Gledestårer Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Hei. Før jul så slet jeg med å sove. Dette gjorde meg kvalm av alt. Mat, godteri og dessert, ingen ting går lengre. Blir kvalm av å tenkte på mat, før jeg spiser, mens jeg spiser og etter jeg har spist. Vanligvis så elsker jeg alt av mat. Har gått ned 8 kilo fra litt før jul og til nå. Veide 62 og er 170 høy. Nå veier jeg 54 kg og det er ikke noe lys i tunnelen. Jeg vil spise, jeg ser kroppen mister alt og det er stygt. Hva skal jeg gjøre ? Det hjelper ikke å svare at jeg må begynne å spise , for det prøver jeg på ... Jente 20
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Så sier jeg ikke at dette gjelder deg, dette er bare min egen erfaring. Jeg elsker mat, men når livet er tøft, får jeg helt sperre. Kiloene raser av, og det er et helv... å få kiloene på plass igjen etterpå. Det som fungerer for meg er å spise etter klokken. Kroppen har liksom kommer ut av vanen med å spise, og da må man lede den inn på rett vei igjen. Prøv friske, rene råvarer. Smoothies. Juice. Det trenger ikke å være mye, bare litt, hver tredje/ fjerde time for å venne kroppen til å forvente mat igjen. Det tar ikke så fryktelig lang tid før du begynner å føle sult igjen. Håper det kan hjelpe deg Anonymous poster hash: b4a64...077
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 AB #2 her igjen: Jeg hadde en periode hvor jeg ikke klarte å få i meg mat overhodet. Det ble så ille at jeg ble innlagt på sykehus, og etter et utall tester, viste seg at jeg hadde cøliaki og helt nedslitte tarmtotter. Anonymous poster hash: b4a64...077 1
Gledestårer Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2014 Får prøve å følge klokken jeg da. Er bare så vanskelig å handle inn mat siden jeg ikke har lyst på noe i butikken. Men da må jeg bare kjøpe inn å prøve. Har aldri reagert på noe mat før , men hvis å spise etter klokken ikke fungerer så må jeg ringe legen å høre . Takk for tipset dere . Får prøve å se om det hjelper :-)
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Ja, ring legen om det ikke fungerer! Synes det er veldig bra at du er bevisst på dette og har lyst til å ta taket i det, skjønner at det ikke føles bra at det er som det er akkurat nå. Nå vet ikke jeg hva slags mat du vanligvis liker, men milde, rene smaker. Jeg levde på kyllingbryst og ris da jeg ble skrevet ut av sykehuset, eneste jeg klarte å få i meg frem til kvalmen var over. Hvis du vil ha litt mer smak, kan du lage dressing av yoghurt naturell, litt salt og iltt sitronsaft. Lykke til Anonymous poster hash: b4a64...077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå