Gå til innhold

Jeg er så sulten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å ta av meg 5 kilo siden like før jul. Med en BMI på 29 har jeg fortsatt langt igjen.

Tiltakene mine er rett og slett slutt på snop, lite karber, omtrent slutt på rødt kjøtt og spise mer grønt.

Men jeg er så sulten alltid. Har løst problemet med å legge meg midt på dagen og sove ettpar timer for da spiser jeg ikke, men nå er jeg tilbake i jobb og kan ikke sove bort sultfølelsen.

Magesekken burde vel ha krympet såpass nå at jeg ikke har den evindelige sultfølelsen, men sulten er jeg. Og ja det er sult og ikke sug på noe. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: db4c5...67f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du nok vann da? Vann med sitron er veldig godt, og du bør få i deg et par liter hver dag. Får du i deg nok proteiner? Og sunt fett?

Skrevet

Bytt ut noe med litt mer karbohydrater. Sikkert mangel på fiber og andre mikronæringsstoffer som gir deg sånn umettelig sult. Slutt å tro på lavkarbo dietten. Anonymous poster hash: 781c0...306

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er veldig vanleg, og på ein måte så "graviterer" kroppen mot den vekta du har hatt, styrt av matlyst og svoltkjensle. Mitt tips er små, sunne måltid med grovt knekkebrød, gjerne med ost på, ein neve usalta nøtter og mandlar, nokre ostepinnar eller eit eple/ei pære. Å spise eit slikt mellommåltid vil halde forbrenninga di oppe og.

Skrevet

Bytt ut noe med litt mer karbohydrater. Sikkert mangel på fiber og andre mikronæringsstoffer som gir deg sånn umettelig sult. Slutt å tro på lavkarbo dietten.

Anonymous poster hash: 781c0...306

Jeg driver ikke med lavkarbo, har bare byttet ut 5-6 grovbrød skiver med grove knekkebrød. Problemet var at jeg spiste og spiste før gjerne 8 skiver til kveldsmat.

Havregrøt med blåbær og nøtter til frokost

3 fiberknekkebrød med philadelphiaost og tomat til lunsj

skyr yoghurt som mellommåltid eller en liten salat

Middag med 1 potet (istede for 4-5 poteter)

2 knekkebrød med skinke til kveldsmat

Drikker masse vann

Utifra kaloritabellen min er jeg da på ca 14-1600 pr døgn.

Men nå legger jeg meg håper jeg får sove med den sulten gnagende.

Takk for tips :blomst:

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg driver ikke med lavkarbo, har bare byttet ut 5-6 grovbrød skiver med grove knekkebrød. Problemet var at jeg spiste og spiste før gjerne 8 skiver til kveldsmat.Havregrøt med blåbær og nøtter til frokost3 fiberknekkebrød med philadelphiaost og tomat til lunsjskyr yoghurt som mellommåltid eller en liten salatMiddag med 1 potet (istede for 4-5 poteter)2 knekkebrød med skinke til kveldsmatDrikker masse vannUtifra kaloritabellen min er jeg da på ca 14-1600 pr døgn. Men nå legger jeg meg håper jeg får sove med den sulten gnagende. Takk for tips :blomst:Anonymous poster hash: db4c5...67f

Hva er høyde, alder og vekt?

Om underskuddet blir for stort i forhold til hva du spiste før så blir det temmelig sjokk for kroppen. Selv om du vil legge om livsstilen så skal du ikke trenge å gå rundt å være konstant sulten slik at du føler du må sove bort dagene for å ikke føle sulten gnage.

Så lenge du legger deg på minus 500 kcal i forhold til hvordan du pleide å spiste så vil du gå ned. Når det stagnerer med ny vekt så nedjusterer du litt til osv osv frem til målet er nådd.

Jeg synes kostholdet ser kalorifattig ut uten særlige kilder til fett og proteiner.

Jeg ville hatt mye mer fett og proteiner i kosten. Jeg kan ikke starte dagen med havregrøt for da er jeg sulten etter 60 minutter. Mange som blir det av mye karbohydrater tidlig på dagen.

For min del fungerer det med mer proteiner og fett på morgenen.

Eks:

Frokost

Eggerøre stekt på kokosolje med oppskjært skinke.

Lunsj:

Kylling og egg med avokado, pinjekjerner og salat, gjerne et par Ryvita knekkebrød ved siden av.

Mellom

1 frukt og mandler

Middag

Minst 200 gram med kjøtt/fet fisk, en knytteneve ferdig kokt fullkornsris/pasta, masse grønnsaker

Dessert:

Liten fruktsalat/gresk yoghurt med litt nøtter og bær

Kvelds:

Liten omelett med skinke og grønnsaker

Om du spiser noenlunde slik så vil du få nok næring, stabilt blodsukker, mer overskudd og energi samt at du vil gå ned i vekt i prosessen.

Trener du noe?

Gjest Blondie65
Skrevet

Ikke legg deg sulten. Spis heller et ryvita knekkebrød eller to med tomat (null kalorier) og agurk (null kalorier).

Drikk en kopp te uten sukker eller søtet med stevia.

Jeg synes også kaloriinntaket ditt ser noe lavt ut.

Skrevet

Du skal ikke gå sulten når du slanker deg. Da er det noe feil. For å holde ut, må du føle deg bra. Det må være mye mindre kalorier enn du angir, legg det inn i feks myfitnesspal. Det er mindre kalorier i knekkebrød enn i samme antall brødskiver. Ser ut som karbohydratandelen er noe høy også. Spis mer fett og protein! Anbefaler helmelk (hvis du tåler melk), og litt olje på salaten. Og frukt. Det er ingen grunn til å kutte ut kjøtt hvis du ikke er vegetarianer.

Skrevet

Takk allesammen,

Det er så motiverende å få tips fra dere :smilorange:

Jeg er så innstilt på å bli gamle meg igjen.

Har laget vekttabell på laptopen og plotter inn, kjempegøy å se det går nedover.

Jeg er 164 cm og vil ned i 65-68 kilo. Men delemålet mitt er 75. kanhende jeg klarer det til sommeren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...