AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Vi skal reise til utlandet hele familien neste helg, og i dag oppdager plutselig broren min at han ikke greier å finne igjen passet sitt. Han må derfor altså ha nytt pass, antakelig nødpass. Jeg er temmelig sikker på at jeg oppga alle oss reisende sine passnumre et eller annet sted, på en eller annen av bestillingene jeg gjorde (jeg har bestilt for alle sammen), og det bør vel i såfall gis beskjed til stedet som har fått oppgitt passnummeret hans, at passnummeret hans nå blir endret. Problemet er bare at jeg ikke husker ikke hvor jeg har oppgitt det... Jeg har bestilt mange flyreiser mellom ulike land, hoteller i flere land, transfer til og fra flyplassene, utflukter osv. Er det noen der ute som kan hjelpe meg i "letingen", hvor kan det være sannsynlig at man trenger å oppgi passnumre? Trodde først det var flybillettene, men så ser det ikke ut til at det kan være det, finner i hvert fall ikke noe om passnummer på billettene...Anonymous poster hash: 8338f...fc0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Hotellet, og eller steder du trenger visa Anonymous poster hash: b78f4...6a7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Ah ok, takk, det kan det kanskje være, ja! Heller hotell enn flybillettene i hvert fall, har inntrykk av at mange flyselskaper er ekstremt vrange hvis noe må endres på billettene i ettertid...!Anonymous poster hash: 8338f...fc0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Ah ok, takk, det kan det kanskje være, ja! Heller hotell enn flybillettene i hvert fall, har inntrykk av at mange flyselskaper er ekstremt vrange hvis noe må endres på billettene i ettertid...!Anonymous poster hash: 8338f...fc0 Det er korrekt at det kan by på trøbbel å endre en billett, men passnummerene du har oppgitt har ikke noe med selve flybilletten å gjøre. Vær obs på at noen land ikke aksepterer nødpass. Anonymous poster hash: b6652...e35
Glitnir Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Eneste stedet jeg har vært med på at passnummer kreves er ved visumsøknader. Vet at noen bookingmotorer også krever dette for flybestillinger, men tror ikke det videreformidles til selskapene.
Eske Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Jeg har nettopp bestilt flyreise med Norwegian (ikke første gang) og de krever (for første gang) passinformasjon ut over korrekt navn og slikt, jeg mener det var et nummer de ville ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå