Gå til innhold

Hva er egentlig en hasteoverføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever ofte at banken trekker flere hundre kroner i gebyr noen måneder, selv når jeg ikke har brukt verken kort eller nettbank noe særlig. Tallet som ofte går igjen er 300,-, og det eneste som koster 300,- i prislisten er "hasteoverføring". Hva er egentlig dette? Og hvorfor skjer det? Det hender jo jeg handler på nett, men jeg har aldri aktivt valgt noe "hasteoverføring". Hvorfor skjer dette da automatisk?

Håper på hjelp, har ikke råd til å betale så mye unødvendig gebyr, men vet ikke hva jeg kan gjøre.

Anonymous poster hash: 739d8...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring/besøk banken din. Jeg har selv aldri hørt om "hasteoverføring" så jeg vet ikke hva det er, men hvis du blir trukket store beløp som du ikke vet hva går til bør du prate med banken din. Du sier ikke hvilken bank du har så det er nok ingen her som kan hjelpe deg uansett.

Skrevet

Overfører du penger til utlandet? Så vidt jeg har forstått det er hasteoverføringer først og fremst utenlandsbetalinger. Så om du overfører eller sender penger til utlandet, vil disse transaksjonene gjerne bli belastet med hasteoverføringsgebyr (dersom en ikke sender som ordinær overføring).

• Liker 1
Skrevet

Hasteoverføringer finnes.

Det kan være en hasteoverføring til utlandet, som tar kortere tid enn en vanlig overføring.

Eller en normal overføring mellom egne konti, som går kjappere enn manuelt. (For eksempel hvis banken skal gjøre det for deg, kan det ta litt tid fordi det må innom noen avd. Ved en hasteoverførsel, blir det til at pengene kommer inn på konti innen kort tid, og må derfor bruke ekstra ressurser på å få den til asap. en overføring banken i utgangspunktet ikke er veldig glad i, og derfor ikke tilbyr. Kun ved spesielle situasjoner).

Foreslår du ringer banken.

Dette kan være allslags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...