Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Trenger noen råd her. Gift i mange år og ekteskapet har vært dårlig lenge. Vi er for forskjellig nå (vokst fra hverandre gjennom 14 år) og jeg elsker ikke henne lenger. Hun er mer enn venn. Vi har barn sammen. Jeg har forelsket meg i en 9 år yngre kvinne. Det er gjensidig men vi har ikke gjort noe "galt". Vi jobber sammen. Litt vanskelig...

Kona vil forsøke å få forholdet på rett kjøl, jeg ser hun prøver. Jeg har tatt opp forholdet vårt mange ganger de siste 6 årene men hun evner ikke å fortelle hvordan hun har opplevd dette. Hun er bare stille - jeg prater. Jeg klarer ikke å se at dette skal vare, tror ikke noe på dette.Vi har hatt for mange vonde år sammen og ja jeg tenker på hun andre - hvordan vi ville vi få dette. Er 35 så kan fortsatt starte en ny familie med noen.

Så nå sitter jeg da en i komplisert setting. Hun vil, jeg tror ikke noe på dette og trenger egentlig å bare finne meg selv. Tror hun også egentlig trenger å finne seg selv. Hun har valgt å ikke gjøre noe med situasjonen før jeg sa jeg var ferdig med henne - ikke akkurat noe å bygge ett forhold videre på.

Hva nå da - jeg tenker mer på hun andre.Vil egentlig bort men litt fanget med ungene.

Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: ac7e7...a52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du valgte å gifte deg med hun.. (til gode og onde dager) vet ikke hva du tenker med men det jeg mener er at du valgte å gifte deg med hun,du viet resten av livet ditt atme hun, og nå så er du forelsket u i en annen person. Noe som sikkert har fått deg til å tenke? Jeg synst du skal tenke på di valga du har tatt før, få ræva di i gir og jobb med forholdet selv, ikke lat hun gjøre all jobben. stå opp for valga dine å ikke stikk når det er vanskelig. du har allerede vært utro md å bli forelska i en annen person og at du tillater deg ting videre oav.

Anonymous poster hash: ce530...662

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo ut som at du egentlig har tatt beslutningen din alt. Du sier jo at du ikke elsker henne lenger og at du ikke klarer å se for deg noe fremtid sammen med henne mer.

På en annen side er det jo heller ikke slik at gresset alltid er grønnere på andre siden. Det vil komme nedturer der også etterhvert.

Jeg har to erfaringer med dette her, ikke personlig, men fra venninner som har opplevd det.

Episode 1; Mannen hadde en affære med venninna mi mens han var gift. Som resultat gikk han fra kone og barn for å satse på henne. I likhet med din situasjon var venninna mi også en del år yngre. Da de hadde vært sammen noen måneder, og det var tid for venninna mi å treffe barna hans osv. ble hun usikker. Det endte med at hun gikk fra ham, og han satt mutters alene.

Episode 2; En annen venninne av med hadde også en episode hvor en kollega av henne gikk fra kone og barn til fordel for henne. I dette tilfellet var det mannen som etter noen måneder begynte å savne kona og barna, samt de trygge rammene rundt familielivet osv. Han fant plutselig ut at han ønsket å kjempe for ekteskapet allikevel. Han dumpa venninna mi, og ville tilbake til kona. Det var for sent for kona å akseptere unnskyldinger, så han også endte opp mutters alene.

Det finnes nok tilfeller hvor ting også har fungert bra i det nye forholdet, men dette er de to historiene jeg har erfart fra venninner. Du bør med andre ord tenke deg godt om, fordi det skaper ufattelig mye trøbbel. Hva om du finner ut at det ikke var verdt det allikevel?

Skrevet

Du valgte å gifte deg med hun.. (til gode og onde dager) vet ikke hva du tenker med men det jeg mener er at du valgte å gifte deg med hun,du viet resten av livet ditt atme hun, og nå så er du forelsket u i en annen person. Noe som sikkert har fått deg til å tenke? Jeg synst du skal tenke på di valga du har tatt før, få ræva di i gir og jobb med forholdet selv, ikke lat hun gjøre all jobben. stå opp for valga dine å ikke stikk når det er vanskelig. du har allerede vært utro md å bli forelska i en annen person og at du tillater deg ting videre oav.

