri vært der med barn selv, men skal absolutt ta dem med dit.

Anonymous poster hash: c8cdf...9ee
Skrevet

Roma er flott! Utrolig mye spennende å se, og ikke alt er så dyrt, og god mat +++

Da vi var der bodde vi ganske billig i forhold til andre byer vi har vært i, 2500 kr for 6 overnattinger for to stk, på et lite fint hotell midt på sommeren.

Anonymous poster hash: 90c96...4fa
Skrevet

København er en flott by!

Tivoliet, dyrehagen og den blå planet er absolutt verdt et besøk!

Skrevet

København med tivoli

Gøteborg med Liseberg

Paris med eurodisney og Astrix parken

Skrevet

Takk for flere tips alle sammen :)

Det blir nok ikke så svære greier som eurodisney på oss, da vil nok resten av familien være med også ;) Er bare meninga å få oss en liten tur og kose oss.. Men København skal jo være fint, så kanskje det hadde vært en ide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...