Gå til innhold

Noen som har peiling på linsestyrke? Trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har tenkt på bestille meg nye linser selv på lensway, men forstår ikke helt hvilken styrke jeg skal velge.

Dette står på linsene mine som styrke på høyre øye(Hva er egentlig styrken her?):

nL7OjXK.jpg

Dette står på venstre, her skjønner jeg at det er -2.00:

yEBjAwp.jpg

Noen som vet? Setter stor pris på svar! :)

Endret av kosepuus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-1.25.

Takk! Du vet ikke tilfeldigvis hva -0.50 betyr?

Skrevet

Jeg tror -0,50 er skjeve hornhinner. Jeg hadde ikke amme merket linser som deg, men jeg hadde også to verdier. Der det første var hvor skjeve hornhinnene mine var.

Anonymous poster hash: 3aafc...7fd
  • Liker 3
Skrevet

-0,50 er for skjeve hornhinner ja. Toric betyr også at linsene er for skjeve hornhinner.

Anonymous poster hash: 9a622...be7
  • Liker 1
Skrevet

VENT, jeg har samme linsepakke. 8,7 er basiskurve, 14,5 er diameter, -0,50 er styrke, -1,25 er sylinder, 110 er akse!

Skrevet

VENT, jeg har samme linsepakke. 8,7 er basiskurve, 14,5 er diameter, -0,50 er styrke, -1,25 er sylinder, 110 er akse!

Så da er -0.50 styrken? eller -1.25?

Skrevet

Så da er -0.50 styrken? eller -1.25?

-0.50 er styrken ja. -1.25 er sylinder. Hørtes først mer riktig ut at -1.25 var styrken med tanke på styrken til det andre øyet, men det var visst ikke tilfelle.

Skrevet

På høyre er styrken -0,50, du har cylinder (skjeve hornhinner) på -1,25 og denne ligger i akse 110. Linsetypen du bruker heter forresten Biofinity (toric) på nett; du finner ikke eye q 24 da dette er synsam sitt navn på Biofinity (nettopp for å gjøre nettkjøp vanskelig ;))

Anonymous poster hash: 2b281...284

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...