maih Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Hei,hei. Jeg har et spørsmål til dere som tester med cb. Hvordan tolker dere testene? Jeg har idag tatt en test, som viser positivt i mine øyne. Det er et kryss, men strek nr 2 er svaak. Ikke så svak at jeg må streve for å se den. Det kom innen tidsfristen også. Er CB tester positive uansett hvor svak de er, når det dannes et kryss (+) tegn? Takker så meget for svar fra dere som kjenner disse testene godt :-)
Lillemora Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Hei,hei. Jeg har et spørsmål til dere som tester med cb. Hvordan tolker dere testene? Jeg har idag tatt en test, som viser positivt i mine øyne. Det er et kryss, men strek nr 2 er svaak. Ikke så svak at jeg må streve for å se den. Det kom innen tidsfristen også. Er CB tester positive uansett hvor svak de er, når det dannes et kryss (+) tegn? Takker så meget for svar fra dere som kjenner disse testene godt :-) Jeg tenker som så at en strek er en strek er du i tvil, kan du jo ta en ny om en dag eller to :-)
Miranda Hobbes Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Jeg fikk veldig svakt kryss på CB (altså den ene streken var svak og den andre sterk), men er gravid. Alle sier at strek er strek, uansett hvor svak den er.
Miranda Hobbes Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Har forresten testet med CB når jeg ikke har vært gravid også, og da har det ikke vært antydning til strek engang. Kritthvit! Derfor tenker jeg at en strek som kommer innenfor tidsfristen og som du ikke engang må anstrenge deg for å se er tommel opp
maih Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Har forresten testet med CB når jeg ikke har vært gravid også, og da har det ikke vært antydning til strek engang. Kritthvit! Derfor tenker jeg at en strek som kommer innenfor tidsfristen og som du ikke engang må anstrenge deg for å se er tommel opp når jeg var gravid for 4 år siden fikk jeg også svak strek med CB. Vi er under prøverørbehandling, så testdag er egentlig ikke før i morgen. Men klarte ikke å dy meg, måtte bare teste idag:-) skal ta en ny i morgen. Men måtte høre her inne fordi jeg er ikke så kjent med disse testene. (Vet ikke om det kan fårekomme falsk positiv på CB, som skygge streker etc..) Endret 10. februar 2014 av maih
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Det kan komme skyggestrek på cb, men den vil da være grå og komme etter tidsfristen, har også opplevd synålstrek. Er streken bred og har blått i seg er du nok gravid Anonymous poster hash: a60d3...c0b
maih Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2014 Det kan komme skyggestrek på cb, men den vil da være grå og komme etter tidsfristen, har også opplevd synålstrek. Er streken bred og har blått i seg er du nok gravid Anonymous poster hash: a60d3...c0b til meg er streken blå. Den er sterkere på venstre side så det ser ut som en tynn strek. Så kan jeg se et skimt av resten av streken. Men den synes nesten ikke. Er dette en "synålstrek" og vil si at testen er negativ?
Miranda Hobbes Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 når jeg var gravid for 4 år siden fikk jeg også svak strek med CB. Vi er under prøverørbehandling, så testdag er egentlig ikke før i morgen. Men klarte ikke å dy meg, måtte bare teste idag:-) skal ta en ny i morgen. Men måtte høre her inne fordi jeg er ikke så kjent med disse testene. (Vet ikke om det kan fårekomme falsk positiv på CB, som skygge streker etc..) Det forekommer nok falske positive, men om streken er like bred som kontrollstreken og har riktig farge, så ville jeg tenkt at den er positiv. Uansett, så spennende!! Ønsker deg lykke til med ny test imorgen
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Hvorfor leser ikke folk bruksanvisningen på testene de tar, står jo veldig godt forklart der. Er så sinnsykt mange av disse trådene nå. Anonymous poster hash: c1cb3...d29 1
maih Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2014 Hvorfor leser ikke folk bruksanvisningen på testene de tar, står jo veldig godt forklart der. Er så sinnsykt mange av disse trådene nå.Anonymous poster hash: c1cb3...d29 står ingenting om disse strekene i bruksanvisningen til CB. Er vell strengt tælt en grunn for at det er forum, for at folk skal kunne spørre folk (kanskje med litt mer erfaring) hvis det er noe man lurer på. Å hvis du erger deg så mye over disse trådene så LA VÆR og lese å kommentere..
Biloba Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Sannsynligvis gravid:-) Vær obs på at det kan bli litt HCG-stigning (hormonet som testen måler) av et egg som har forsøkt å feste seg, men hvor det likevel ikke ble vellykket. Det kan derfor være aktuelt å gjenta testen en gang etter noen dager og se at den blir sterkere.
maih Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2014 Sannsynligvis gravid:-) Vær obs på at det kan bli litt HCG-stigning (hormonet som testen måler) av et egg som har forsøkt å feste seg, men hvor det likevel ikke ble vellykket. Det kan derfor være aktuelt å gjenta testen en gang etter noen dager og se at den blir sterkere. ja:-) test-dag er egentlig ikke før i morgen. Men klarte ikke la være å teste idag. I morgen er det 14-dager siden egget ble satt tilbake i livmoren. Idag er det 15 dager siden det ble tatt ut og befruktet.
Athene Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Så lenge streken er bred og har farge er du gravid, uansett styrke. Jeg har opplevd synålsstrek med farge (tynn, blå strek) og skyggestrek (bred grå strek), som vil si ikke-gyldig test. Ved prøverør er det vanligere med streifere/kjemisk graviditet, det er derfor man ikke skal teste tidlig og helst ikke før blodprøve ved klinikken. Men forsiktig optimist er det lov å være
maih Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 10. februar 2014 Så lenge streken er bred og har farge er du gravid, uansett styrke. Jeg har opplevd synålsstrek med farge (tynn, blå strek) og skyggestrek (bred grå strek), som vil si ikke-gyldig test. Ved prøverør er det vanligere med streifere/kjemisk graviditet, det er derfor man ikke skal teste tidlig og helst ikke før blodprøve ved klinikken. Men forsiktig optimist er det lov å være skjønner. Bor flere mil unna klinikken, å bruker 3 timer på å komme dit. Så har fått beskjed om å bruke graviditetstest hjemme.:-) Har aldri vært borti å fått falsk test på CB, fikk tynn,tynn strek (synålstrek) da jeg var gravid med min sønn for 4 år siden. Men jeg velger å tro denne testen i morges er negativ. Den er svak, jeg ser den uten å måtte konsentrere meg for å se den. Å den kom rett etter at kontrollstreken kom frem.Men det er jo godt mulig det er en streifer som du sier, og at det er derfor testen ble slik. Men når kan man forvente seg mens etter icsi? Skal man regne uttakdagen som EL dagen? For da skulle jeg iallefall hadd mensen idag. Men den kan jo så klart bli forskøvet noen dager etter alt kroppen har vært igjennom, pluss lutinus jeg har gådd på i 13-dager.
Athene Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Men når kan man forvente seg mens etter icsi? Skal man regne uttakdagen som EL dagen? For da skulle jeg iallefall hadd mensen idag. Men den kan jo så klart bli forskøvet noen dager etter alt kroppen har vært igjennom, pluss lutinus jeg har gådd på i 13-dager. Jeg får blødning 15-16 dager etter uttak, mot 14 dager etter eggløsning i en normalsyklus. Enkelte får først blødning når de slutter med progesterontilskudd (lutinus). Ikke så mye annet å gjøre enn å se det an. Eventuelt ordne med blodprøve med noen dagers mellomrom for å se på stigningen. De fleste fastleger vil nok si ok til dette når det er snakk om graviditet etter prøverør.
