AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 I helga så tenkte jeg og veninnene mine ut å spise mat og drikke vin. Vi er 22 år alle sammen, og jeg har aldri bestilt vin på resturant før. Problemet er at jeg ser så ung ut, type 16-17. Kødder ikke når jeg sier det. Ser for meg at vi sitter samlet rundt bordet, kelneren kommer bort, vi bestiller, og han spør meg om legitimasjon pga vinglasset jeg bestilte. Dette kommer til å bli så pinlig! Så jeg lurer på en ting. Er det vanlig å spørre om legitimasjon om personen ser ung ut? Tenker ikke generelt på utesteder, men på vanlige resturanter? Det samme gjelder i varmere strøk (tyrkia feks). Har dere opplevd dette? Anonymous poster hash: 38268...cc3
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Ja, det er vanlig og det skjer meg hele tiden fremdeles og jeg er snart 39år. 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er 27 og blir fremdeles spurt om legitimasjon for å kjøpe vin..Trøst deg med at du kommer til å se ung og flott ut når du er 30, mens alle de andre blir gamle og rynkete =) Anonymous poster hash: 58c1b...b50 3
Rosa Sitron Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er 25 og vi blir fortsatt spurt om leg når vi er ute. =) 1
Gjest BettyBoop Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 I helga så tenkte jeg og veninnene mine ut å spise mat og drikke vin. Vi er 22 år alle sammen, og jeg har aldri bestilt vin på resturant før. Problemet er at jeg ser så ung ut, type 16-17. Kødder ikke når jeg sier det. Ser for meg at vi sitter samlet rundt bordet, kelneren kommer bort, vi bestiller, og han spør meg om legitimasjon pga vinglasset jeg bestilte. Dette kommer til å bli så pinlig! Så jeg lurer på en ting. Er det vanlig å spørre om legitimasjon om personen ser ung ut? Tenker ikke generelt på utesteder, men på vanlige resturanter? Det samme gjelder i varmere strøk (tyrkia feks). Har dere opplevd dette? Anonymous poster hash: 38268...cc3 er ikke pinlig i det hele tatt. Bare vis leg og kos deg med vinen. Null problem. Ta det heller som et kompliment.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Pleier det være sånn i utlandet og? (jeg er ikke ts) At man drar frem legitimasjonen når man sitter rundt bordet? Anonymous poster hash: c600b...809
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Jeg ble bedt om å vise leg da jeg var på polet i fjor en gang. Jeg er aldri på polet selv ellers, da jeg selv ikke drikker. Jeg skulle kjøpe noe for mannen min. I fjor var jeg 27 år. Syns det var litt flaut. Ble faktisk litt småsur inni meg over det. MEN når det er sagt er det grunnen til at jeg er nøye med å bruke sminke når jeg er ute. Uten sminke ser jeg i hvert fall mye yngre ut enn det jeg faktisk er. Det er ikke mer enn ett par år siden jeg ble spurt på bussen om jeg selv skulle ha barnebillett eller voksenbillett heller. Anonymous poster hash: 4632d...922
Gjest BettyBoop Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Pleier det være sånn i utlandet og? (jeg er ikke ts) At man drar frem legitimasjonen når man sitter rundt bordet? Anonymous poster hash: c600b...809 hvor i utlandet? Mange steder i utlandet, f.eks spania er de ikke så himla nøye
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Ååå. Hadde håpet på at de ikke skal spørre meg, men ser nå at jeg kanskje ikke kommer til å være så heldig. Liker bare ikke å se så himla ung ut. Spesielt når jeg skal ut å spise med kjæresten på en finere resturant. Han kommer nok til å le av det, men jeg hater det! fra ts Anonymous poster hash: 38268...cc3
Rosa Sitron Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Ååå. Hadde håpet på at de ikke skal spørre meg, men ser nå at jeg kanskje ikke kommer til å være så heldig. Liker bare ikke å se så himla ung ut. Spesielt når jeg skal ut å spise med kjæresten på en finere resturant. Han kommer nok til å le av det, men jeg hater det! fra ts Anonymous poster hash: 38268...cc3 Ofte spør de begge. Kjæresten min ser mye eldre ut enn meg, og alltid spurt når vi er ute begge to. Aldri når han er alene =) 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Det er ganske flaut når man sitter en gjeng samlet rundt ett bord, og du er den eneste som blir spørt Sånn "Ehm, men har du legitimasjon?" Anonymous poster hash: c600b...809
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Jeg (vi( ble senest spurt om legitimasjon da jeg og kjæresten skulle på en pub en helt vanlig hverdag. Vi er litt over 30 begge to. Ble så perpleks at jeg fikk bare stammet fram at legitimasjon lå igjen i bilen. Noen skjønte de trådde feil så vi fikk komme inn uten å måtte gå tilbake til bilen for å hente legitimasjon. Anonymous poster hash: 87eb8...1e0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er snart 23 og blir alltid tatt for å være 16 år gammel, fått noen frekke kommentarer fra fremmede faktisk siden min kjære er 25, men ser ut som han er nærmere 30. Noen fjerne slektninger trodde til og med jeg var en venninne av min søster på konfirmasjonen hennes.. Altså 15 år gammel. De sier jeg ser ut som en voksen 16 åring da, altså at jeg ser eldre ut for alderen (til å være 16), men likevel så tror de ikke jeg er eldre... Jaja Om jeg skal kjøpe drikke må jeg alltid vise legitimasjon, men på restauranter så må jeg faktisk sjeldnere det, omtrent halvparten av gangene kanskje. Vet ikke jeg, men er kanskje ikke så mange mindreårige som prøver å lure til seg drikke på restaurant? Anonymous poster hash: 87578...db4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Takk for svar dere. Får se hvordan det går i helga. Håper bare at de ikke spør, har ikke lyst til å bli så flau, selv om det kanskje ikke er noe å bli flau over. Anonymous poster hash: 38268...cc3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er 30 og blir spurt om jeg skal ha barnebillett på bussen.. synes det er kjempestas! :D Anonymous poster hash: e16f3...034 1
skyflakes Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Blir alltid spurt om leg, enten det er på byen eller et glass vin på restaurant. Typen blir også spurt når vi er sammen, og jeg skjønner at du syns det er flaut. Men etterhvert blir man så vant til det, at nå tar jeg det som en selfølge å bli spurt 1
Stormborn Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Eh, du er 22 år gammel og ser yngre ut? Hvis venninnene dine er like gamle som deg og ser ut som om de er 22 kommer de til å bli spurt uansett
Gjest Corto Maltese Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er 30 og har skjegg og har blitt spurt om legitimasjon. Men folk generelt sett tror at jeg er 7-8 år yngre en hva jeg er.
Dricka Skrevet 10. februar 2014 #19 Skrevet 10. februar 2014 Da jeg var 15 fikk jeg komme inn på en uteservering med aldersgrense. Fikk også kjøpt alkohol uten problemer. Alt dette uten å vise noe slags legitimasjon.
Frk.K Skrevet 10. februar 2014 #20 Skrevet 10. februar 2014 Pleier det være sånn i utlandet og? (jeg er ikke ts) At man drar frem legitimasjonen når man sitter rundt bordet? Anonymous poster hash: c600b...809 Nei. Aldri skjedd meg ihvertfall, men kommer jo litt an på hvilke land du er i og hvor strenge de er på det.. Tyrkia og Spania er ikke så nøye på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå