AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 En venninne av meg ringer meg konstant. Så en annen tråd her inne om noe lignende. Hun ringer for å klage nonstop. Livet hennes er dritt, familien forstår henne ikke, hun er lei av folk som ikke bryr seg etc etc. På fredag ville hun møtes men jeg var sliten etter jobb og trening og sa det ikke passet. Da ble hun sur og skjelte meg ut, sa at jeg var egoistisk. Hun sendte meg en melding igjen etter dette og maste om å møtes men jeg sa nei. Blir så sliten av dette her jeg. Hun er en hyggelig jente men har masse problemer. Hun er fra et annet skandinavisk land og går på nav her i Norge fordi hun er deprimert. Hun ringer meg hele tiden og spør om råd, jeg har sagt slutt og røyk hasj og få deg en jobb. Er så ille at jeg ikke orker ta telefonen lenger.. Hun er også konstant blakk fordi hun bruker så mye penger på hasj, men jeg gidder ikke låne henne penger, hun skylder jo penger overalt. Frekk er hun og, hvis vi er i f.eks matbutikken kan hun ta med en sjokolade eller noe og si at "du betaler vel du!" og ofte blir jeg så satt ut at jeg bare ok.. Samme gjelder på byen "kan ikke du kjøpe øl til meg? har vel råd til det du som jobber." Veldig uhøflig. Flere som har slike venner? Og hva gjør man egentlig? Anonymous poster hash: bc6a2...6d1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Man setter foten ned, selv om det er lettere sagt enn gjort. Jeg kutter kontakten gradvis. Anonymous poster hash: bf97b...edc
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Man setter foten ned, selv om det er lettere sagt enn gjort. Jeg kutter kontakten gradvis. Anonymous poster hash: bf97b...edc Ja, har prøvd, men snakker for døve ører. På fredag klaget hun over at det var så kjedelig her i Norge fordi alle var på jobb på dagtid og det syns hun var teit. Hun har selv sagt at hun ikke gidder jobbe for hun blir så sliten, og at det er såå bra at hun får hjelp av NAV. På fredag ble jeg så irritert, jeg sa fra at hun fikk begynne å jobbe selv eller dra tilbake til hjemlandet sitt. Depresjon kan være veldig tøft, men jeg tviler på at det blir noe bedre av å sitte hjemme og røyke seg fjern. Og skylde på familien for at livet er dritt og at alle menn svikter henne og menn bare utnytter henne. Hun spør om råd konstant men virker ikke interessert i en forandring.. Husker da hun hadde en kjæreste, da kunne hun aldri møte meg pga han ville finne på ting med henne. Jeg får prøve å begrense kontakten med henne tror jeg. Anonymous poster hash: bc6a2...6d1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Jeg ville droppa henne helt Anonymous poster hash: e9807...e47
tussi84 Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Ts.. vet du hva depresjon er? Alle vet at det beste er å komme seg ut av døra men når man er ille deprimert over en lang periode vil ting som er normalt oppleves som uoverkommelig for den deprimerte. Det kan være så lite som å stå opp av senga. For den deprimerte kan det være en stor jobb bare det. Man mangler også gleden pg interessen av ting. Det er nok ikke så lett for henne å se hvordan hun virker på sndre mennesker. Hun hadde hatt godt ac en samtale med psykolog eller lignende. Når hun bruker hasj så forsvarer jeg ikke drt samtidig må man også se at bruk ac sånne midler øker gjerne når man lider av psykiske sykdommer slik hun gjør. Det er ikke bare å slutte å røyke hasj og skaffe seg jobb som du sier. Alt er ikke svart hvitt eller enkelt bestandig. Alt det andre du nevner her må du sette foten ned på. Ugreit å leve på andre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 snik deg ut av forholdet. Finn unnskyldninger, kutt kontakten gradvis til hun er ute av livet ditt. Anonymous poster hash: 0e85f...fb5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Hun skal ta ansvar for sitt eget liv. Folk som sitter og røyker hasj og klager heller en å ta tak = NULL respekt. Depresjon eller ei. Det finnes mange nok av de som virkelig prøver hardt. Anonymous poster hash: 55005...70b 1
tussi84 Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Du får det virkelig til å høres så enkelt ut... har du selv vært deprimert noen gang? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Jeg hadde en kompis som likner veldig på denne jenten du beskriver. Han sliter med seg selv, har dårlig selvtillitt, og et svært temperement. Han kunne skrive "Hei" til meg på facebook, og hvis jeg ikke svarte med en gang, så klikket han på meg, og sa "få deg et liv, skjønner ikke hvorfor jeg gidder å snakke med deg, osvosv". Og så måtte JEG si unnskyld, helt latterlig. Har innsett at det ikke er verdt det, og kuttet ut all kontakt med han (selvom han maser på meg hver dag). Det samme syns jeg du skal gjøre - det kan umulig komme noe godt ut av dette. Enkelte forandrer seg ikke heller etter min erfaring Anonymous poster hash: bc65f...2c1
Wiola Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Det høres ut som en utrolig slitsom situasjon, og det virker ikke som at hun respekterer deg. Jeg mistenker at det kanskje dreier seg litt om sjalusi? Mulig at hun gjerne skulle ønske hun var i samme posisjon som deg. Hun virker veldig pessimistisk. Du kan jo tipse henne om å gå til psykolog? Evt. bli medlem av en ny klubb eller noe hvor hun kan møte nye folk? Jeg tror ikke jeg hadde klart å holde ut lenge med en slik venninne, hadde blitt gal av alt maset. Så er enig med dem som sier du bør sette foten ned. Vis henne at du ikke tolererer slik oppførsel. Depresjon er ingen unnskylding for å behandle venninnene sine respektløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå