Gå til innhold

hva gjør dere etter jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler at hverdagene går i ett, med jobb og lite annet. Blir mye tv-titting på kveldene, er jo ok men kjeder meg nokså mye. føler jeg burde funnet på ting. Føler at jeg kjeder meg på et eksistensielt nivå og tenker ofte om dette er alt, jobb om dagen, tv om kvelden. Hva gjør dere?:-)

Anonymous poster hash: 18232...7f2
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør lekser med ungene, lager middag, gjør husarbeid, går tur med hunden, trener, ser litt på TV mens jeg retter en bunke prøver, legger meg tidlig for å orke dagen etter. Døgnet har ikke nok timer.

Anonymous poster hash: 0fd1a...5cc
Skrevet

Ingenting. Det er det jeg orker. På jobbdager så blir det som regel ikke lagd middag. Kan hende jeg tar opp noe ferdig fra fryseren, bare spiser et par brødskiver eller ikke spiser noe som helst. Prøver å få med meg dagens nyheter på nett. Ser vanligvis ikke på tv. Tidlig i seng.
Jepp. Det blir bare jobb og hjem og søvn. Veldig kjipt.

Før kunne jeg kose meg med tv, lese en bok, kino, stikke innom venner osv. Grunnen til at jeg ikke gjør det i dag er at energien ikke er der. Den holder til jobb og så ferdig.

Anonymous poster hash: 5a847...876
  • Liker 1
Skrevet

Henter i barnehagen, drar hjem, spiser middag (mannen lager som oftest middag når jeg henter). Leker med gutten, steller til kvelden og så er det legging. Etter dette i ca 19 tiden gjør jeg litt husarbeid. Så stikker jeg som oftest ut å trener en tur eller gjør unna litt arbeid. Dersom det er dårlig vær ute eller kjempekaldt har jeg en crosstrainer i kjelleren. Setter på ett eller annet på TVn og trener en liten time.

Har selvsagt også late dager, men synes jeg får så mye energi av å trene at jeg heller prioriterer det enn å sette meg ned foran tv`n.

• Liker 2
Skrevet

På en vanlig hverdag:

- Går på trening rett fra jobb. Trener.

- Går hjem fra trening, noen ganger innom butikken først.

- Husarbeid.

- Sover ofte en halvtime på sofaen, med hunden i armkroken.

- Tar i mot barnet som kommer hjem fra skolen, er sammen med barnet.

- Lager middag til samboeren kommer hjem.

- Diverse: henger opp klær, lufter hund, surfer og shopper på nett, gamer med samboeren (både PC og x-box), dusjer etc.

På lørdager henter samboeren meg på jobb så stikker vi innom butikken for å handle for neste uke. Etter det gjør vi akkurat det vi vil.

Skrevet

trene, se på tv, kino, kafe,ingenting av dette "fenger" meg, føler meg litt unormal

• Liker 3
Skrevet

Ingenting. Det er det jeg orker. På jobbdager så blir det som regel ikke lagd middag. Kan hende jeg tar opp noe ferdig fra fryseren, bare spiser et par brødskiver eller ikke spiser noe som helst. Prøver å få med meg dagens nyheter på nett. Ser vanligvis ikke på tv. Tidlig i seng.

Før kunne jeg kose meg med tv, lese en bok, kino, stikke innom venner osv. Grunnen til at jeg ikke gjør det i dag er at energien ikke er der. Den holder til jobb og så ferdig.

huff, høres trist ut. Er dette noe du ser for deg at du skal gjøre over tid?

Skrevet

Samme her. Idag sov jeg fire timer etter jobb, og er kjempetrøtt igjen. Morro!.

Anonymous poster hash: 82f6b...7a4

Skrevet (endret)

Jeg får stort sett ikke tid til annet enn å surfe over nyhetene på nett i noen minutter, lage middag, spise, se litt barnetv med barna og kanskje leke litt, fikse kveldsmat til minstemann, lese lekser med nr 3, legge minstemann mens jeg surfer litt på nett mens han sovner eller gjøre husarbeid, passe på at nest yngste spiser og steller seg for kvelden, gå tur med hunden, gjøre litt husarbeid sammen med mannen ( om han ikke er på jobb), jobbe litt med planlegging eller lignende, se litt på tv/ se hva som skjer på kg eller Facebook og så må jeg legge meg slik at jeg klarer å komme meg opp neste morgen.

Det hender jeg tenner et duftlys og koser meg med et blad, en bok eller litt strikking eller hekling, men det er kanskje en gang i uka. - Skulle ønske at jeg hadde sekstimersdag på jobb, så kunne jeg fått unna litt husarbeid før minstemann ble hentet i barnehagen, så vi kunne gjøre litt morsommere ting på kveldstid.

Skulle ønske jeg hadde det sånn som der jeg bodde før og vi hadde venner såpass nært at vi kunne stikke innom dem på en kjapp kveldstur eller ta et kort ettermiddagsbesøk for å være litt sosiale og å få en god latter/ ta et glass rødvin/ kaffe e.l. , men jeg har ikke opparbeidet meg noen ordentlige venner her vi bor nå. Kjenner igrunn at jeg blir litt trist av det, selv om jeg elsker å bo her jeg bor.

Endret av absinthia
Skrevet

Står opp i 10-11 tiden, lager kaffe. Leser så nyhetene på nett mens jeg nyter kaffen. Tar kanskje en god dusj. Går/jogger en tur før jeg svinger innom postkassen på vei hjem. Sjekker post og legger evn regninger til forfall. Tar en dusj (til)

Så blir det litt lunsj, før jeg legger turen innom sentrum. Handler litt, tar en kaffe med gode kjente. Mulig middag ute alt etter hvor sent det blir. Så er det innom div familie på vei hjem, kaffe eller midd der.

Etter noen tid bærer det hjem, setter ut varene, midd eller kvelds alt etter hvor sent. Sjekker nett og mail mens midd/kvelds lages. Så startes streaming av serie, film når kvelds inntas. Ser en time eller tre.

Deretter et eller annet fengende ps3/4 spill til sengen kaller.

I helgene: turer med venner, besøke venner/familie eller flatfylle. spilling, turer. utenlandsturer, osv.

Har det meget fint.

Anonymous poster hash: 67544...c49
Gjest J.Bourne
Skrevet

Og du jobber som/tjener dine penger på hvilken måte..?

• Liker 3
Skrevet

De får jeg av snille Staten.

Skrevet

Trener, leser aviser, sover på sofaen, er sammen med familien eller venner, husarbeid, spiller playstation, surfer på nettet, husarbeid :)

Skrevet

Trygd ja.

Orket ikke den der jobbkarusellen, så hoppet av den så snart jeg fikk en mulighet til det. Har ikke angret en dag.

• Liker 1
Skrevet

Og så sitter jeg her på kg og prater med dere da :)

• Liker 2
Skrevet

Trygd ja.

Orket ikke den der jobbkarusellen, så hoppet av den så snart jeg fikk en mulighet til det. Har ikke angret en dag.

Eier du ikke skam?

Anonymous poster hash: d5098...5cc

• Liker 17
Skrevet

Spiser, ser på tv/film, går tur, sovner på sofaen, gjør husarbeid, trener, surfer på nett, PS3, handler :)

• Liker 1
Skrevet

Henter minsten i barnehagen, setter igang med middagen og lager den, ser over leksene til eldstemann (han gjør alltid lekser med engang han kommer hjem fra skolen), spiser middag når mannen kommer hjem fra jobb. De dagene jeg ikke trente på morgenen så trener jeg på ettermiddagen. Går av og til tur med bikkja hvis ikke mannen gjør det. Div husarbeid, og slapper av før jeg legger meg ca kl midnatt.

Anonymous poster hash: b6cfd...271
Skrevet

lite nå for tiden.. er mye syk så ligger mye i senga egentlig. Så blir til at jeg drar og kjøper litt mat og så drar jeg hjem, spiser, gjør lekser om jeg klarer (i dag f.eks så var jeg alt for borte vekk til den ene "leksa", men gjorde innleveringsoppgaven) og så snakker jeg litt med folk på skype og så sover. Vanligvis drar jeg på trening og går innom butikker der venninner jobber før jeg går hjem og da er klokka ofte 18-19 om kvelden allerede så da blir det middag, lekser og natta.

Anonymous poster hash: 9126e...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...