Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye jeg savner ved single livet. Jeg dagdrømmer om å reise, hvor jeg vil. Ta en ferie, bli kjent med andre. Også har jeg en kjæreste som jeg må ta hensyn til. Han lover at han snart får en mer stabil inntekt, at vi snart kan reise sammen. Han ber meg om tålmodighet. Siden han bor i Nord og jeg i sør, vil pengene mine ofte gå med når jeg besøker han. Å reise til utlandet innebærer at jeg ikke er solidarisk føler jeg. Da velger jeg utlandet heller enn han, for dobbelt med flybilletter har jeg ikke penher til. Har ring på fingern og venter på bryllup, dette er noe vi sparer til. Problemet er at han ikke eier nåla i veggen. Jeg vet han jobber veldig hardt for å nedbetale gjeld. Han tvilholder på meg. Sier at alt snart ordner seg. Hvor lenge skal man vente? Flytter dit innebære at jeg må si opp jobben. Han påstår at det er en mulighet, for da kan vi leie sammen. Jeg synes det er på trynet siden han bor på brskke og bor " gratis ". Jobben han har burde han ikke gi slipp på. Vil nevne at situasjonen hans var en annen da vi møttes. Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 97846...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du er på vei til å gjøre det slutt, at du er lei og vil være fri en stund.

• Liker 2
Skrevet

Enten hjelper han med å skaffe seg en jobb i nærheten av deg slik at dere kan bo sammen, (gjerne en som er bedre betalt) eller så slår du opp.

Skrevet

Enten hjelper han med å skaffe seg en jobb i nærheten av deg slik at dere kan bo sammen, (gjerne en som er bedre betalt) eller så slår du opp.

Hvorfor må absolutt han være den som flytter, kan jo være like så godt hun som flytter nordover?

Jeg tenker at her er det nok noe mer grunnleggende som må vurderes enn bare venting eller gjeld og inntekt. Har man et fungerende parforhold er ikke slike ting et problem som er såpass ødeleggende og man kan stort sett finne kompromiss som fungerer for begge.

Så her mener jeg at du må ta noen tanker med deg selv ang hva du egentlig føler for ham og om dette forholdet fungerer. Vil du være med ham? Ut i fra det du beskriver høres det nemlig ikke slik ut, helt uavhengig av avstandene eller gjelden.

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Forstår at situasjonen er vanskelig, men jeg ville prøvd å reddet forholdet. Forhold er ikke en dans på roser og det må jobbes for at det skal holde. Han har ikke mye penger nå men han jobber hardt. Sier ikke det hvor mye forholdet deres betyr for han? Jeg synes dere burde snakket sammen og funnet en løsning. Å gjøre det slutt vil jeg si er den kjipeste og letteste løsningen. Jeg hadde jobbet for det!

Skrevet

Så lenge han jobber aktivt med å nedbetale gjelden sin så er jo ikke det ett problem vel? Alle kan havne i uføre uten at de er dårlige mennesker. Måten han håndterer ting på, at han bruker de mulighetene han har er vel viktigere. Du må se på deg selv, dine følelser. Vil du dele livet med han så må en av dere flytte og da er det verdt det men vær sikker. Det er ikke rettferdig å be noen snu opp ned på alt hvis følelsene ikke er helt som de skal.

Skrevet

Ekte kjærlighet har ingen tidsfrist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...