Gå til innhold

Har mer fett enn muskler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vekt: 50 kg - Høyde: 164 cm
Jeg er generelt ganske en ganske slank jente, og har alltid vær det. Problemet mitt er at jeg ser "større" ut enn jeg er, og det er pga liten muskelmasse. Har en skev fordeling mellom fett og muskler. (Mer fett enn muskler)

Jeg vet at jeg må trene styrke, men hvordan burde jeg spise? Burde jeg holde meg i et kaloriunderskudd eller et overskudd? Vil gjerne se mer fit og markert ut.

Anonymous poster hash: 35daa...0c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du starter fra skratch vil jeg anbefale å spise mer, med fokus på å få inn mest mulig proteiner. For å kunne bygge muskler, om du ligger i underskudd vil du mest sannsynlig ikke bygge noen muskler.

Først når du har gått opp i ønsket muskelmasse kan du gå i kaloriunderskudd for å få bort fettet, se for deg en tidsperiode på et år for denne syklusen for å få resultater, for dette vil ta tid.

Anonymous poster hash: 3e480...4c9
Skrevet (endret)

Når du trener styrke, så få i deg minst like mye protein i gram som du veier i kilogram. Husker ikke om dette er ift eksisterende vekt eller idealvekt. Beregn 70g, så er du innenfor. Bruk variert frukt og grønt. Unngå kjappe karbohydrater som kommer fra siktet mel(loff, pasta, pizza). På dette trenger du ikke telle kalorier.

Trenger du påfyll av energi, bruk så grovt mel som mulig. Pumpernickel og skikkelig grovbrød istedenfor sminket grovbrød, fullkonris/naturris/byggryn og fullkornspasta.

Det som følger med av fett sammen med proteinet i kjøtt, fugl og fisk, samt det smøret du har på brødskiva trenger du til energi. Det kommer i så små mengder, at du ikke trenger å bekymre deg for det. Om så proteinkilden en dag var bacon.

Når muskelmassen din øker, og du føler deg strammere, øker også forbrenningen din. Selg badevekta på finn, og kjøp målebånd i steden for.

Endret av Kamikatze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...