Gå til innhold

Matlei! Tips? Og hvor får jeg tak i krydder til f.eks. indisk mat, meksikansk mat osv.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig matlei! Har ikke lyst på noe. Ikke en gang godteri, pizza eller noen ting. Ikke noe sunt og ikke noe usunt.

Tenker på at jeg har likt indisk og meksikansk mat f.eks. og har lyst til å begynne å lage dette, men helst uten halvfabrikata. Hvor får jeg tak i slike krydder? Er jo så utrolig masse krydder i noen oppskrifter? Nettsider å anbefale? Har ikke utenlandske matbutikker her jeg bor.

Ønsker også generelt tips til å slutte å være så utrolig matlei... Det sliter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de har noen krydder på apotek eller helsekost, uten at jeg vet. Hvis du ikke har utenlandske matbutikker i nærheten av der du bor, så vet jeg ikke noe bedre. Nettbutikker kanskje?

Skrevet

du får kjøpt ganske mye av de forskjellige krydderene på større matbutikker.

Når jeg har lagd indisk mat, så har jeg fått kjøpt det aller meste av krydderet på coop mega, resten har jeg kjøpt på innvandrerbutikker.

Anonymous poster hash: 43dbe...14a
Skrevet

Flere tips når det gjelder å ha dårlig appetitt? Og tips til hvor jeg kjøper krydder og helst både billig og bra.

Skrevet

Jeg vet ikke der du bor er det asiatiske butikker,jeg anbefaler ,å drikke litt ofte,går gjerne på tur for friske luften,bruker gjerne frisk urter i matlagingen og frisk urter til te for eks. ingerfæ,te eller hjemme lager chai te,som består av både kanel,grønne kardemomme, koriander og karve. ser på min hjemme side om du kan bruke av de oppskriftene der,det er en del fordristende.

• Liker 1
Skrevet (endret)

En veldig enkel og grei mexikansk salsa er:

Hakkede tomater, rødløk, chilli om du vil, frisk koriander og skvist lime. Mye smaker, få ingredienser.

Endret av pinar
  • Liker 2
Skrevet

Vanlig krydder til indisk mat er: koriander,mynte,cummin,garam masala,tandoori masala,gurkemeie,curry og kardemomme,får du tak i disse krydrene kan du lage det meste av indisk mat.

Vet ihverfall at koriander,gurkemeie,curry,kardemomme,mynte og cummin er krydre som er lette å få tak i på hvilken som helst butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...