Gå til innhold

Sulten HELE tiden, hva kan jeg spise for å bli mett? Uten å legge på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du tips til noen matvarer, eller retter som en holder seg stabil og mett av?

Er så redd jeg kommer til å gå masse opp i vekt slik det er nå. Veier rundt 52 kg, vil ikke opp i vekt. Noen sier jeg er passe/helt normal, andre sier jeg er litt tynn.

Anonymous poster hash: 34257...337
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg følger denne tråden. Jeg er 53 kg, vil litt ned i vekt, men det går ikke for jeg er sulten hele tiden! Jeg følger denne tråden!

Anonymous poster hash: c2ee8...587

Skrevet

Har tenkt litt på lavkarbo for å stagne sulten, men er det slik at en må spise det til alle måltider, eller hjelper det å bytte ut eks et om dagen?

Og må en spise fett til, eller kan et lavkarbomåltid inneholde eks en tunfiskboks og salat?

Gjest Runforit
Skrevet

Har du tips til noen matvarer, eller retter som en holder seg stabil og mett av?Er så redd jeg kommer til å gå masse opp i vekt slik det er nå. Veier rundt 52 kg, vil ikke opp i vekt. Noen sier jeg er passe/helt normal, andre sier jeg er litt tynn. Anonymous poster hash: 34257...337

Hvor høy er du da? At du konstant er sulten er jo et tegn på at kroppen ikke får nok næring.

Skrevet

Hvor høy er du da? At du konstant er sulten er jo et tegn på at kroppen ikke får nok næring.

Jeg er 1.67 m

Skrevet

For meg virker det som du er veldig normalvektig, så vil egentlig ikke komme med dette tipset.

Men jeg måtte gjennom en periode med å være sulten når jeg startet vekttap (som jeg skjønner det så vil du holde deg stabil) fordi jeg var vandt til å spise store porsjoner og mengder, og magesekken min måtte få litt tid på å minske litt. Det betyr absolutt IKKE at man skal sulte seg, men vil anbefale deg å regne ut hvilket kaloriinntak du med din vekt, alder, aktivitetsnivå og høyde skal innta i løpet av en dag for å holde stabil vekt også sette av noen dager hvor du legger opp en sunn matplan (frokost, lunsj, middag, + mellommåltider) også teller du kalorier noen dager, da vil du se ca. hva du skal ha i deg. Husk at dette kun er en pekepinn, dersom du er sulten skal du spise. Og med sunn matplan, mener jeg både sunn for kropp og sinn, det er lov til å spise litt godt innimellom også og få noen ekstrakalorier innabords.

Anonymous poster hash: 0e82b...93a
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er 1.67 m Anonymous poster hash: 34257...337

Vet du hvor mange kalorier du inntar i snitt?

Kan du skrive opp hva du spiser en typisk da så kan vi se om det kanskje kan være noe små justeringer som kan hjelpe.

Skrevet

Kan du fortelle hva du spiser til vanlig siden kroppen din er sulten hele tiden? Det gjør det lettere for oss å gi et fornuftig svar :Nikke:

Skrevet

Her er et eksempel på en dag:

Frokost: Havregrøt (60g) laget på melk med syltetøy. En banan.

Lunsj: Tre knekkebrød a 60 kcal med smør og egg. Et par skiver Agurk på.

Før spinningtime: et eple, to knekkebrød med banan og smør. En neve nøtter eller annet.

Middag: Grønnsakssuppe og tre tykke brødskiver med smør, noen ganger ost på

Litt nøtter, knekkebrød eller annet til kvelds.

Skrevet

Vet du hvor mange kalorier du inntar i snitt?

Kan du skrive opp hva du spiser en typisk da så kan vi se om det kanskje kan være noe små justeringer som kan hjelpe.

Svar over :)

Gjest Runforit
Skrevet

Her er et eksempel på en dag: Frokost: Havregrøt (60g) laget på melk med syltetøy. En banan. Lunsj: Tre knekkebrød a 60 kcal med smør og egg. Et par skiver Agurk på. Før spinningtime: et eple, to knekkebrød med banan og smør. En neve nøtter eller annet. Middag: Grønnsakssuppe og tre tykke brødskiver med smør, noen ganger ost på Litt nøtter, knekkebrød eller annet til kvelds. Anonymous poster hash: 34257...337

Er jo bare karbohydrater.

Du må ha et veldig svingende blodsukker(?)

Hvor er proteinene?

Skrevet (endret)

Hvor er proteinene?

ops, feil tråd.

Endret av .Askepott.
Skrevet

Hvor er proteinene?

Kan du sette opp et forslag til meg? :) :)

Skrevet

Hei. Jeg følger denne tråden. Jeg er 53 kg, vil litt ned i vekt, men det går ikke for jeg er sulten hele tiden! Jeg følger denne tråden!

Anonymous poster hash: c2ee8...587

Hvor høy er du? :S

Gjest Runforit
Skrevet

Kan du sette opp et forslag til meg? :) :) Anonymous poster hash: 34257...337

Frokost

Havregrøt med kanel og eple

Lunsj

Kylling, egg, pinjekjerner og salat

Mellom

Frukt og nøtter

Middag

200 gram kjøtt/fet fisk med en knytteneve fullkornsris/pasta

Dessert:

Liten fruktsalat/gresk yoghurt med bær

Kvelds:

Rugknekkebrød med masse skinkepålegg/omelett med skinke og grønnsaker

Her kan du selvsagt variere og bytte om, men med mer balanse mellom proteiner, fett og karbohydrater så vil du ikke gå rundt med ustabilt blodsukker og føle deg sulten mellom måltider :)

Skrevet

Hvor er proteinene?

Kan jeg få diabetes av dette kostholdet? :(

Skrevet

Sover du nok? For jeg merker på meg selv at om jeg sover for lite og er veldig trøtt så går jeg konstant rundt og er sulten. Er jeg uthvilt har jeg mye mindre behov for mat.

Skrevet

Frokost

Havregrøt med kanel og eple

Lunsj

Kylling, egg, pinjekjerner og salat

Mellom

Frukt og nøtter

Middag

200 gram kjøtt/fet fisk med en knytteneve fullkornsris/pasta

Dessert:

Liten fruktsalat/gresk yoghurt med bær

Kvelds:

Rugknekkebrød med masse skinkepålegg/omelett med skinke og grønnsaker

Her kan du selvsagt variere og bytte om, men med mer balanse mellom proteiner, fett og karbohydrater så vil du ikke gå rundt med ustabilt blodsukker og føle deg sulten mellom måltider :)

Tusen, tusen takk! Jeg skal prøve å følge ditt eksempel. Skjønner nå bedre hvordan kosten bør være :)

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Kan jeg få diabetes av dette kostholdet? :(Anonymous poster hash: 34257...337

Hups. Quotet feil. Sjansen for å utvikle diabetes for friske mennesker med normal vekt er ikke stor. Men du vil mest sannsynlig ikke ha det så bra med et kosthold basert bare på karbohydrater og fruktsukker. Mangelsykdommer er det nok større sjanse for uten nok proteiner.

Endret av Runforit
Skrevet

Sover du nok? For jeg merker på meg selv at om jeg sover for lite og er veldig trøtt så går jeg konstant rundt og er sulten. Er jeg uthvilt har jeg mye mindre behov for mat.

takk for tips, søvnen varierer litt ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...