Gå til innhold

Skrive ny kontrakt med Utleiemegleren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontrakten vår her vi bor går ut 30.06.2014.

Vi ønsker å fortsette å leie, og ble kontaktet av Utleiemegleren sist uke om vi var interessert i å leie videre.

Det sa vi selvsagt ja til.

Nå vil Utleiemegleren at vi kommer ned på kontoret så fort som mulig å signere ny kontrakt.

De sier at vi må betale depositum eller kjøpe ny garanti, som nå er på rundt 3500 kr.

Jeg begynte å tenke litt. Hvorfor er det så viktig å så skrevet ny kontrakt asap når den vi har nå er gyldig ut juni?

Regner med at hvis vi signerer ny kontrakt så er det også snakk om økt leie, og jeg mener jo at vi ikke skal betale ekstra leie før kontrakten vår utgår.

Samme med garantien, garantien vi har nå bør vel være gyldig ut kontraksperioden?

Jeg har ikke pengene til å betale den nye garantien per i dag, så for min del ønsker jeg å vente med å skrive ny kontrakt til jeg har pengene.
Kan jeg be om utsettelse på underskriving av ny kontrakt?

Føler at vi stresses inn i ny kontrakt sånn at Utleiemegleren skal få mer penger av oss.

Men mulig jeg tar feil.

Noen synspunkter?

Anonymous poster hash: 63468...aed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen kjennskap til Utleiemegleren.

Grunnen til at de er litt tidlig ute er vel kanskje det at de ikke vil vente til 30/6 og kanskje ikke ha noen som er boende da.

Vet ikke om det tar tid å finne noen som kan ta over eller hva.

Så da er de liksom på den sikre siden at de har noen boende framover, bare vill spekulering.

Jeg ville nå bare spurt de om depositum/garanti. Hvor lenge er det til du har mulighet å betale?

Skrevet

Kontrakten vår her vi bor går ut 30.06.2014.

Vi ønsker å fortsette å leie, og ble kontaktet av Utleiemegleren sist uke om vi var interessert i å leie videre.

Det sa vi selvsagt ja til.

Nå vil Utleiemegleren at vi kommer ned på kontoret så fort som mulig å signere ny kontrakt.

De sier at vi må betale depositum eller kjøpe ny garanti, som nå er på rundt 3500 kr.

Jeg begynte å tenke litt. Hvorfor er det så viktig å så skrevet ny kontrakt asap når den vi har nå er gyldig ut juni?

Regner med at hvis vi signerer ny kontrakt så er det også snakk om økt leie, og jeg mener jo at vi ikke skal betale ekstra leie før kontrakten vår utgår.

Samme med garantien, garantien vi har nå bør vel være gyldig ut kontraksperioden?

Jeg har ikke pengene til å betale den nye garantien per i dag, så for min del ønsker jeg å vente med å skrive ny kontrakt til jeg har pengene.

Kan jeg be om utsettelse på underskriving av ny kontrakt?

Føler at vi stresses inn i ny kontrakt sånn at Utleiemegleren skal få mer penger av oss.

Men mulig jeg tar feil.

Noen synspunkter?

Anonymous poster hash: 63468...aed

Kontrakten dere har er gyldig ut utleieperioden, og utleiemegleren kan ikke forhøye leien i kontraktsperioden. Garantien er selvfølgelig også gyldig ut kontraktsperioden. Du kan selvfølgelig også be om utsettelse på underskriving av ny kontrakt, men grunnen til at utleiemegleren vil ha skrevet ny kontrakt nå, er sikkert at de vil sikre seg at leiligheten er utleid også etter 30/6.

Men det er jo mulig at utleiemegleren vil gjøre endringer i den nye kontrakten, for eksempel forhøye leien.

Jeg foreslår at dere rett og slett tar en prat med utleiemegleren og hører hva de vil.

Anonymous poster hash: 6eccb...358

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...