AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Min beste venninne har bestilt reise til England der hun studerte i sine unge år. Hun og mannen har baby på 1,5 år og siste året har de pusset opp og er slitne... De har vært på ferier sammen og skal på storferier til sommeren men plutselig vil hun ha alenetid med barnet og tar med babyen til England en helg. Pappaen er ikke "invitert" med. Er ikke det litt merkelig...?Anonymous poster hash: 317e1...725
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Nei, det syns jeg ikke. Hvorfor er det merkelig om man reiser bort alene en helg? Anonymous poster hash: eb957...bfe 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Barnet får ikke sett pappaen og han blir frarøvet tid med sønnen de dagene...?! Han synes det er unaturlig at noen reiser alene...selv reiser jeg stadig alene men har jo ikke barn.Anonymous poster hash: 317e1...725
Gjest Akiko Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Jeg reiste alene med babyen i to uker, ikke noe muffens med det vel. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 nei det er ikke merkelig. det er fornuftig å ha alenetid med barna Anonymous poster hash: e9edc...953 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Jeg ville ikke kalt en 1,5 åring for "baby"... Uansett.. både jeg og mannen har reist på tur alene, både med og uten barn. Hva er galt med det? Anonymous poster hash: 1b33b...fde 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Barnet får ikke sett pappaen og han blir frarøvet tid med sønnen de dagene...?! Han synes det er unaturlig at noen reiser alene...selv reiser jeg stadig alene men har jo ikke barn.Anonymous poster hash: 317e1...725 Tuller du? Tror pappaen helt fint overlever at de er borte en helg, kanskje han til og med syns det er litt godt å få litt alenetid. De fleste småbarnsforeldre har det så hektisk at de gjerne synes det er godt å være alene litt også. Du vil skjønne hva jeg mener når du selv får barn! Anonymous poster hash: eb957...bfe 4
GammelKaktus Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Kan ikke forstå at det skulle være noe problem... Mer merkelig å si at faren blir frarøvet en helg. Når det er sagt så kan det jo være at de har litt problemer i forholdet, noe som ikke er rart hvis de har stressa med oppussing, men da er det jo greit at de får litt pause en helg 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Foreldrene mine har leilighet i Spania. Jeg og babyen dro ned en uke bare vi to mens jeg hadde permisjon, fordi mannen hadde ikke ferie. Var det merkelig at jeg og baby skaffet oss litt varme i løpet av en kald norsk vinter? Anonymous poster hash: 0d670...87b 3
Gjest AnneShirley Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Tror du småbarnsforeldre ser barna sine hver eneste dag? Vi har reist bort begge to, både i forbindelse med jobb og kun for avbrekk. Vi har også tatt med oss hvert vårt barn på ulike ting for en helg. 2
Biloba Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Frarøvet en helg? Tuller du?? Hva mener far med at det er "unaturlig"? Tenker han at samboeren skal dra med småbarnet på vill sjekking i London eller? 2
momo Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Synes ikke det er noe rart. Jeg reiste til utlandet en uke med våres 1 åring, var da ingen som syntes det var rart. Jeg og barnet koste oss, og far fikk en uke fri til å gjøre sine ting. 1
Bellablue Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Barnet får ikke sett pappaen og han blir frarøvet tid med sønnen de dagene...?! Han synes det er unaturlig at noen reiser alene...selv reiser jeg stadig alene men har jo ikke barn.Anonymous poster hash: 317e1...725 Jeez. En helg?!?! Er ikke akkurat snakk om at ungen kommer til å glemme pappaen på den tiden. Er heller ikke snakk om en liten baby. Det er en unge som vil være ca 2 år til sommeren. Man har faktisk godt av alenetid med barnet, både far og mor... Eneste jeg synes er rart er at du reagerer så mye på det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Vel, faren har nettopp vært i pappapermisjon og jobber for tiden ikke og de (håndtverkere) har totalpusset opp et hus i ett år, snart ferdig. Burde hun ikke ha dårlig samvittighet når han ekskluderes? Anonymous poster hash: 317e1...725
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Ingen burde vel få dårlig samvittighet for å dra på en tur sammen med barnet sitt, neste gang er det kanskje far som tar med barnet på en weekend mens mor slapper av hjemme Anonymous poster hash: 2a5b6...b19 2
Pinkee Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Synes det høres veldig fornuftig ut, hun får vist fram ungen til gamle venner, han får en hel helg fri til det han selv vil. Håper han har skamvett nok til å gjengjelde denne tjenesten. 1
Bellablue Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Vel, faren har nettopp vært i pappapermisjon og jobber for tiden ikke og de (håndtverkere) har totalpusset opp et hus i ett år, snart ferdig. Burde hun ikke ha dårlig samvittighet når han ekskluderes?Anonymous poster hash: 317e1...725 Pappa får en helg å hvile seg og komme seg på. Må da være godt etter å ha totalrenovert et hus... Skjønner virkelig ikke hvorfor det i det hele tatt skal være en problemstilling som angår noen andre en familien det gjelder. 3
GammelKaktus Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Er du muligens litt sjalu på din venninne siden du henger deg opp i at hun skal på tur...
VitaSana Skrevet 11. februar 2014 #19 Skrevet 11. februar 2014 Vel, faren har nettopp vært i pappapermisjon og jobber for tiden ikke og de (håndtverkere) har totalpusset opp et hus i ett år, snart ferdig. Burde hun ikke ha dårlig samvittighet når han ekskluderes?Anonymous poster hash: 317e1...725 Jeg vet det kan være vondt å føle seg ekskludert. Når han eller du reagerer såpass sterkt på mor og barn reiser bort en helg, så virker det ikke som om det er noe som skjer ofte. Jeg vet jo absolutt ingenting om hvordan de har det sammen og gjør ting, men jeg vet en del om å ikke få pusterom eller gjøre ting som "meg". Det kan også være vondt. Alle trenger egentid innimellom. Så lenge de har økonomi til å gjøre noe slikt, hver sin gang om de ønsker det - så skjønner jeg ikke hvorfor noen reagerer på det. Og jeg er klar over at dette er vill spekulering, med overaktive "antenner" etter egne opplevelser: men jeg leser det som et usunt kontrollbehov at hun ikke skulle "ha lov eller moralsk rett" til å ta med seg barnet en helg.
Athene Skrevet 11. februar 2014 #20 Skrevet 11. februar 2014 Det er en sak mellom henne og mannen, er det greit for dem bør ingen andre legge seg opp i det. For meg høres dette ut som en fornuftig mor. Det er nok mange flere som bør unne seg en pustepause innimellom, særlig med små barn, oppussing og stress. Det hadde nok reddet mange forhold. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå