AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har røykt 15-25 røyk hver dag i 16 år, men sluttet på lørdag. Er altså ikke gått lang tid, men jeg synes det har gått overraskende bra. Hittil.. Jeg har bare 1 venn som jeg er med sånn ofte, og snakker ikke med så mange andre bortsett fra sånn på face eller en sjelden mld eller snap o.l.. Altså, jeg er mer venneløs.. Jeg var stolt av meg selv idag, for det har vært veldig tøffe perioder siden røykeslutt også, men selv om jeg har røyk liggende under bordet, så har jeg motstått ALLE fristelser. Jeg ringte til vennen min og skulle skryte litt/få skryt/alt ettersom, dette var da i et sårt øyeblikk, kanskje jeg også regnet med å få litt "stå på!-støtte", men neida, jeg fikk bare sure kommentarer, og jaja, du har vel fått matlyst nå høhø, det blir bare verre osv osv.. Ikke noe å være stolt av enda, pluss den type kommentarer.. Altså, WTF???! Kan hende jeg er kravstor her, men hadde jeg visst at samtalen skulle gi meg enda mer lyst på røyk, så hadde jeg latt være å ringe.... Måtte bare få ut litt frustrasjon.. Anonymous poster hash: fe405...168 2
Cascade Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Respekt! Jeg klarer det ikke, blir helt panisk om jeg vet butikken stenger om fem minutter og jeg ikke har røyk, tragisk. Ellers, røyker ca. 15 om dagen.
plix Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Stå på! Vær stolt av deg, for hver fristelse som du motstår er du et skritt lengre mot å være komplett røykfri Det er en prøvelse både fysisk og psykisk for veldig mange i en slik prosess, så gi deg en klapp på skulderen din og ignorer henne. Blir bare verre og verre? Ingen fasit. Hvis du mobiliserer deg så blir det faktisk lettere og lettere. Sett deg gjerne sånne delmål på først røykfri 7 dager, så 10 dager, så 14.. etc Det motiverer litt ekstra i starten. Noen belønner seg selv på forskjellige måter, mens andre bare holder seg til målene. Du får velge hva som motiverer deg ekstra nå i starten. (Pengene spart- skal du spare de til noe spesielt? <- f.eks) Ang matlyst, mange er redde for vektøkning. Røyk er en vane, som du vet, så om du er redd for den biten så kan du prøve å erstatte akkurat den vanen med noe annet. Drikke vann, gå tur, rydde som en gal, få unna ting som skulle vært gjort, trene.. Du vet nok kanskje dette fra før, hehe. Bare jeg som vrir ordene hennes til noe litt mer "stå på". Ønsker deg all lykke til, du har ingenting å tape på å bli røykfri. Ingenting Det røyken ga deg, finner du andre steder. Med færre bivirkninger 1
kills Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Folk som ikke har prøvd å slutte aner ikke hvor vanskelig det er å la være de første dagene.. Jeg spiser også som en idiot, er på dag 4 uten snus i dag. Har kokt meg lavkalori grønnsakssuppe og prøver å spise kun det hver gang jeg tenker på mat, så jeg holder meg mett og underholdt med god samvittighet.
Marsipan Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Hurra for deg og den beste avgjørelsen du har tatt i ditt liv! Jeg har vært røykfri i snart ett år. Mitt mantra ble dette som jeg leste et sted: Røyken fjerner ikke røykesug, røyken forverrer det. Den eneste måten å bli kvitt røykesug på, er å la være å røyke lenge nok til at abstinensene forsvinner! Du kan ikke ta "bare en", og du trenger ikke festrøyke. Hvorfor skal du belønne deg selv med noe som ødelegger deg? Nyt at du lukter godt, at du puster lettere og at huden blir finere. Jeg anbefaler også slutta.no Der treffer du likesinnede og får massevis av både ros og motivasjon. Lykke til, dette greier du! 1
heartache Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 stå på! skulle ønske jeg hadde den viljen. har sagt hver eneste dag i 4 måneder at jeg skal slutte nå. men kjøper bare pakke etter pakke.. så vær stolt over deg selv!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Flott at du har sluttet! Men vil også slå et slag for oss som aldri har begynt ;-)Anonymous poster hash: 298c5...a74
Nepenthe Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 For hver røyk du ikke tar er du kjempeflink! Dersom du vil snakke med noen kan du ringe røyketelefonen. Ellers vil jeg også anbefale appen røykeslutt. Her får man mange tips, i tillegg kan du legge inn din egen motivasjon som du kan lese på når du får sug. Den teller uker, dager og timer som røykfri, samt hvor mye penger du har spart og hvor mange røyk du har spart kroppen for. Stå på og ta en dag om gangen. Jeg har nå vært røykfri i fire måneder, og tenker nesten aldri på røyk lenger.
79kreps Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Kjempe bra at du er på vei til å slutte. Vil bare si at det vil komme en periode som er hard å komme forbi, etter sånn ca 3-4 uker. Men kommer du over den uken som du møter da så er det ganske enkelt videre. Tenkt positivt, penger du sparer osv. Har du klart to dager klarer du helt fint to dager til, og har du da klart fire dager så klarer du ihvertfall fire dager til. Røyk er ikke noe kroppen trenger, alt sitter i hodet ditt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #10 Skrevet 11. februar 2014 Ts her. Tusen takk for fine ord og råd :) Jeg er fortsatt røykfri, men var på nippet til røyk igår av skuffelsen fra venninnen min... Trøstet meg med pusen min istedet. Og kjære KG, dere trøster meg og Har ikke spist mer enn vanlig, men kjøpte inn masse frukt igår, sånn i tilfelle.. Jeg har hørt at dag 3 er verst? Jeg er på dag 3 nå, og er livredd for resten av dagen..... Anonymous poster hash: 90411...a50
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #11 Skrevet 11. februar 2014 Lykke til Dette klarer du!!! Anonymous poster hash: 30c25...d19
Sugar&Spice Skrevet 11. februar 2014 #12 Skrevet 11. februar 2014 GRATULERER med den beste avgjørelsen i ditt liv! Jeg er røykfri på 19. dagen i dag. Jeg har ikke lyst på røyk, og hadde heller ikke lyst på den siste røyken jeg tok. Hvorfor ikke? Fordi jeg vil ikke fortsette å ødelegge kroppen min. Jeg vil ikke få rynker tidlig, jeg vil ikke øke sjansen for lungekreft eller kols, jeg vil ikke kaste bort så mye penger lenger! Jeg er endelig fri!!! Med en gang jeg kom inn i denne tankemåten ble det å slutte å røyke lekende lett. Jeg slipper å måtte stresse med når jeg kan ta neste røyk. Jeg slipper å stå ute i minusgrader og fryse. Det er BARE positive sider ved å slutte! Ikke glem disse positive sidene når ting går kjipt. Det er da det er viktigst å holde på disse tankene. Skriv de gjerne ned om du trenger det. Her er det masse god støtte og få. Lykke til, jeg har trua og jeg er STOLT av deg! 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #13 Skrevet 11. februar 2014 Veldig bra! Du klarer dette. Det sitter jo mest i hodet. Ikke la noen trykke deg ned, sånn at du får lyst på røyk. Se svarene her når du tviler :-) VI heier på deg. Du vil spare helse og penger. Stå på du :-)Anonymous poster hash: f016c...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #14 Skrevet 11. februar 2014 Skjønner ikke den ekstra matlysten folk får av å slutte jeg? De dagene jeg ikke røyker, får jeg mindre matlyst?! Jeg syns det er ok med en røyk etter måltider, så jeg spiser mindre de dagene jeg ikke røyker. Samme med kaffe. Blir ikke det samme med kaffe uten røyk. Jeg røyker som det går fram av overnevnte, men det er dager jeg lar være. Og jeg går alltid n e d i vekt om jeg lar være. Jeg tror jeg kunne klart å slutte, men mangler motivasjon. Fremdeles lykke til TS :-)Anonymous poster hash: f016c...4f2
Gjest *dragoon* Skrevet 11. februar 2014 #15 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Stå på!! Du klarer dette!! :D Jeg har vært røykfri i snart to år. De første ukene var grusomme men det som hjalp meg var å alltid ha en vannflaske med "tut" på. Slik at hver gang jeg fikk lyst på en røyk kunne jeg heller ta litt vann og litt av røyksuget forsvant faktisk da jeg fikk sugd litt på tuten.. Det å ha noe mellom fingra og noe og suge på var vel så mye av avhengigheten min som selve nikotinen var! Endret 11. februar 2014 av *dragoon*
bettypaige Skrevet 11. februar 2014 #16 Skrevet 11. februar 2014 Slutta-appen min forteller meg at jeg har vært røykfri i 195 dager, det synes jeg er ganske flott Meeen så har jeg jo bare bytta ut røyk med snus :/ Jeg synes det er bedre for alle parter, jeg da, nå plager jeg ingen (bortsett fra når jeg åpner boksen og lukta sprer seg, har jeg hørt fra dere på KG) og fått bedre kondis. Alt i alt er jeg happy, men en dag skal jeg nok slutte med snusen også.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #17 Skrevet 11. februar 2014 Ts her igjen. Tusen takk for støtten. Dere er super alle :hjerte: Dagen idag er hvertfall snart over, så jeg kommer meg nok over denne og Men jeg har vært så utrolig lei meg idag. Har vært kjempetrist, og sitter med en følelse av ren sorg nesten... Fryktelig... Noen flere som opplevde det? Anonymous poster hash: 90411...a50
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #18 Skrevet 12. februar 2014 Jippi!!! Grattis!!!!!!! Jeg var ganske deppa den først uken. Litt sånn kjærlighetssorg på en måte. Savnet å stå ute og ha det stille og rolig og bare slappe av. Da jeg skjønte dt begynte jeg å gå ut og stå og se på livet akkurat som om jeg hadde røkt. Da jeg haddde værste abstinensene spiste jeg sitron. Vet ikke hvorfor jeg kom på det, men det virket for meg. Jeg ble veldig motivert av appen "Røykeslutt" som talt hvor mange dogn, timer, minutter jeg hadd vørt røykfri. Hvis du sprekker og tar en røk (som garantert ville smakt fært) så betyr ikke det da du har mislyktes. Bàre ikke ta flere, fortsett med røykeslutten. Stå på! Du er kjempeflink!!Anonymous poster hash: 6cefe...2d2
Gjest *dragoon* Skrevet 12. februar 2014 #19 Skrevet 12. februar 2014 Jeg sørget også.. Det føltes ut som jeg hadde mistet en venn! En som alltid hadde vært der når jeg trengte å roe meg ned. En som hjalp meg å være sosial på fest. En som holdt meg med selskap når jeg ventet på bussen. Osv.. Jeg måtte bare si til meg selv: "Men hva for en venn er røyken når den får meg til å lukte vondt, tapper meg for masse penger, gir meg dårlig kondis og i verste fall en dag tar livet av meg??" 1
Nepenthe Skrevet 12. februar 2014 #20 Skrevet 12. februar 2014 Jeg også opplevde en slags sorg da jeg sluttet å røyke. Jeg savnet det å kunne komme hjem fra jobb, gå rett ut på altanen og ta meg en lang stressfri røyk. Jeg savnet å ta en røyk når jeg drakk øl (for det hører liksom sammen). I dag? Not so much. Det er nå du må begynne å tenke på de positive sidene ved å ha sluttet å røyke. Du slipper å lukte vondt. Du slipper å hive penger ut vinduet. Du slipper å bli grinete fordi det er litt for lenge siden siste røyk. Fordelene er så utrolig mange! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå