Gå til innhold

tisseteppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nydlig fått min første valp! Hurra!

Den er vent på å gå på sånn tisseteppe. Og jeg syns jo det er veldig bra! Men når jeg tar den ut gjør den ingenting.

Sitter å tenker litt over hvordan jeg skal gjøre det. Det er jo tidlig enda, så null stress. Men tips tas gjerne imot :-)

Anonymous poster hash: 8588e...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut etter valpen har sovet, lekt og spist. Hele tiden!

Bli ute helt til hun/han gjør noe, og ros. 17. mai og julaften på en gang hver gang! Ved uhell inne sier du ingenting, bare tørker opp og tar med valpen ut.

Gratulerer med valp :)

Skrevet

Mener tisseteppe er en uting, for det lærer valpen fra dag en at å tisse inne er ok.

Ta heller hunden ut ofte nok til at den ikke får tisset inne.

Anonymous poster hash: 37fd0...b67
  • Liker 2
Skrevet

Hva er den vant til fra oppdretter? Jeg har brukt tissematte til det positive, hver gang han nærmet seg matta var det opp og ut, for han var lært opp fra oppdretter av at man tisser på en sånn matte!

Det er en valp, og uhell skjer, med et bestemt sted å tisse vet man hva valpen skal om den nærmer seg, og det er letter hvis man først skal være uheldig!

Skrevet

Ta et av de brukte tisseteppene med ut og legg det strategisk til. Gjerne et med avføring. Når hunden så blir sluppet ut etter lek og søvn, så leier du hunden ut til tisseteppet. Da vil den sannsynligvis tisse ute. Så blir det en jobb å få fjernet teppet både ute og inne.

Du kan også prøve å kline litt avføring rundt ute på et definert område. Dette hjalp med min siste valp slik at han følte seg trygg nok til å gjøre fra seg ute..

Skrevet

Du har allerede fått gode tips her, men legger til at du kan jo kanskje flytte det teppet så nært ytterdøra som mulig, slik at den blir vant til å gå dit når den vil ut. Når du ser at den er på vei dit så er det bare å hive seg etter og ta valpen ut før den rekker å bruke teppet :)

Skrevet

Takk for gode råd! Nå tar jeg han med ut hele tiden. Spesielt etter han har sovet. Er som regel da han går på teppet. Men jeg har vært rask, og tar han med ut med en gang han våkner. Går litt rundt i hagen og langs veien. I går prøvde jeg en gang å ta teppet ut. Men ingenting. Prøvde å gni det ute så det ble urinlukt osv. Men ingenting. Var ute i tre kvarter, rett etter en blund. Da sto han bare å pistra å ville inn. Så rett på teppet! Hehe.. vurderer å bare roe helt ned med dette, å la han ha teppe til blærekontrollen er litt bedre. For så å fjerne teppe helt. Eller skal jeg fjerne teppet og vaske skikkelig her inne? Han tror nok det er på teppe det skal gjøres, ikke ute. En gang må han jo tørre å gjøre noe ute?

Skrevet

Hva gjør du når du går ut? Står du bare å ser på? Min måtte lekes med litt ute for å sette i gang systemet, sto vi stille stoppa alt :-)

Skrevet

Går som regel litt fram og tilbake. Får prøve å herje litt. Kan jo prøve å ta av båndet? Er redd han skal stikke av, men igjen så virker han redd og skeptisk.

Skrevet

I verste fall fester du et langt tau, bare ett tynt ett, hvis h*n er av liten rase er langline litt tungt enda!

Skrevet

når dere er ute si skyndt seg å tiss og tell sakte til fem inni deg tisser hunden innen du har rukket å komme til fem så skryter du veldig samme med avføring skyndt seg å bæsj tell inni deg til fem sakte

gjør den ikke fra seg før du har telt til fem så lek litt eller gå litt lenger før du gir kommandoen igjen, da får du innprentet kommandoen og hunden lærer å gjøre fra seg på kommando, det vil vere til hjelp for deg når du får influensa og er full i feber - hunden må ut og tømme seg og den gjør det når du ber den om det

Anonymous poster hash: 76139...f7f
Skrevet

I verste fall fester du et langt tau, bare ett tynt ett, hvis h*n er av liten rase er langline litt tungt enda!

Har ett kort band og en langline, og merker at han ikke helt klarer å dra det ut enda. Skal prøve med ett tynt tau, så får vi bare være ute å leke. Nå bomma han litt på teppet, så jeg bytta det og vaska under. Han gjorde ingenting når jeg la frem nytt. (Pleier alltid å tisse litt når jeg har bytta)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...