AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Noen som har tips til garn jeg bruke på skappel-genseren, som ikke er "pusete", slik som originalen? Jeg elsker genseren min, og har lyst til å strikke flere, men hadde ønsket en i bomull eller noe lignende baby merino.. (Jeg er ikke god på strikking enda, så alternative oppskrifter er jeg ikke Interessert i;-)) På forhånd takk, kloke Kg-damer! Anonymous poster hash: e07db...814 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Du har jo Merino extra fine, som er hakket tykkere enn Baby Merino. Det og alpakka silk, f.eks? Vil du strikke med en eller to tråder? Anonymous poster hash: f1533...dc6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #3 Skrevet 11. februar 2014 Sett folk strikka den i f.eks drops andes eller eskimo og bare fulgt oppskrifta, tykke ullgarn det da. Også sett folk bruke dobbelt tråd med vanlig strikkegarn, men mulig det må justeres litt på maskeantall Greia med det pusegarnet er at det fluffy gjør at genseren kan strikkes på store pinner uten at den blir så innmari tung. Så det er ikke så lett å bytte ut til bomullsgarn uten å regne ut maskeantall på nytt. På rema har de et ull/bomull blandingsgarn som er rimelig, kunne kanskje prøvd med det med dobbelt garn? Anonymous poster hash: 40ad0...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå