Gå til innhold

Billig og ultrasunn kjøpelunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er student, og har derfor ikke fryktelig mye penger å rutte med. I anledning at jeg er på gode gamle slankern må jeg kutte i kaloriinntaket, og trenger tips til hva jeg skal spise til lunsj!

Jeg har ikke anledning til å lage noe, men har kiwi og meny tilgjengelig. Eksempler på tips for hva jeg er ute etter er: wasa bar, bananer, salatbar (meny) etc. Er litt lei av dette, og trenger tips :) Blir så forferdelig kald når jeg ikke spiser, så må kjøpe meg noe!

Tips anyone?

Anonymous poster hash: ce94e...356
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bedre og billigere å ha med matpakke?

• Liker 5
Skrevet

Kjøp en pakke Wasa sport, en pakke kyllingfilet i skiver og noe frukt.

Anonymous poster hash: 55138...6dd

Skrevet

Vil ikke anbefale banan om du er på slankern. Funker rett etter trening, men anbefaler det absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 71a9a...16c
  • Liker 1
Skrevet

Trente før skolen, men rakk ikke spise etter. Selvfølgelig er det billigst med matpakke, men har så lite utvalg hjemme, da blir det fort usunt. Dessuten fikk jeg litt dårlig tid på morgenen, he he.

Kan man kjøpe ferdigstekt kyllingfilet? :D

I dag ble det bare en salat fra meny og en alpen-bar.

Det skal nevnes at når jeg sa "på slankern" så mente jeg bare å stramme opp litt. Er 170cm og veier 61cm. Vil gjerne bare ned til rett under 60 igjen og komme i form :)

Skrevet

Åja, du mente for i dag? Regnet med du mente til hverdags siden klokken var godt over lunsjtid.

Skrevet

Lunsj blir jo ofte i disse tider når man er student :) Lunsj etter forelesning!

Men tips til senere er også svært velkomne, også de jeg kan lage på forhånd hjemme :)

Skrevet

Kjøp 2 kg kyllingfilet first price pakke på kiwi. Det inneholder ca 6-7 svære kyllingfileter. Stek 2 i ovnen og pakk ned resten til senere. Så skjærer du filetene opp i skiver og legger det i en tett boks.

Da kan du bruke det i salat, sandwich, wraps, kylling og grønnsaker, på knekkebrød, i lompe også videre... Kyllingfilet er kalorifattig og kjempe billig. Det samme kan du gjøre med egg. Kok opp en del og bruk det i matpakka.

Anonymous poster hash: 4b0aa...590
Skrevet

Når du kjøper lunsj ute blir det fort 30 -40 kr hver dag, altså 200 kr i uka. Det kan du spandere på en matpakkestorhandel med godt pålegg, godt brød, grønnsaker og frisk frukt. Om du er på slankern er heller ikke kjøpamat så lurt, det er alltid mye majones/dressing på baguetter, og sukker generelt.

Middagene kan jo bli lunsj neste dag? Hva med wraps tilgjengelig hele tiden? Fyller det ofte med pålegg/skinke/ost/middag her i gården

• Liker 1
Gjest Blåmeis
Skrevet (endret)

Meny skulle hatt kokte grønnsaksblandinger på hektopris eller noe!

Endret av Emilieivy
Skrevet

Kjøper ikke mat så ofte, så det er ingen fare. Bor også hjemme og jobber nesten 50% ved siden av studiene så tar meg råd til litt mat av og til, pleier stort sett bare å la vær å spise på skolen hvis jeg ikke skal sitte igjen lenge:) Kjøper aldri baguetter og slikt fordi det er forferdelig usunt. Kjøper stort sett frukt, salat, osv. Har kjøpt litt nøtteblandinger tidligere (ikke oversaltet tull), men det er veldig mange kalorier så har kuttet det ut.

Skrevet

Hva med de nye produktene fra Tine T14? Og har du smarttelefon kan du laste ned appen til narvesen,og frem til 28 februar får du de for 14 kroner.

Anonymous poster hash: ce496...c8d
Skrevet

Er egentlig wraps så innmari sunt? Ser mange anbefaler det i mange tråder, men en tortillalefse har jo nesten 300kcal. Det er jo mye på en sånn liten flis.

Anonymous poster hash: 25ce3...ff1
  • Liker 1
Skrevet

Er egentlig wraps så innmari sunt? Ser mange anbefaler det i mange tråder, men en tortillalefse har jo nesten 300kcal. Det er jo mye på en sånn liten flis.

Anonymous poster hash: 25ce3...ff1

Bruk speltlomper som wraps! Dette fungerer kjempebra, er sunt og smaker faktisk bedre enn vanlig seig lefse som ikke gir deg annet enn høyt kaloriinntak, oppblåst mage og svingende blodsukker. :)

Anonymous poster hash: b7a12...9b4

Skrevet

Hva med de nye produktene fra Tine T14? Og har du smarttelefon kan du laste ned appen til narvesen,og frem til 28 februar får du de for 14 kroner.

Jeg forsøker å finne de nå, men finner de verken på nettet eller i appen? Hva er det for noe? :)

Skrevet

Disse speltlompene hører jeg stadig vekk om, hva er greia med de? :) Høres ut som et bra alternativ i hvert fall, fortell gjerne mer!

Skrevet

Bruk speltlomper som wraps! Dette fungerer kjempebra, er sunt og smaker faktisk bedre enn vanlig seig lefse som ikke gir deg annet enn høyt kaloriinntak, oppblåst mage og svingende blodsukker. :)

Anonymous poster hash: b7a12...9b4

Hva er det egentlig som er så sunt med disse speltlompene? Litt spelt, litt potetpulver...?

• Liker 2
Skrevet

Hva er det egentlig som er så sunt med disse speltlompene? Litt spelt, litt potetpulver...?

Ingenting! Og det er ikke litt spelt, litt potetpulver.

Det er mye potetpulver (med høy glykemisk indeks) og litt spelt!

Anonymous poster hash: aa6af...adc

• Liker 3
Skrevet

Jeg forsøker å finne de nå, men finner de verken på nettet eller i appen? Hva er det for noe? :)

"

Appen gikk "vist ut før de lovet",men de skal kommer i butikkene snart. Da koster de nok litt,mer men alievel er det en grei lunsj/mellommåltid.

http://www.tine.no/produkter/merkevarene-vare/14?gclid=CJmrg4vqxrwCFWbqcgodD2gATA

Skrevet

Så de i dag, foreløpig litt for dyrt med 25kr for min del, men skal helt klart smake de når de kommer i butikken. Aldri smakt cottage cheese, har hørt at det er pyton. Ser ut som rømme og ost, ogjeg liker ingen av de tingene, men skal være tøff :fnise:

Takk for tipset! Akkurat sånn jeg var ute etter

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...