Gå til innhold

Hva regner du som en billig middag? (kostnad)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster max det du betegner som en billig middag, og hvor mye får du utbetalt i måneden. Vi bare se forskjeller i oppfattning her, synes matprisene har økt så mye i det siste.

Anonymous poster hash: 6e598...d82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 porsjoner for 45 kroner.

Anonymous poster hash: 037fe...f60
  • Liker 3
Skrevet

Alt fra 30 til 200.

Anonymous poster hash: ee9da...452
Skrevet

Jeg prøver å få alle middager til å koste under 20 kr per porsjon. Det klarer jeg stort sett. Er student, varierende inntekt.

Anonymous poster hash: 3ddbf...5da
Skrevet

Under 25-30 kr (for én person). Er student og får utbetalt 7000 kr i måneden. Om man handler på tilbud så kan man få utrolig billig middag! Lurt å lage for flere dager, og så evt. fryse ned. Noen ganger har jeg klart under 10 kr for én middag :)

Skrevet

Under 25-30 kr (for én person). Er student og får utbetalt 7000 kr i måneden. Om man handler på tilbud så kan man få utrolig billig middag! Lurt å lage for flere dager, og så evt. fryse ned. Noen ganger har jeg klart under 10 kr for én middag :)

Du jobber ikke?

Skrevet

Du jobber ikke?

Nei, er fulltidsstudent og får kun utbetalt stipend/lån. Men jeg jobber som regel om sommeren og av og til i andre ferier da, så jeg har litt ekstra å spe på med om det skulle bli for knapt.

Skrevet

Nei, er fulltidsstudent og får kun utbetalt stipend/lån. Men jeg jobber som regel om sommeren og av og til i andre ferier da, så jeg har litt ekstra å spe på med om det skulle bli for knapt.

Vel, det er imponerende. Jeg klarer meg ikke på det jeg får fra Lånekassen :)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Mellom 10 og 20 kr per posjon. Jeg har all verdens fryseplass, og benytter meg av det - handler på tilbud, lager stort og fryser ned. Mesteparten av ukas middager blir billige.

Skrevet

Billig middag er middag for 2 for under 30kr. (supper, grøt, chiligryte f.eks). Sjeldent vi har det jeg anser som billig middag hvis vi har kjøtt/fisk/fugl.

Fast jobb begge to, tjener rundt 800 000 før skatt totalt.

Skrevet

50-100 kr er billig. Tjener 10 k i måneden pluss studielån og stipend.

Anonymous poster hash: e89e4...c69
Skrevet

Kunne være interessant å vite hvilke middager dere får til for 20 - 50 kroner?

Skrevet

Tenker ikke så mye på det, men spiser jeg alene kommer vel en standard middag på mellom 20 og 40 kroner. Det synes jeg er helt greit. Hvis mannen er med blir det fort dyrere, han spiser mye middag :P Men mat må man ha! Det kommer selvfølgelig an på om vi vil lage skikkelig taco fra scratch eller kjøper laks/kylling med grønnsaker og ris/byggryn.

Skrevet

Kunne være interessant å vite hvilke middager dere får til for 20 - 50 kroner?

Supper, laks med wok, pizza med tacolefse som bunn. Men det er da tatt i betrakting at man lager 4-5 middager av de samme ingrediensene for min del :P

Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan dere klarer å få til så billige middager.

Når jeg reiser i butikken kommer det sjelden på under 500-lappen.

Jeg prøver å finne billige alternativer. Men er avhengig av kjøtt/kylling/fisk når det

gjelder middager.

Anonymous poster hash: 9ff90...a5b
  • Liker 3
Skrevet

Den billigste middagen jeg spiser er Rema 1000 sin tomatsuppe med makaroni, som inntil nylig ble solgt i topakning for 6,80,-. Da lager jeg én pose og spiser det jeg orker, for 3 kroner og 40 øre :fnise:

Anonymous poster hash: 85541...242
Skrevet

Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan dere klarer å få til så billige middager.

Jeg prøver å finne billige alternativer. Men er avhengig av kjøtt/kylling/fisk når det

gjelder middager.

Spiser du middag til 500 hver dag? Det handler om å kjøpe varer man kan bruke i flere retter gjennom uka, og ikke være så stor på det at man ikke kan spise rester eller det samme flere dager ila en uke :) Det sier seg selv at det blir dyrt hvis man skal ha taco, fiskesuppe, lasagne, kyllingform, biff, tikka masala og you name it ila en uke ;)

Skrevet

gjelder middager.

Jeg titter bare på tråden, aner ikke og orker ikke regne ut hvor mye middagene mine koster!

Men husk at når du handler, handler du vel sjelden for bare ett måltid? Kjøtt og fisk kan være dyrt eller billig. Du kan få billig og bra - råvarer! - ved å kjøpe First Price og stykker med bein og fett. Det varierer litt hva som lønner seg, og sikkert også med smak og behag; jeg foretrekker å betale ekstra for skinn- og benfri laks, men kjøper gjerne kyllingvinger og lår, som har både skinn og bein. Den beste smaken er i skinnet, og det er sunt fett som er næring. Tilsvarende er kjøttdeig like bra som karbonadedeig. Blandingsprodukter, derimot, som pølser og puddinger og panerte ting, lar jeg ligge.

Skrevet

Under 40kr per person :) vi er to i husholdningen med et matbudsjett på 3000kr i måneden. Kun lån og stipend.

Skrevet

Jeg regner aldri ut enhetspris på middag, men storhandler mandag formiddag for arbeidsuka (t.o.m. fredag). Typisk handler jeg for mellom 400-500kr, frokost/lunsj/middag/vaskemidler, inkl mye frukt og grønnsaker. Har en del i fryser som jeg også tar med på disse handlerundene (typ Stange kyllinglår til 30kr/pk pga dato, kjøper fire pk og har i fryseren. Eller 4 pk karbonadedeig til 100kr osv). En person, men to til middag. Synes det er helt greit.

Er langtidssykemeldt, utbetalt 14000/mnd.

Anonymous poster hash: 5f009...ba5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...