maih Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 10. februar 2014 Jeg får blødning 15-16 dager etter uttak, mot 14 dager etter eggløsning i en normalsyklus. Enkelte får først blødning når de slutter med progesterontilskudd (lutinus). Ikke så mye annet å gjøre enn å se det an. Eventuelt ordne med blodprøve med noen dagers mellomrom for å se på stigningen. De fleste fastleger vil nok si ok til dette når det er snakk om graviditet etter prøverør. men kan man få svar på det ved vanlig legekontor? Trodde blodprøvene måtte sendes inn til Lab. Å da tar det jo gjerne noen dager før svar på første blodprøve... Hvis jeg husker rett så kom min mens dagen før testdag sist gång. Kanskje den kommer ikveld :-P hadde siste dag med lutinus i går. Er forferdelig dette synes jeg...huff. men som du sier, er ikke annet å gjøre en å vente. Men ventetiden kan bli fryyyktelig læng. Selv om det bare er snakk om EN dag som står igjen her.
Athene Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 (endret) men kan man få svar på det ved vanlig legekontor? Trodde blodprøvene måtte sendes inn til Lab. Å da tar det jo gjerne noen dager før svar på første blodprøve... Hvis jeg husker rett så kom min mens dagen før testdag sist gång. Kanskje den kommer ikveld :-P hadde siste dag med lutinus i går. Er forferdelig dette synes jeg...huff. men som du sier, er ikke annet å gjøre en å vente. Men ventetiden kan bli fryyyktelig læng. Selv om det bare er snakk om EN dag som står igjen her. Det meste rundt prøving, feiling og IVF handler dessverre om venting... Vond venting med alt for mange tanker. Legekontoret kan ta blodprøven, men må sende til analyse. De gangene jeg har tatt blodprøve hos fastlege kan jeg ringe inn for resultatet dagen etter, men jeg er usikker på om det varierer fra sted til sted. Endret 10. februar 2014 av Athene
maih Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 10. februar 2014 Det meste rundt prøving, feiling og IVF handler dessverre om venting... Vond venting med alt for mange tanker. Legekontoret kan ta blodprøven, men må sende til analyse. De gangene jeg har tatt blodprøve hos fastlege kan jeg ringe inn for resultatet dagen etter, men jeg er usikker på om det varierer fra sted til sted. ok. Takk for svar. Har sett flere av dine innlegg her inne, å har sett at du har vært igjennom mange prøverørbehandlinger. Så jeg stoler på dine svar, du har tross alt mye erfaring innenfor dette området. Jeg trodde ikke g.tester viste falske svar lengre, da vi tross alt er i 2014 og utvikling av duppeditter er kommet veeldig langt. Å dette med CB har vært bringt på banen flere ganger, så da trodde jeg kanskje de var til å stole på. Siden jeg bare har fått opp innlegg fra 2011 og tidligere når jeg har googlet om disse testene. Men en blodprøve er vell tryggest :-)
maih Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #19 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Tok en ny i dag, positiv :-) med en gang:-) skal ta en CBD i morgen ;-) hurra!!! Endret 11. februar 2014 av maih
solan123 Skrevet 11. februar 2014 #20 Skrevet 11. februar 2014 ok. Takk for svar. Har sett flere av dine innlegg her inne, å har sett at du har vært igjennom mange prøverørbehandlinger. Så jeg stoler på dine svar, du har tross alt mye erfaring innenfor dette området. Jeg trodde ikke g.tester viste falske svar lengre, da vi tross alt er i 2014 og utvikling av duppeditter er kommet veeldig langt. Å dette med CB har vært bringt på banen flere ganger, så da trodde jeg kanskje de var til å stole på. Siden jeg bare har fått opp innlegg fra 2011 og tidligere når jeg har googlet om disse testene. Men en blodprøve er vell tryggest :-) Hvis man ikke tar testen under riktige betingelser vil man få falske negative resultater. Er nok mange som for eksempel ikke bruker morgenurin eller tester for tidlig. Falske positive forekommer svært sjelden og kan skyldes bruk av spesielle medikamenter eller en svulst som produserer hcg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå