snexi Skrevet 25. mai 2004 #1 Skrevet 25. mai 2004 Er blitt litt nysgjerrig på prevensjonsmiddelet LADYCOMP. Noen som har erfaring med det? Høres jo veldig enkelt ut, men DYRT så det bør virke. Finnes det norske distributører? Jeg fant bare utenlandske sider på nettet. Hører veldig gjerne fra noen med erfaring. Takker på forhånd.
Gjest allium Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 Det virker ved å beregne eggløsning gjennom temperaturmåling, og gi deg beskjed om når de sikre periodene er. Hvorfor trenger du en 3000-kroners computer til å måle temperaturen din ? Jeg gjorde det like bra med et digitalt termometer fra apoteket. Kostet 74 kroner. Så kan du lese her: http://www.fertilityuk.org Om hvordan du tolker dataene. Og forbered deg på endel avholdenhet, eller alternativ prevensjon i usikre perioder. Det bør ikke være en katastrofe om du blir gravid.
jordbær Skrevet 25. mai 2004 #3 Skrevet 25. mai 2004 http://www.buenaventura.no/ <- De selger ladycomp i norge. Den virker helt strålende! Har brukt den i snart 6mnd.. og er enda ikke gravid
sirka Skrevet 25. mai 2004 #4 Skrevet 25. mai 2004 Jeg har brukt den lenge, for jeg tåler ikke p-piller, men den viser nesten bare rødt (som betyr at det er muligheter for å bli gravid)....... Viser bare grønt en knapp uke før mensen, og mens jeg har mensen..... Kanskje er det meg som er super-fruktbar, ikke vet jeg.....
glaciera Skrevet 25. mai 2004 #5 Skrevet 25. mai 2004 Jeg brukte Persona-computeren. Det tok kanskje 8 mnd for den å lære seg syklusen min så godt at jeg hadde 10-12 grønne dager i mnd (altså "trygge"). Jeg slurvet litt med å mate den med opplysninger, da... Det var greit siden jeg jobbet langt hjemmefra og så kjæresten bare annenhver mnd en uke om gangen. Da jeg kom hjem for godt ble jeg gravid på en rød dag samme dag(!) som jeg kom hjem. Barnet var veldig velkomment, men vi ville altså ha ventet en stund hvis vi fikk velge på forhånd. Og jeg har hørt om mange (venners venner) som har opplevd det samme med sånne computere. Konklusjon: strålende for personer som vil unngå hormoner, som ikke står i fare for å få kjønnssykdommer, som er i faste forhold og vil kunne takle en uplanlagt graviditet. Og som har råd - de er kjempedyre!
smile Skrevet 26. mai 2004 #6 Skrevet 26. mai 2004 Jeg lurer også på det samme. Ladycomp sier at de har 99% sikkerhet men det høres jo skummelt ut da. Jeg tør nok ikke ta sjansen på termometeret fra apoteket. Persona er vel litt mindre sikker etter hva jeg har lest. Flere erfaringer?
Glitterchick Skrevet 27. mai 2004 #7 Skrevet 27. mai 2004 Vil IKKE anbefale ladycomp. De lover ekstremt mye mer enn de kan holde. Jeg hadde 4 grønne dager hver måned, det var inkludert 3 mensendager. Resten var rødt. Det ble heller ikke noe bedre etter laaaang tids bruk, og ble bare ett ekstremt stressmoment. Den fungerer på den måten at den måler temperaturen din hver morgen, men er så fintfølende at den reagerer på om du har beveget mye på deg om natten, om du har vært litt lengre våken før du måler enn vanlig, om du har sovet med åpen munn rett før du våkner etc. Og er det ett bittelite avvik, så gir den deg rødt. Persona er basert på hormoner i kroppen din, og er sånn sett mye sikrere. Laby/babycomp påstår også at den kan fortelle deg når du kan bli gravid med gutt eller pike, basert på forskning som ikke er godkjent noen steder. Hvis du ønsker å bruke temperaturmåling som prevensjon foreslå jeg at du kjøper ett digitalt termometer på apoteket og laster ned ett program på datamskinen din som du kan registrere temperaturene dine i, og funker dermet på nøyaktig samme måte som den ekstremt dyre Labycompen.
April Skrevet 27. mai 2004 #8 Skrevet 27. mai 2004 Jeg er en av de som har anbefalt Ladycomp, jeg er veldig fornøyd med min. Har brukt den siden høsten 2002 som prevensjon og jeg har ikke blitt gravid. Hadde en del røde dager i begynnelsen, men nå har det jevnet seg ut litt. Jeg vil anbefale den, men vi er jo forskjellig og jeg vet ikke om den vil fungere like bra på deg som på meg..
Gjest Yoni Skrevet 28. mai 2004 #9 Skrevet 28. mai 2004 I april kjøpte jeg en brukt Ladycomp for en brøkdel av den originale prisen. Jeg har brukt den i 34 dager og av disse har jeg fått 18 grønne dager. Jeg er fornøyd med den, til å være den første syklusen. Jeg håper at den vil gi flere grønne dager etter hvert, men er litt usikker på det da jeg har uregelmessige sykler. Hittil er jeg veldig fornøyd med Ladycomp. Det beste med den er at man unngår bivirkninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå