Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere tenkt/reagert om læreren til barnet deres, postet bilde av svarene barnet har skrevet på en prøve, på Facebook?

Uten navn og noe som kan knyttes opp med identitet, men allikevel postet dette.

Anonymous poster hash: cae75...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit. Ville kanskje vært greit om læreren f.eks. postet en tegning laget på siste skoledag før ferie, selv om jeg synes at man da bør spørre om lov, men ikke svar på en prøve. Jeg hadde reagert negativt på det og ansett det som særs uprofesjonelt.

Anonymous poster hash: c615f...e57
  • Liker 2
Skrevet

Ingenting hvis prøve var et meget godt eksempel, men hvis det var en dårlig prøve som folk kommenterer og ler av så hadde det vel blitt en stor sak utav det!!

Det er stor forskjell å bli ledd av imot å bli lagt fram som mønsterelev.

Anonymous poster hash: b6a4b...f30
  • Liker 4
Skrevet

ALDRI uten godkjenning.

Anonymous poster hash: 18f11...abd
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde meldt han/henne til skolesjefen eller hva det nå heter, og bedt de oppdra sine ansatte bedre. Uansett hvor god eller dårlig prøven eller tegningen eller whatever laget av en elev var.

Det er totalt uprofesjonelt å gjøre noe slikt.

Anonymous poster hash: 26ee1...932
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva ville dere tenkt/reagert om læreren til barnet deres, postet bilde av svarene barnet har skrevet på en prøve, på Facebook?

Uten navn og noe som kan knyttes opp med identitet, men allikevel postet dette.

Det kan vel ikke være lov vel?

Skrevet

Dette er da ikke lov?

Som lærer så har du jo full taushetsplikt, og får ikke si noe eller gjøre noe som kan føre til at andre skjønner hvilken person det gjelder. Legger du ut en prøve en av elevene har besvart på fb, så er det fort gjort at noen forstår hvem det gjelder, selv om det ikke er navn med i bildet.

Skrevet

Såklart er det lov! Så lenge prøven blir anonymisert.

Anonymous poster hash: 25114...405
Skrevet

Neimenn stakkars, TS, da! Har ungen din dritet seg ut på prøven og du er skikkeleg skamfull?

Not to worry. La oss andre kose oss med svaret.

shesawoman.jpg

Anonymous poster hash: 25114...405
  • Liker 5
Skrevet

Så lenge den er anonymisert (fikk denne av en kollega i Nord-Norge, blablabla), så synes jeg det er helt greit. Regner med foreldre ikke er venn med læreren på facebook uansett, så de vil ikke se det. Og jeg regner også med at lærere har en lukket profil...

Anonymous poster hash: 6bc64...7cf
  • Liker 1
Skrevet

Læreren er gymlærer på ungdomsskolen og lærer på barneskolen.

Læreren er venn med elever fra ungdomsskolen på facebook.

Det er ikke barnet mitt, men jeg tenkte at om det hadde vært barnet mitt ville jeg nok ikke latt det gå i denne lærerens klasse..

Barnet hadde svart noe "absurd" og det var ganske søtt, men allikevel reagerte jeg på det som baksnakking på en måte.

Er det nødvendig å poste det på Facebook?

Hvor går grensen?

Skrevet

Rart. Som student (og elev) har jeg alltid blitt spurt og fått lov til å godkjenne før noen av mine besvarelser ble spredt. Og da har det alltid vært gode besvarelser, lagt ut som eksempler på hva som skal til å for å oppnå den og den karakteren. Jeg villle ikke likt om en mindre god besvarelse ble spredt. Da kunne man heller anonymisert det skikkelig og skrevet av, ikke tatt bilde av besvarelsen så det er mulig å gjenkjenne håndskrift o.l.

Anonymous poster hash: 095ce...c77
  • Liker 1
Skrevet

Ser ikke at det er et problem, så lenge det kun er læreren som vet hvem sin prøve det er.

Anonymous poster hash: e9c8a...b39
Gjest heihade
Skrevet

Ser ingenting galt med det når navn og personlig informasjon er visket vekk. Taushetsplikten brytes da ikke, som noen nevner.

Skrevet

Dette er IKKE greit på noen måte! Samme om svare er superbra, middels eller dårlig! Svare kan fort bli delt og flere kan se det. Personen som svarte det vet selvfølgelig at det er dems svar!

Superbra test kan gi kommentarer som :nerd, har ikke noe liv , skaff deg venner

Midels:det der er jo ikke noe bra, bør klare gjøre det bedre

Dårlig : for en idiot!

Vis personen som tokk testen kan godskjenne at den deles, og takler disse kommentarene, da kan det være greit:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...