Julie Skrevet 25. mai 2004 #1 Del Skrevet 25. mai 2004 Heisann! Har fått tilbud om å kjøpe en valp, korthåret Vorsteh. Av forskj. grunner kunne jeg gjerne tenkt meg en valp etter dette kullet. Fra før har ei Vorsteh tispe, men hun begynner å dra på årene så jeg føler tiden er inne for å skaffe litt forsterkninger. Saken er den at oppdretter helst ser at valpekjøperne stiller med valpene på jaktprøver. Og jeg er helt grønn på det området.. Har ikke brukt gamlemor til noe annet "jakt-relatert" enn vanlig jakt. Men han har tilbydd seg å hjelpe meg underveis, komme med råd og veiledning. Uansett, jeg føler meg ganske grønn og fersk (er 23 år), og har vel inntrykk av at jaktprøvemiljøet består av litt eldre mannfolk.. Men; er det mye å sette seg inn i med tanke på jaktprøver? Er det vanskelig å få "innpass" i miljøet? Takknemlig for alle synspunkt rundt dette! Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 26. mai 2004 #2 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei! Jeg tok jaktprøven da jeg var 21 år gammel og det er uten tvil noe av det kjekkeste jeg har gjort. :-) Det er et kurs som går over x antall uker med en påfølgende prøve på ca 50 spørsmål. Man lærer så utrolig mye på de ukene, og de andre på kurset var kjempehyggelige. Selve jaktmiljøet (vi har jaktrett tilknyttet hytta vår) er også kjempeflott. Du har rett i at det er et mannsdominert miljø, men jeg har aldri følt meg uvelkommen, eller blitt sett rart på fordi jeg er jente. Jeg har riktignok ikke vært skytter ennå for jeg vil forbedre skytekunnskapene før jeg gjør det, men jeg har vært med som jager. Det første året jeg var med fikk jeg ta meg av slaktingen som det heter, og da var det veteranene i jaktgruppa som var kjempeivrige etter å vise og hjelpe og syns det var tøft at en jente var med på jakt. Selvfølgeliger det alltid noen raringer som ikke prater noe særlig, men da er det ikke fordi du er jente, men fordi de rett og slett ikke har spesielt godt utviklede sosiale antenner, for å si det sånn.. Lykke til du, og gled deg til "the time of your life" :D Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2004 Heisann! Takk for svar, jeg tror kanskje du misforsto meg nå? Jegerprøven har jeg nemlig, men jeg mener jaktprøver for hund. Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå