AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Noen som vet hvor mye det koster å rense et treblåsinstrument i en musikkbutikk?Anonymous poster hash: 7d8b2...4c2
Gjest Offensive Pie Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Det vil komme an på flere ting. Hvilket treblåsinstrument, hvor gammelt er det, hva er det laget av, hvor i landet er du og når var sist rens? Tror nok det enkleste er å kontakte butikken direkte
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Det vil komme an på flere ting. Hvilket treblåsinstrument, hvor gammelt er det, hva er det laget av, hvor i landet er du og når var sist rens? Tror nok det enkleste er å kontakte butikken direkte har tatt direkte kontakt, men er utålmodig Klarinett, laget av... Tre? Vet ikke (buffet), sit rens var da den ble kjøpt, med mindre du tenker å dra gjennom ei fille etter spilling. Den ble kjøpt ny i 2006 tror jeg. Jeg mistenker, dessverre, at jeg må kjøpe nytt munnstykke men hvis det koster mange tusen å rense, har jeg ikke råd og får glemme å ta opp hobbyen igjen. Mistenker nemlig mugg, spesielt på den tredingsenpå munnstykket som du presser ned i pærestykket. Det SER greit ut ellers, men jeg vet ikke. Setter pris på alle svar !!Anonymous poster hash: 7d8b2...4c2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Den har ligget i boksen sin i noen år, var dritt lei, men nø er jeg interessert igjen. Anonymous poster hash: 7d8b2...4c2
Gjest Offensive Pie Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Om det har kommet mugg, så kan det fort tenkes at det er billigere å kjøpe nytt. Når den i tillegg har vært i boksen sin en stund, trenger den en real oppussing - klaffer må justeres, puter må byttes, og det er sikkert lurt med et nytt munnstykke, ut fra et helseperspektiv. Hvor dyrt det er kommer også an på hvor komplekst instrumentet er - Buffet kommer fra veldig enkle (under 5 000 kr) opp til profesjonell klasse (pris på forespørsel), og har ulike vedlikeholdskostnader. Som du sikkert forstår, er det umulig å få et nøyaktig overslag fra KG. Det kan koste alt fra et par hundrelapper og opp i flerfoldige tusen. Jeg har venner som har pusset opp instrumenter for over 10 000 kr, og jeg har vært borti at det har kostet under 500 kr. Det siste er usannsynlig om klarinetten har fått mugg, men det er lov å håpe
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Den kostet 13 000 kr som ny. Tror den heter Buffet crampon e13. Æsj, det var dyrt... Men tviler på at et nytt instrument vil bli billigere? Hvis jeg må ut med 4000kr i oppussing, er det jo billigere enn å punge ut med 13 000-15 000 kr i nytt instrument.Anonymous poster hash: 7d8b2...4c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå