Gå til innhold

Proformaekteskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med ujevne mellomrom står det om proformekteskap i avisen. Jeg har bare lest om det men er det noen som har opplevd det? Da mener jeg også ekteskap hvor den ene gifter seg for kjærlighet mens motparten gifter seg for å få oppholdstillatelse men holder munn om dette ovenfor sin mann/kone.

Anonymous poster hash: fbe7d...7ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det var ikke helt det jeg tenkte på ;-) . Det er vel ikke snakk om proformaekteskap i det tilfellet?

Skrevet

ofte yngre menn som gifter seg med eldre norske kvinner for å komme til Norge ;) Jeg vet om flere tilfeller.

Norske kvinner blir sjarmert i senk av fattige løpegutter i syden.

Skrevet

Jeg kjenner en eldre mann som var i et proformaekteskap. Hvorfor damen trengte hjelp for å komme seg til Norge vet jeg ikke, men de var gift en stund, så ble de skilt og hun giftet seg med (den utenlandske) mannen hun egentlig ville ha, de to fikk barn, og nå feirer hennes familie jul og bursdager og denslags sammen med mannen hun hadde proformaekteskap med. Ingen nevneverdige problemer der i gården, og han har på en måte fått en familie som takk for tjenesten han gjorde henne.

Anonymous poster hash: 226c0...4f4
Skrevet

Nei det var ikke helt det jeg tenkte på ;-) . Det er vel ikke snakk om proformaekteskap i det tilfellet?

Nei, det er strengt tatt ikke snakk om proformaekteskap ettersom typen til Solglad12 allerede har oppholdstillatelse og ikke bruker henne for å omgå lovene.

Likevel har forholdet fellestrekk med proformaekteskap ettersom hun blir brukt som tidsfordriv mens typen venter på å få kona og ungen inn i landet.

Anonymous poster hash: 54e62...280

Skrevet

Vi giftet oss for å kunne flytte til et annet land. Vi er begge norske, flyttet til Saudi Arabia. Vi elsker hverandre og var fra før samboere, men altså ikke gift. Er det proforma?

Anonymous poster hash: 8c3ad...ee4
Skrevet

Hvis jeg hadde fått penger for å gifte meg med en utenlandsk mann som ville ha oppholdstillatelse i Norge, så hadde ikke det vært noe problem (i det virkelige liv ville jeg aldri gjort det og DET er forbudt) men hvis jeg giftet meg med en mann jeg virkelig hadde elsket og så går det 3 år (eller er det 5) og så hadde han forlatt meg så hadde jeg blitt knust :( . Egentlig forstår jeg ikke at norske kvinner og da særlig kvinner som er opptil 10 år eldre enn mannen, tør å gifte seg med en mann fra et fattig land. Da tenker jeg særlig på land som Marokko, Tyrkia, Algerie etc, der er det VELDIG uvanlig at menn gifter seg med eldre kvinner som ikke engang er muslimer. Man skal jo ta sjanser her i livet men når jeg vet at jeg følelsesmessig ikke ville tålt å bli utsatt for en som brukte meg som et visum så må man av og til feige ut :( .

Skrevet

Vi giftet oss for å kunne flytte til et annet land. Vi er begge norske, flyttet til Saudi Arabia. Vi elsker hverandre og var fra før samboere, men altså ikke gift. Er det proforma?

Anonymous poster hash: 8c3ad...ee4

Nei, det er det ikke. Dere giftet dere fordi dere ønsket å være sammen.

Det er mange land det er langt mer praktisk å være gift i fordi en da blir ansett som familie. Min venninne giftet seg med sin mann mens han studerte i USA, og med det fikk de status slik at de hadde krav på opphold, familibolig osv...

Skrevet

Jeg har to barn med samme mann, og har vært singel i mange år pga jeg vil det.

Vi er noen som v i l være single :-)

Men på disse årene har jeg fått to tilbud om å inngå slikt ekteskap!

Jeg har i begge tilfeller blitt tilbudt penger, som i så tilfelle som takk for hjelpen.

I det ene tilfellet ble jeg fristet, men ville aldri turt likevel. Men skjønner de som gjør.

Det kan være gode grunner for å hjelpe.

Men det er ulovlig, og jeg var redd pga det,samt at jeg så det praktiske som vanskelig.

Anonymous poster hash: 259cd...4b8

Skrevet

Hvis jeg i det hele tatt skulle tenkt tanken om å hjelpe en person til å komme til Norge gjennom proformaekteskap så skulle jeg med hundre prosent sikkerhet visst at personen kom til å bli en ressurs for Norge, ikke snakk om jeg ville gjort det ellers!! Det var en person som kom til Norge gjennom proformaekteskap for mange år siden, han står nå bak veldig mange voldtekter av norske kvinner. Hvis det var jeg som hadde fått ham til Norge hadde jeg følt meg medskyldig i disse voldtektene, hjelpemeg så grusomt :( .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...