AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Hva ville dere gjort i denne situasjonen: Jeg og sambo bor nå i en 2-roms leilighet, den er for oss to er helt super. Vi planlegger barn og skal begynne med prøvingen om kort tid. Når det kommer et barn til så vil vi jo trenge mere plass. Vi fikk vite i går at en 3 roms leilighet en etg ned i blokka der vi bor vil bli ledig i slutten av mars. Den har en rimelig leie og er i grunn perfekt for vår fremtidsplan (dette er vi enige om). Men så kommer disskusjonen: Jeg mener at vi bør kaste oss over leiligheten nå og flytte når den blir ledig, det kan jo ta år før en slik mulighet byr seg igjen. Sambo derimot mener at han vil vente til vi er gravide før vi begynner å se etter en nyleilighet. Jeg mener at det hadde vært bedre om vi fikke den nå før jeg er høygravid evt. har en baby i hus da et flyttelass vil være enklere nå. Jeg kunne tenkt meg å ha alt slikt ferdig før nurket kommer til verden. Hva ville dere gjort? Gått for den "store" leiligheten nå eller ventet? Anonymous poster hash: a7b95...42c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Leilighet med en gang. Anonymous poster hash: 8efe6...22d 4
Trymmir Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Hadde nok gått for leiligheten nå. Vil tro flytting er mye tyngre om du skal gjøre det mens du er gravid og om dere flytter når barnet er kommet, så vil det vel bli unødvendig mye stress for både dere og barnet da et barn krever MYE. Hvorfor ikke ta sjangsen, bedre det enn å angre når sjangsen er gått fra dere og en ny mulighet kanskje ikke dukker opp med det første.
missdior Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Ville nok gått for den store leiligheten, med mindre den er veldig mye dyrere enn den dere bor i nå 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 TS her: Tusen takk for alle svar. Hadde nok gått for leiligheten nå. Vil tro flytting er mye tyngre om du skal gjøre det mens du er gravid og om dere flytter når barnet er kommet, så vil det vel bli unødvendig mye stress for både dere og barnet da et barn krever MYE. Hvorfor ikke ta sjangsen, bedre det enn å angre når sjangsen er gått fra dere og en ny mulighet kanskje ikke dukker opp med det første. Det er akkurat dette jeg tenker også. Ville nok gått for den store leiligheten, med mindre den er veldig mye dyrere enn den dere bor i nå Dyrere er den, men likevel noe vi helt fint kan klare med våre to lønner. Anonymous poster hash: a7b95...42c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Jeg skjønner tankegangen din, men ville kanskje ventet likevel. Den første tiden har dere barnet på soverommet uansett, og det er ikke så ille å flytte når barnet er ett år. Det er ganske mye penger spart. I tillegg til at man jo ikke vet hvor lang tid det vil ta å bli gravid og om det går bra osv. Det er vel muligens det siste samboeren din tenker også. Anonymous poster hash: 14125...eaf 2
strawberry Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Ville gått for den med engang om den er akuratt sånn dere kan tenke dere. Ser han for seg å kjøpe en akkurat sånn leilighet om 1 år? Isåfall er det jo bedre å slå til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå