AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre lenger. For noen måneder siden ble det slutt mellom meg og han jeg hadde vært sammen med i nesten tre år. Det var uten tvil en stor befrielse for meg, da jeg ikke hadde hatt følelser for han på flere måneder, og ikke så noen annen utvei etter vi hadde prøvd å få det bedre sammen. Jeg dater nå en annen, og er stormforelska. Vi har det kjempebra, men det er en ting som ødelegger idyllen; eksen vil ikke la meg være i fred! Han sender melinger, ringer, prøver å legge meg til på faebook, får vennene sine til å sende meg meldinger, får vennene mine til å prate med meg for han. Han klarer ikke la meg være! Han truer med å ta livet sitt, sier han skal forandre seg (ja særlig at han gjør det), sier han vil ha meg tilbake om han så må fri til meg, maser om å få en begrunnelse osv osv. Jeg har gitt han begrunnelse flere ganger, vi har møttes en gang og prata mer om det, jeg har forklart at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre nå uendelig mange ganger. Han sier alltid at han skal slutte å kontakte meg, så går det en uke, så gjør han det igjen. Jeg har prøvd å overse han, jeg har prøvd å ikke svare, jeg har prøvd å true med å anmelde det om han ikke gir seg. INGENTING HJELPER! Jeg begynner å gå ganske rådvill. Siden han ikke gjør annet enn å mase på meg, så er det (desverre) ingen grunn til å anmelde han heller. Hvordan få han til å gi seg? Noen som har noen gode tips? Jeg orker snart ikke dette mer! Anonymous poster hash: c2c5e...29a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Kan du true med politianmeldelse? Anonymous poster hash: 2a40a...da9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Ikke gi han noen respons på henvendelsene. Ikke svar. Aldri. Vær konsekvent. Dersom man blir fristet til å svare (selv om det er for å be han holde seg unna), kan det virke motiverende på atferden hans. Da vil han til slutt innse at det er fåfengt. Men om han fortsetter, så kan man anmelde plasom atferd også (dersom han sender massevis av mailer, sms osv). Ta vare på alt. Da har du bevis i tilfelle du må sette hardt mot hardt. Det er min erfaring, etter trusselbrev m.m.Anonymous poster hash: 71924...763 1
Gjest Heartbeat Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Du må blokkere han på FB. Blokkere nr hans, kan gjøres inne på telenor eller på selve tlf om du har en smarttlf. Du må ALDRI svare på meldinger eller anrop fra han . Taushet er beste medisin. Du kan også ringe politiet og be om råd, men min erfaring er at de gjør fint lite. For å få besøksforbud må han ha møtt fysisk opp og plaget deg, har han det? 1
linkan Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Blokker ham på facebook og blokker nummeret hans. Snakk med vennene dine og be dem om å overse ham når han tar kontakt med dem. Jeg vet det kan bli fryktelig vanskelig å holde seg taus etter mye mas, men om du først begynner med taus behandling så MÅ du fortsette - om du sprekker og svarer ham så tolker han det som at det funker bare han maser litt. Håper det ordner seg snart
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Du må blokkere han på FB. Blokkere nr hans, kan gjøres inne på telenor eller på selve tlf om du har en smarttlf. Du må ALDRI svare på meldinger eller anrop fra han . Taushet er beste medisin. Du kan også ringe politiet og be om råd, men min erfaring er at de gjør fint lite. For å få besøksforbud må han ha møtt fysisk opp og plaget deg, har han det? Han har ikke møtt opp fysisk og plaget meg nei. Jeg vil liksom ikke blande inn politiet. Regner med jeg bare får beskjed om å la det vente en stund og kontakte de om han blir værre eller noe. Tenker at en dag i uka ikke er nok liksom (plusss at jeg har vært så dum og sletta en del av meldingene fra tidligere).... Anonymous poster hash: c2c5e...29a
Gjest Heartbeat Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Han har ikke møtt opp fysisk og plaget meg nei. Jeg vil liksom ikke blande inn politiet. Regner med jeg bare får beskjed om å la det vente en stund og kontakte de om han blir værre eller noe. Tenker at en dag i uka ikke er nok liksom (plusss at jeg har vært så dum og sletta en del av meldingene fra tidligere).... Anonymous poster hash: c2c5e...29a Da må du bare være sterk og ikke svare han , selv ikke negativ tilbakemelding heller. Det kan også trigge han. Selv om det er negativt så vil det være et tegn på kontakt fra deg. Så første bud er å være stille og aldri svare han , tilslutt vil han forhåpentligvis gå lei av å aldri få svar. Kan hende du først får tigging, så gråting, så sinne som går over til trusler, gråt, godgjøring og tigging igjen osv.. Men hold ut og aldri svar han. Lykke til, håper han slutter til slutt
Cambria Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Så første bud er å være stille og aldri svare han , tilslutt vil han forhåpentligvis gå lei av å aldri få svar. Kan hende du først får tigging, så gråting, så sinne som går over til trusler, gråt, godgjøring og tigging igjen osv.. Men hold ut og aldri svar han. Lykke til, håper han slutter til slutt Den runden der har jeg hatt ett par ganger allerede desverre. Men skal stålsette meg. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå