Gå til innhold

Jeg sliter med å finne stilen min - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde aldri jeg faktisk skulle spørre på et forum angående dette, da jeg ikke helt vet om jeg får et svar som hjelper meg, men..

Jeg sliter med å finne stilen min. Jeg er 20 år gammel og vakler mellom forskjellige stiler, noe jeg har gjort de siste 5 årene.. Jeg har alltid vært ganske rocka, den første stilen jeg prøvde ut når jeg var tenåring var jo så klart emostilen. Jeg har alltid beholdt litt trekk fra den stilen - jeg er VELDIG glad i svart og grått. Jeg kler meg for det meste bare i svart. De fleste får sjokk om de ser meg i noe som er grønt for eksempel (ikke om det er mørkegrønt akkurat, men om det er for eksempel lime, DA). Jeg har vært innom sossestilen (er der forsåvidt enda, går for det meste i merkeklær her i gården, men er så klart ikke et must!!!!), bimbostilen, laidback stilen, "gay" stilen (her snakker vi traktorlesbe), feminin.. Jeg har vært så mangt. Alt bortsett fra preppy. Jeg er ikke preppy. :P Jeg har tatoveringer, tuneller i ørene osv. Pluss synlig piercing.

Kan for eksempel forklare hvordan jeg kler meg på for eksempel tre dager.

Første dagen kan jeg kjøre på med boyfriendjeans (gjerne en størrelse større, slik at det er virkelig baggy), og jeg sagger da også en smule. Ikke slik at hele verden ser rumpa mi, men bare bokser kanten (går alltid med bokser under saggebukse) + en enkel t-skjorte uten motiv, helt plain. Og det er det! Kanskje et naglebelte og skatesko (jeg elsker skatesko) til. Håret rufsete til alle kanter, jeg er et bustehode og liker den typiske "nettopp våkna" stilen når det kommer til håret. Har håret slik for det meste hver dag. Sminken blir gjerne mørk, kjører som oftest på med mørk smokey eye (lett variant) med vinget eyeliner og plain ansiktssminke. Her kjører jeg nok på med en hettejakke eller en skinnjakke.

Den andre dagen kan jeg derimot slenge på svarte tights, med en strikket topp som rekker meg ned om rumpa, gjerne med et svart skjerf (jeg elsker skjerf, altså "halsskjerf"), kanskje et armbånd eller to og boots, eventuelt bare skatesko eller Dr. Martens. Håret forblir det samme, men sminken blir gjerne litt mer naturlig men med kraftigere eyeliner. Jakken er muligens en kåpe, gjerne trenchcoat eller Barbour.

Den tredje dagen kan jeg bruke vanlige skinnyjeans i normal denim farge, noen ganger til og med lyse jeans, samt en svart langermet enkel topp, muligens en svart topp med motiv om jeg bruker svarte jeans. Her blir det også som oftest skatesko, noen ganger kjører jeg på med kilehæler eller platåsko (altså sånn 4 cm platå, ikke gigantiske) sneakers. Et armbånd kanskje. Her varierer det om jeg bruker naturlig sminke som på andre dag eller mørk og sterk sminke på første dagen. Vanligvis når jeg bruker skinnyjeans bruker jeg alltid skinnjakke. Nå når det er kaldt en litt varmere jakke som egentlig ikke passer til antrekket...

Jeg vet jeg høres teit ut som spør andre om hjelp - men føler det ser strange ut og komme ene dagen med leggings, så den andre dagen med baggyjeans, så den tredje dagen med vanlige jeans osv osv osv.. Jeg føler jeg ikke har en ordentlig stil, stilen min er heller ikke variert, den er beint frem drit kjedelig. Jeg syns den er fin og liker klærne jeg bruker - men får ofte høre at jeg er veldig kjedelig. Det er liksom et rocka preg over det hele, men samtidig døøøøds kjedelig. Og jeg føler meg rar om jeg bruker skatesko en dag og kilehælsko en annen dag. Nok engang, jeg vet det høres teit ut.

Samtidig som jeg skiller meg ut blender jeg meg inn sammen med resten av "gjengen". Jeg har alltid bustete hår, har som oftest mørkt hår men håret mitt er ALDRI kjedelig, der er et eller annet tøft med det hele tiden (en spesiell fargekombinasjon for eksempel). Jeg har som sagt piercinger og tatoveringer, alltid mørk neglelakk.. Ja. Og jeg liker veldig godt den typiske rocka stilen, jeg er ikke fan av emostilen min liker å være for det meste svart kledd. Hvorfor? Fordi jeg liker svart og føler meg veldig bra i svart.

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Anonymous poster hash: 84a87...b06
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanskelig å forstå helt hva du er ute etter, men jeg tenker kanskje en litt mer "elegant rocka stil" ? slenger med noen bilder:

http://cdn9.lbstatic.nu/files/looks/medium/2014/02/10/3557216_lookbook2.jpg?1392042319

http://cdn11.lbstatic.nu/files/looks/medium/2014/02/10/3556718_Untitled-210LB.jpg?1392025812

http://cdn11.lbstatic.nu/files/looks/medium/2014/02/10/3556542_image.jpg?1392014790

http://cdn10.lbstatic.nu/files/looks/medium/2014/02/10/3557049_Wonderful-You-Lookbook.jpg?1392036864

jeg synes vertfall at dette er veldig fint på mange :)

husk at et fint smykke eller andre accessories kan gjøre et ellers kjedelig antrekk mer spennende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...