Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg fikk penger for en leilighet jeg solgte(og ble alene).

Så kom søsteren min og kjæresten min i en "knipe". De måtte flytte og fikk ikke depositumet tilbake på leiligheten med en gang pga.en liten skade i leiligheten, og de måtte ha penger til depositum til den andre leiligheten. Derfor spurte de om å låne av meg,og jeg skulle få igjen straks de fikk igjen depositumet.Det tenkte jeg var greit,jeg kunne hjelpe og skulle få det igjen ganske kjapt.Men så ble det slik at veldig mye av depositumet måtte gå til å dekke skaden,og hvor resten ble av husker jeg ikke nå.

Så,kjæresten har god jobb men mye gjeld og de sliter med økonomien selv om de er to. Derfor har de ikke hatt råd til å betale tilbake. De har måttet lånt av andre og har ikke råd til å betale meg tilbake. De lånte nesten 30 000 for 2 år siden,og bittelitt har blitt tilbakebetalt.Så måtte jeg låne de litt til,og det er nå nesten 40 000 tilsammen.Jeg måtte også låne til foreldrene mine pga de har lånt av de også. Jeg er alene med et barn,og får ikke barnebidrag,og er alene med alle utgifter.

Nå har jeg vært heldig og har sparepenger så jeg klarer meg,og kan ha litt god råd iallefall et år til. Men det er så mye jeg skulle spart for de pengene jeg har lånt bort,litt kjedelig at jeg får dårligere råd pga at jeg har lånt bort mye.

Jeg tenker at de kan si opp leiligheten (de har steder de kan bo i mellomtiden til de har spart opp penger),så jeg kan få pengene tilbake,men det kommer nok ikke til å skje. Ikke før hun har fått en annen jobb så de tjener mer og kan kanskje betale tilbake.Men det kan jo ta flere år før jeg får alt.

Jeg vil ikke bare tenke på penger,og får dårlig samvittighet av å bringe det på bane men jeg kjenner jeg blir irritert og det gnager på meg. Og det er mest pga samboeren hennes at de har hatt så dårlig råd.Jeg tenker på barnet mitt og vil være "sikret" at vi har det trygt. Jeg er en,med et barn ,og de er to uten barn og må låne selv om vi har nesten samme husleie. Jeg tenker at de kan jo bo hvorsomhelst og leve av lite når de ikke har et barn å ta vare på. Men det kan ikke jeg.Så hva ville dere har gjort, fortsatt å vente? Selv om foreldrene mine har gitt råd,og "pushet" de litt og jeg har gitt utrykk for at jeg gjerne skulle hatt tilbake litt så skjer det ikke noe.

Skal jeg bare anse det som "tapt" ? Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si du skal ha pengene igjen, innen den dagen. Og hvis ikke så kan du anmelde de for tyveri. For er ganske normalt og betale tilbake det man låner.. Men anbefaler deg ikke låne penger, og vis du skal låne så mye penger, så skriv en kontrakt...Når de ble lånt bort, til hvem, til hva også når du skal ha de tilbake....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...