Anonymous poster hash: ce530...662

Gi deg nå, han har vært gift med henne i 14 år, og med den tid kan faktisk følelser forsvinne. Han skriver at ekteskapet har vært dårlig lenge, i flere år, og om han ønsker skilsmisse fordi hverken han eller kona ser ut til å ha det bra, er det mer enn godt nok synes jeg.

Han kan selvfølgelig velge å prøve å jobbe med ekteskapet, men ut i fra innlegget ser det ikke ut som han vipper den veien.

Anonymous poster hash: 714e4...847

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor klarer aldri dere stakkars karer å karre dere ut av deres begredelige forhold FØR dere finner ei ny (yngre) berte? Det gjør troverdigheten deres elendig.

Anonymous poster hash: 07816...e2f

• Liker 8
Skrevet

Om du har barn, så skal du så absolutt prøve å ordne forholdet. Om dere ikke har det, må du prate med henne om det synes jeg.

Anonymous poster hash: 7e0f6...288
Skrevet

Vet du hva, jeg synes faktisk ikke at du skal forbli i et ekteskap hvor du er ulykkelig. Jeg ville ha gitt det en sjangse for å se hvordan ting gikk, men siden det ikke funker blir det jo vanskelig. Man må være 100 % før man går ut av noe så stort som et ekteskap. Er det virkelig det viktige valget for DEG? Du må jo først og fremst tenke på deg selv, men vær fullstendig klar over at det er det du virkelig vil gjøre.

Bruk tid på deg selv om du velger å gå, og ikke hopp i et nytt forhold med engang. Ta en prat med kone, og finn ut av hvor dere står. For gudsskyld bare ikke vær utro ..

• Liker 1
Gjest Missfixit
Skrevet

Syntes du bør være helt åpen med din kone om dette. Legge alle kort på bordet.
Ingen ønsker å bli lurt, og det er ingen god forutsetning at du ikke forteller henne dette som du nå skriver til oss her.
Dersom du har gitt inntrykk av at du holder tanken åpen på forsoning og samarbeid, så vil hun gå rundt i håpet. Det blir mer smertefullt ved et event. brudd dersom du ikke har vært ærlig.
Etter så mange år sammen, skylder dere hverandre respekt og åpenhet.

Skrevet

Synes du er en egoist. Hvis mannen min ikke klarte å komme seg ut av forholdet før han hadde funnet en dame strammere i fisken enn meg, da hadde jeg hatet han gor resten av liver. Hadde følt meg brukt og lurt. Hvor mange digge menn har ikke dama de avslått for deg? Fy f. Nok en grunn til å leve alene. Den 9 år yngre kvinnen har utseende i dag, og det er det som tenner deg? Ikke sant? Vær ærlig nå! Det kommer ikke til å vare evig. Hun vil forandre seg, kreve mer og mer som damer flest. Hun er ung. Kanskje hun dumper deg eller fører deg bak lyset før du vet ordet av det. Bruk huet, mann!

Anonymous poster hash: d79b4...022

• Liker 2
Skrevet

Og en ting til! Kvinner liker å vinne. Derfor gifte menn ofte tror de plutselig får draget. Hun vinner og spenningen er borte. Og du får i grunn som fortjent.

• Liker 1
Skrevet

Ta nå å ordne forholdet ditt når du har barn. Har du ingen ære, medfølelse eller godhet igjen? Når du har fått barn burde det være noe som binder deg til personen for resten av livet.

Anonymous poster hash: 7e0f6...288
Skrevet

Ikke vet du om en ny kvinne uten bagasje takler din over load heller. Barnepass, penger, sjalusi, flere barn, konflikter i fleng. Lykke til. Smertefritt vil det ikke være. Det kan jeg love deg. Å være venner i ekteskap er vanlig. Ingen som er forelska hele livet. Du vil se verdien når du er syk. Dagen du trenger hjelp til å få på deg skoa. Da er det godt å ha en bestevenn, som mot alle odds tviholdt pæ forholdet fordi hun faktisk elsker deg. Kan jo gå bra med hun nye, men det er en risiko. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden. Barna dine går det hardt ut over, ryktet ditt, kona de kommer til å bryte sammen, skole, jobbgår det utover. Og i verste fall for ingen ting. Sjelden jeg hører solskinnshistorier rundt dette.

• Liker 1
Skrevet

Synes du er en egoist. Hvis mannen min ikke klarte å komme seg ut av forholdet før han hadde funnet en dame strammere i fisken enn meg, da hadde jeg hatet han gor resten av liver. Hadde følt meg brukt og lurt. Hvor mange digge menn har ikke dama de avslått for deg? Fy f. Nok en grunn til å leve alene. Den 9 år yngre kvinnen har utseende i dag, og det er det som tenner deg? Ikke sant? Vær ærlig nå! Det kommer ikke til å vare evig. Hun vil forandre seg, kreve mer og mer som damer flest. Hun er ung. Kanskje hun dumper deg eller fører deg bak lyset før du vet ordet av det. Bruk huet, mann!

Men i jøssenavn. Har TS sagt noe om kropp og utseende. Har det falt deg inn at det kanskje er hodet til den yngre kvinnen han har falt for? Kjemi? Personlighet?

Det er jo selvfølgelig grenser for hvor lenge man holder ut i det dødt forhold.

• Liker 2
Skrevet

hei

Trenger noen råd her. Gift i mange år og ekteskapet har vært dårlig lenge. Vi er for forskjellig nå (vokst fra hverandre gjennom 14 år) og jeg elsker ikke henne lenger. Hun er mer enn venn. Vi har barn sammen. Jeg har forelsket meg i en 9 år yngre kvinne. Det er gjensidig men vi har ikke gjort noe "galt". Vi jobber sammen. Litt vanskelig...

Kona vil forsøke å få forholdet på rett kjøl, jeg ser hun prøver. Jeg har tatt opp forholdet vårt mange ganger de siste 6 årene men hun evner ikke å fortelle hvordan hun har opplevd dette. Hun er bare stille - jeg prater. Jeg klarer ikke å se at dette skal vare, tror ikke noe på dette.Vi har hatt for mange vonde år sammen og ja jeg tenker på hun andre - hvordan vi ville vi få dette. Er 35 så kan fortsatt starte en ny familie med noen.

Så nå sitter jeg da en i komplisert setting. Hun vil, jeg tror ikke noe på dette og trenger egentlig å bare finne meg selv. Tror hun også egentlig trenger å finne seg selv. Hun har valgt å ikke gjøre noe med situasjonen før jeg sa jeg var ferdig med henne - ikke akkurat noe å bygge ett forhold videre på.

Hva nå da - jeg tenker mer på hun andre.Vil egentlig bort men litt fanget med ungene.

Noen erfaringer?

Det er, som andre nevner, stor fare for at gresset ikke er så grønt på andre siden. Men det er bare du som vet hva du føler og tenker. Hun er villig til å prøve å gjøre en innsats - er du sikker på at du ikke selv er villig til å gi det et siste forsøk av respekt for forholdet dere har hatt, og ikke minst for ungene sin del?

Skrevet

Sikkert helt tilfeldig at hun er 9 år yngre. Dette er jo ekteskapets poeng. Å holde sammen i tykt og tynt. Og grunnen til du dtikker er en yngre dame samt at du kjeder deg med kona. Tror dere muligens har for mye fritid. Hvorfor giftet du deg med henne? Forelskelse er ikke det samme som kjærlighet. Tenk deg godt om!

Skrevet

Gresset er IKKE grønnere!

Anonymous poster hash: 20a32...5d7
Skrevet

Jeg har full forståelse for at du føler som du gjør, dere ble sammen veldig unge og har kanskje ikke fått realisert dere- som du sier. Folk utvikler seg veldig i 20-30 årene. Og kanskje dere har blitt "fanget" i A4- livet litt for tidlig.

Men, jeg reagerer veldig på at du nå vurderer å starte en ny familie med en annen, når du allerede har barn som ikke kan være så altfor gamle. Har så utrolig lite sansen for folk som begynner på nytt med en ny partner, når de burde fokusere på å ta vare på den familien de allerede har! Hvordan skal du klare å gi de barna du allerede har den oppmerksomheten og kjærligheten de fortjener, når du har en baby og våkenetter? Synes det er toppen av egoisme! Så jeg mener: du må gi forholdet enda en sjanse, prøv alt- skaff barnevakt så du får tid sammen med konen, reis på ferie sammen bare dere to, lev ut en drøm du alltid har hatt, endre på noe i hverdagen! Hvis hun også virkelig vil bevare forholdet deres så kan jeg ikke tro at hun vil motarbeide deg!

