AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #1 Skrevet 11. februar 2014 Jeg tror jeg har verdens vanskeligste hudtype.. er 27 år. Huden min er sensitiv (blir lett rød og får utslett av sterke produkter) , blir ekstremt tørr høst/vinter (så tørr at den flasser..), jeg har slitt med kviser siden 13års alderen, får nye utbrudd hele tiden (i panne, mellom øyenbrynene og i begge kinn), jeg har ganske store porer og ekstremt mye sorte prikker som bare kommer igjen og igjen selv om jeg klemmer dem ut.. Jeg har en del arr eller "spor" etter tidligere acneutbrudd i huden (mørke flekker i huden) og nåde meg hvis jeg våger å klemme på en kvise uansett om den er så sprekkferdig at den nesten eksploderer bare man ser på den..da får jeg arr/merke i huden som blir der. Jeg har vært hos hudpleier 2 ganger, den ene gangen ble jeg anbefalt Dermalogica, men den serien gjorde ingenting for meg. Nå er jeg i gang med produkter fra MD Formulations, men har ikke merket noen forbedring enda (brukt ca 4 uker) og hvis de funker så er jo det kjipt siden serien ikke skal selges lenger i Norge.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?? Jeg HATER huden min:( er drittlei av å gå rundt med konstant dårlig hud. (Har forsøkt å legge om kostholdet, jeg spiser veldig lite sukker, drikker aldri brus, alkohol o.l., drikker ca 1,5 liter vann hver dag og er aktiv, men det har tydeligvis ingen betydning..) Anonymous poster hash: 369b0...518
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Jeg har litt av det samme tror jeg.. Jeg har egentlig fet hud/ prone, siden porene mine er store og jeg har grov struktur i huden. Huden skinner og føles møkkete. Har kviser på kinn og hake, og tom. noe i hårfestet (tror det skyldes sminke) Men likevel så får jeg tørr hud om vinteren, veldig tørr. Jeg har røde arr etter utbrudd, veldig sensitiv om vinteren osv. Jeg har faste produkter fra MD, decleor, dermalogica og mer. Men dette hjelper ikke stort. Jeg ville gått til legen, kanskje du kan få hjelp der, eller bli henvist til hudlege. For slik jeg tenker om min hud, trenger den hjelp innenfra. Anonymous poster hash: dff96...a37
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Ville absolutt gått til en hudlege for råd. Anonymous poster hash: 89661...6c6 1
melisany Skrevet 11. februar 2014 #4 Skrevet 11. februar 2014 Du burde prøve helt naturlige hudpleie produkter. Bruk rene oljer, de skaper en balanse i huden og kan forbedre slike hudproblemer som du har. Jeg har selv vært utrolig mye plaget med uren, kombinasjonshud med jevnlige utbrudd. Etter at jeg startet å bruke en 100% naturlig ansiktsolje gikk alt dette bort, og huden min ble normal igjen. Det hjelper ikke å pøse på med kjemiske ting, du må behandle problemet ved å hjelpe huden til å fikse seg selv, det gjør man ved hjelp av naturlige, rene oljer og urter som pleier huden. Det enkle er ofte det beste når det kommer til hudpleie har jeg erfart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå