AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Gjør man dette? Jeg begynte å gi på sensommeren i fjor, og gir ikke store beløp. Føles helt fjernt å skulle be om skattefradrag, men om det er sånt man gjør, så er det jo helt greit det også. Hva gjør dere andre som gir? Anonymous poster hash: 8da88...3fe 1
ekkoet Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Går automatisk for min del, rapporteres inn fra organisasjonen jeg gir til. Småbeløp hadde jeg ikke styrt med, skal være verdt timelønnen. Men er det snakk om noe særlige beløp så hadde jeg gjort det. Om du synes det er "smålig" så kan du jo heller gi pengene du sparer i skatt ved å innrapportere det til enda mer veldedighet.
Gjest constance90 Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Poenget med skattefradraget er jo at de pengene du får igjen kan gis på nytt til organisasjoner. Det går stort sett automatisk men du må vel ha gitt minst 500kr på et kalender år for å få fradraget Endret 10. februar 2014 av constance90
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Går automatisk for min del, rapporteres inn fra organisasjonen jeg gir til. Småbeløp hadde jeg ikke styrt med, skal være verdt timelønnen. Men er det snakk om noe særlige beløp så hadde jeg gjort det. Om du synes det er "smålig" så kan du jo heller gi pengene du sparer i skatt ved å innrapportere det til enda mer veldedighet. Ja, det føles litt smålig, jeg gir jo ikke for å få noe tilbake. Hvordan innrapporterer man det man har spart i skatt til mer veledighet? Poenget med skattefradraget er jo at de pengene du får igjen kan gis på nytt til organisasjoner. Det går stort sett automatisk men du må vel ha gitt minst 500kr på et kalender år for å få fradraget Jeg har gitt mer enn grensen, var vel derfor jeg fikk skjema i posten, men ikke fryktelig mye over grensen, derfor det føles litt sært, kan jo ikke være mange kronene det er snakk om liksom. Vet ikke helt hva som er kutyme her Anonymous poster hash: 8da88...3fe
ekkoet Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Det jeg mente var at du feks har gitt 500 kr og får trekke dette fra på skatten. La oss si at dette da gir deg en skattelette på 140kr, så gir du 140kr ekstra til veldedighet.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Det jeg mente var at du feks har gitt 500 kr og får trekke dette fra på skatten. La oss si at dette da gir deg en skattelette på 140kr, så gir du 140kr ekstra til veldedighet. Ah Jeg skjønner! Anonymous poster hash: 8da88...3fe
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Mulig jeg er helt på jordet her, men betyr det at man får igjen på skatten når man vanligvis får utbetalt skatt? (Juni/juli/august) Anonymous poster hash: f0351...174 1
Topplue Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Mulig jeg er helt på jordet her, men betyr det at man får igjen på skatten når man vanligvis får utbetalt skatt? (Juni/juli/august) Anonymous poster hash: f0351...174 Ja.
*Frida* Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Mulig jeg er helt på jordet her, men betyr det at man får igjen på skatten når man vanligvis får utbetalt skatt? (Juni/juli/august) Anonymous poster hash: f0351...174 Tja. Anten så får du utbetalt litt meir skatt tilgode, eller så må du betale litt mindre restskatt. Om du har gitt skattefri gåve på kr 600 får du 168 kr meir skatt tilgode eller kr168 mindre i restskatt enn om du ikkje melder inn gåva. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå