Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli drit lei av å høre at jeg er så tynn.. Er slett ikke tynn, bare slank, men i min alder har mange rundt meg fått alderstillegg. Å være slank er et valg jeg har tatt. Jeg trives ikke med jur og hengebuk. Jeg kunne lett lagt på meg om jeg hadde ønsket det. Dette kommer gjerne fra gifte menn dessuten. Hva har de med min kropp å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at det er en uskikk å servere negative synspunkter på andres kropp.

Så da antar jeg at du holder din stygge beskrivelse av kvinner som er frodigere enn deg, for deg selv.

Anonymous poster hash: b1e3d...f7f
  • Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig. Hengebuk er hva jeg får om jeg legger på meg. Er ikke så veldig opptatt av andres kropper.

Skrevet

Du mistet min sympati da jeg kom til "jur og hengebuk".

• Liker 18
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit at noen kommenterer andres kropp. Bortsett fra om det er noe positivt da. Ekkelt når gifte menn skal kommentere det. Det eneste jeg har fått av slike kommentarer fra gifte menn er mannen til svigermor som kommenterte "du ser godt ut" da jeg var høygravid. Men det tok jeg jo bare positivt. :) Det kommer jo litt an på tonefallet og setting også synes jeg.

Skrevet

jur og hengebuk..? har ikke født barn du, har du vel? da kan det hende du får strekkmerker på hengebuken!

• Liker 2
Skrevet

"Jur og hengebuk" fikk meg til å tenke på kyr og griser. Litt lite koselig karakteristikk på andre kvinner synes jeg. >_<

Skrevet

Enda en sånn: "Jeg ser på meg selv som så mye penere enn andre andre å nå trenger jeg å få det bekreftet" tråd.

Anonymous poster hash: ef957...fc7
  • Liker 6
Skrevet

Syns man skal holde seg for god til å kommentere andres kropp hvis man ikke er nære venner

Anonymous poster hash: f6850...98b
Gjest Missfixit
Skrevet

Kommentarer på kropp og utseendet pleier aldri å gå rette veien for oss kvinner. Uansett størrelse!!
Det er ikke alltid bare de med mer former som får lide av ubetenksomme kommentarer.

Vi lever jo i en tidsalder hvor presset er stort. Uansett hvilken nettside eller sosiale media man er innom, så tyter reklamer om slankemidler og liknende frem og dytter deg i trynet om man vil eller ikke. Man får rent angst av mindre, en stadig påminnelse om at du må være annerledes. Bedre, tynnere, strammere, mer trent etc.
Dersom TS får kommentarer på at hun er for tynn fra gifte menn, kan det jo hende at de er vant med litt former, og slenger kommentarer ubetenksomt ut av seg.

Det er uansett ikke greit å komme med slike kommentarer om man er for tynn, tykk, lang, liten, for rund, for rett, for firkantet for ditt eller datt.

Skrevet (endret)

Slutt å ta dere nær av ting som ikke er direkte mot dere. Ts mener seg selv, ut ifra sin kropp. Ta heller emnet alvorlig enn å henge dere opp i hennes betegnelse på sin kropp ved vektøkning. Ser heller ikke hvordan slank er synonymt med "penere bekreftelse tråd". Slutt å ta alt personlig, har du selv et problem med _din_ kropp så gjør noe med det eller get over it! Svar på emnet og ikke din egen usikkerhet med andre ord, jeez....

Kropper er forskjellige, ufint å kommentere uansett så lenge det ikke er positivt. Det er med på å skape et usundt kroppshysteri. Det viktigste er at man er fornøyd selv og drit i alle andre. Er man ikke fornøyd så får man gjøre noe med det, syting gir ikke resultat

Edit: nettbrettet gir meg dysleksi :P

Endret av KissKissBang
  • Liker 1
Skrevet

"Jur og hengebuk" fikk meg til å tenke på kyr og griser. Litt lite koselig karakteristikk på andre kvinner synes jeg. >_<

For det første var det karakteristikk av meg selv, og for det andre var ikke ordbruken så alvorlig ment...

Skrevet

Hva er "buk" for noe egentlig?

Anonymous poster hash: 2e83f...f00
Skrevet

Hva er "buk" for noe egentlig?

Anonymous poster hash: 2e83f...f00

Mage.

Anonymous poster hash: 1b659...a46

Skrevet

Slutt å ta dere nær av ting som ikke er direkte mot dere. Ts mener seg selv, ut ifra sin kropp. Ta heller emnet alvorlig enn å henge dere opp i hennes betegnelse på sin kropp ved vektøkning. Ser heller ikke hvordan slank er synonymt med "penere bekreftelse tråd". Slutt å ta alt personlig, har du selv et problem med _din_ kropp så gjør noe med det eller get over it! Svar på emnet og ikke din egen usikkerhet med andre ord, jeez....

Kropper er forskjellige, ufint å kommentere uansett så lenge det ikke er positivt. Det er med på å skape et usundt kroppshysteri. Det viktigste er at man er fornøyd selv og drit i alle andre. Er man ikke fornøyd så får man gjøre noe med det, syting gir ikke resultat

Edit: nettbrettet gir meg dysleksi :P

Jeg skjønte at TS omtalte seg selv. Men ved å omtale kvinnelige atributter som "jur" og "hengebuk", så stigmatiserer hun en stor gruppe kvinner. At ikke hun og du ser det, er ufattelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønte at TS omtalte seg selv. Men ved å omtale kvinnelige atributter som "jur" og "hengebuk", så stigmatiserer hun en stor gruppe kvinner. At ikke hun og du ser det, er ufattelig.

Som ts skriver så var ikke ordbruken så alvorlig ment, men den blir det i øyeblikket folk velger å ta det som oppfatning av egen kropp. Det er som sagt kallenavn på egne kroppsdeler, ikke kvinner generelt. Det at du og flere med vilje velger å misforstå det er ufattelig. Personlig kaller jeg magen min partybolla, ikke at den er kommet av party, men min måte å omtale mitt problemområdet. Ikke min feil at du og andre velger å ta dere nær av det. Det må da være lov å si sitt om egene skavanker eller mangel på dem.

Og for å ha det sagt; kvinnekroppen er nydelig i alle former, men man har fortsatt lov til å ha egen mening om egen kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...