Dersom ingenting fungerer og det bare blir verre, så mener jeg ikke du skal bli i dette forholdet og bli ulykkelig, det er livet for kort til. Men da går du pga det, ikke at du har truffet en annen.

En annen ting er at du kan risikere at det ikke fungerer med den nye, etter dere har fått barn. Er du klar over hvor dyrt det er å betale barnebidrag? Folk blir ruinerte, jeg vet om voksne menn som er fortvilte pga å ha satt seg selv i en slik situasjon.

Skrevet

Jeg har full forståelse for at du føler som du gjør, dere ble sammen veldig unge og har kanskje ikke fått realisert dere- som du sier. Folk utvikler seg veldig i 20-30 årene. Og kanskje dere har blitt "fanget" i A4- livet litt for tidlig.

Men, jeg reagerer veldig på at du nå vurderer å starte en ny familie med en annen, når du allerede har barn som ikke kan være så altfor gamle. Har så utrolig lite sansen for folk som begynner på nytt med en ny partner, når de burde fokusere på å ta vare på den familien de allerede har! Hvordan skal du klare å gi de barna du allerede har den oppmerksomheten og kjærligheten de fortjener, når du har en baby og våkenetter? Synes det er toppen av egoisme! Så jeg mener: du må gi forholdet enda en sjanse, prøv alt- skaff barnevakt så du får tid sammen med konen, reis på ferie sammen bare dere to, lev ut en drøm du alltid har hatt, endre på noe i hverdagen! Hvis hun også virkelig vil bevare forholdet deres så kan jeg ikke tro at hun vil motarbeide deg!

Dersom ingenting fungerer og det bare blir verre, så mener jeg ikke du skal bli i dette forholdet og bli ulykkelig, det er livet for kort til. Men da går du pga det, ikke at du har truffet en annen.

En annen ting er at du kan risikere at det ikke fungerer med den nye, etter dere har fått barn. Er du klar over hvor dyrt det er å betale barnebidrag? Folk blir ruinerte, jeg vet om voksne menn som er fortvilte pga å ha satt seg selv i en slik situasjon.

Mye fornuftige her :)

Gjest Coolaid
Skrevet

hei

Gift i mange år og ekteskapet har vært dårlig lenge. Vi er for forskjellig nå (vokst fra hverandre gjennom 14 år) og jeg elsker ikke henne lenger. Hun er mer enn venn. Vi har barn sammen. Jeg har forelsket meg i en 9 år yngre kvinne. Det er gjensidig men vi har ikke gjort noe "galt". Vi jobber sammen. Litt vanskelig...

Kona vil forsøke å få forholdet på rett kjøl, jeg ser hun prøver.

Jeg begynte å lese innlegget ditt, og det kunne handlet om kona di og deg, og en gnist som var mistet. Men som veldig ofte, det er en tredjepart inne i bildet.

Og så, 14 år i et forhold/ekteskap. Hvordan trodde du at det skulle bli? At dere ikke skulle forandre dere, at dere alltid skulle være like forelsket og alltid like lidenskapelig?

Det jeg forstår ut av innlegget ditt er at du er en av dem som ikke har gjort jobben i forholdet over lang tid. Du er heller ikke villig til å jobbe med det nå. Du kan godt skylde på kona og hun på deg, men hun er bare 50% av dere. Dette er så typisk. Har ikke gjort jobben, kjeder seg i forholdet, finner noe nytt og spennende og tror gresset er grønnere på andre siden.

Skal du avslutte et forhold gjøres det uten andre involverte. Da vet man at det er større sjanse for at beslutningen er tatt på riktige premisser.

Glem den nye dama som du har følelser for, mann deg opp og gjør det du kan for å redde forholdet. Går det ikke så kan du gå ut av det med hodet hevet.

Folk gir opp alt for lett. Ikke rart det er så få som holder sammen.

Glem den nye dama som du har følelser for.

Hvorfor er du ikke villig til å jobbe for et slikt type ekteskap som du selv ønsker?

Skrevet

Hvorfor klarer aldri dere stakkars karer å karre dere ut av deres begredelige forhold FØR dere finner ei ny (yngre) berte? Det gjør troverdigheten deres elendig.

Anonymous poster hash: 07816...e2f

Fordi menn er SVIN.

Anonymous poster hash: bb218...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...