Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurte på om noen hadde noen råd til meg.

Jeg har en helt forferdelig ekskjæreste. Vi var sammen i ett år. Han var utrolig sjalu, og han kalte meg ting som verdens styggeste menneske, hore, stygge jævel, osv hver gang han ble sjalu. Han ble sjalu om jeg snakket helt normalt med en annen gutt, om jeg sa hei til en bekjent gutt, om jeg bladde forbi et bilde av en gutt, om jeg likte bildet til en annen gutt, alt mulig her i verden. Han ødela meg, ettersom han var så sjalu. Han truet meg med selvmord, han fikk meg til å skade meg selv, jeg fikk ikke ha noe som helst sosialt liv - ikke engang med jenter. Jeg fikk såvidt gå på butikken uten krangel, og han fikk meg til å skulke skolen hele tiden. Han var egoistisk, til slutt prøvde jeg å ta livet av meg for jeg var trykket så dypt ned. Fra før hadde jeg både angst og depresjoner, noe han simpelt forverret. Han manipulerte meg, og vi slo opp pga jeg var innlagt. Da jeg var innlagt lot jeg en jeg trodde var en kompis komme på besøk, han prøvde å voldta meg. Jeg fortalte kjæresten min dette, og han reagerte med å si jeg var med på det, at jeg hadde sex med han (det skjedde ikke), kalte meg så mye stygt, så jeg orket ikke mer. Jeg slo opp da, samme hvor vanskelig det var å gi slipp. Jeg sitter nå igjen venneløs og sett ned på. Ingen vil snakke med meg, og i denne perioden sliter jeg mer enn noen sinne. Jeg skulker skolen mye, ettersom depresjonen tar meg. Jeg vurderer også friår neste år, men er så redd for å ta feil valg.

Det har gått over et år siden den tiden, og jeg har en helt fantastisk kjæreste som jeg setter foran alt. Men inniblant (noen ganger ofte) tenker jeg på eksen min, og jeg savner han. Har noen råd til å bli kvitt denne sorgen? Jeg vil så gjerne ha det bra og leve lykkelig med kjæresten min. Jeg har det, men det er bare vanskelig. Jeg vil komme meg gjennom depresjonen, og jeg skal få utskrevet antidepprisiver, lurte på om dette er lurt? Tusen takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må først bare si FLOTT at du slo opp med kjæresten! Du bør ikke tenke på eksen din, det var ABSOLUTT det riktige valget du tok! du var ulykkelig med han, hele meningen med å være i et forhold er å ha det bra å støtte hverandre respektere hverandre, gjøre hverandre glad og ikke motsatt. HAn var EKSTREm sjalu. Du skal ikke få noe dårlig samvittighet for å si " hei" til en gutt eller snakke med en. Han kan ikke forby deg det. Cirka Halvparten av menneskeheten er jo menn så det går uansett ikke å unngå dem heller. Du må bare innse at du tok det riktige valget å komme deg videre med din nye kjæreste. Han høres som en ålreit fyr som vil deg godt! :blomst:

Gå ut å lev livet, reis, ta en jobb og finn ut hva du vil. For livet er herlig når du bestemmer deg for det:-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...