Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 12 og en sønn på snart 7 1/2. Det har vært en del diskusjoner rundt innetider hos oss den siste tiden, særlig nå som det er blitt lysere kvelder.

Min datter får nå lov til å være ute til 20.30 på ukedager, mens minstemann må inn kl. 19.30.

Min datter synes jeg er altfor streng (selvfølgelig sier hun det :wink: )

Min samboer har en sønn på 11 som også er en del hos oss. Burde det være forskjell på innetid på 11 og 12 åringen?

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

innetider for 11 og 12 åringen bør være relativt like synes jeg.. Men jeg har ingen barn da...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg har samme innetid på min 11 åring og 9 1/2 åring. De må begge to inn seines 20.30 nå på sommertid, og det er skoledag dagen etter. I helgene får de være ute til 21 - 21.30, men da er det for at de er en hel gjeng med barn som spiller fotball, slåball ol. Ellers har vi 21 som fast tid på helgene.

Skrevet

Nå på sommerstid med mange andre barn ute og leker får min sønn på 6 1/2 være ute til kl. 20:00, og 10 åringen må inn senest kl. 21:00.

I helgene, kan jeg strekke meg en halvtimes tid lenger på begge to.... :wink:

Skrevet

På ukedagene er min 9åring inne senest 19.45.

I helgene er det ettersom, men som oftes sånn rundt 21.00

Skrevet

7- og 10-åringen har samme tid hos oss. De må være inne til 19.30 om vinteren. Nå om våren ser jeg at klokken visstnok fort blir en time senere... :roll: Men da går kveldsmat/stellet fort unna...

Skrevet

Min stesønn på 8 1/2 må være inne mellom 20 og 20:30 - vi har ingen bastant tid, for vi synes begge at det kommer litt an på hva de driver med. Er det midt i en lek, så kan det godt drøyes litt, mens hvis han bare "henger på gjerdet", så kan han komme inn før...

Heldigvis for oss (hehe) så har nabogutten/bestekompisen enda strengere foreldre enn oss, så som regel kommer han tuslende når han må inn :)

Ville nok sagt at 12-åringen kunne fått et kvarter ekstra, jeg - og at forskjellen på 11- og 12-åringen nødvendigvis ikke trenger å være særlig stor... Men hvis du kjenner foreldrene til venninnene hennes, så er det vel bare å spørre dem hva de har som grense? Da nytter det ikke lenger å klage over at "aaaaaaaalle andre får være ute såååå mye lenger"... Hehe...

Skrevet

Synes ikke det bør være forskjell på innetider på en 11 og 12 åring.

De er for nærme hverandre i alder til det.

PÅ ukedagene er det faste innetider,men når helgen kommer får unga være ute på lekeplassen eller i gata så lenge andre unger på deres alder er ute.

I sommerferier er det fritt og godt for dem. Da får de leke og holde på.

Det er jo tross alt ferie.

Unga er med å griller på kveldene og de kan bade i basseng til krampa tar dem.

Men alt dette avhenger jo at det er bra vær også.

Det skal merkes at de har sommerferie.

Vi som har skolebarn bør verdsette at de nå er ferdig med enda et skoleår og at de har jobba bra,så da er det FRI.............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...