Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år, og bor sammen med kjæresten min som er 20. Vi begge studerer, men jeg har ganske få forelesninger i uka, så leser mye på egen hånd hjemme i leiligheten vår. Tidlig i høst var kjæresten min ganske flink til å dra på skolen og gjøre skolearbeid, men dette dabbet mer og mer av etter som tiden gikk. Fra ca. oktober/november til nå har jeg lagt merke til at han nesten aldri gjør skolearbeid utenom forelesningene lengre, og han spiller UTROLIG mye pc-spill. Han sitter nesten konstant foran datamaskinen, ofte til langt på natt. Dette resulterer i at han ikke klarer og våkne for å komme seg opp til skolen, og dermed går han glipp av mange forelesninger. Omtrent 2-3 dager i uka drar han ikke på skolen. Når han står opp setter han seg bare foran tven, eller spiller enda mer dataspill. Jeg som er hjemme ganske mye legger merke til dette. Når jeg kommenterer at han spiller mye dataspill, bare snøfter han og sier at han "er absolutt ikke så ille som mange andre han kjenner". Er det noe jeg bør gjøre her, eller skal jeg bare la han holde på? Han er jo 20 år og burde ta grep selv, men han gjør det ikke.... Hva kan jeg evt. gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen mening her....? :(

Skrevet

Eksen min var akkurat sånn han også. Jeg valgte å ikke gjøre noe, da han bare ble sint hvis jeg prøvde å snakke med han om det. Etter at det ble slutt mellom oss vet jeg ikke hvordan det var, men han går i alle fall ikke noen skole nå, og har ingen utdanning. Slike gutter er udugelige, de må klare å ta tak i sitt eget liv.

Anonymous poster hash: 65d45...db4
  • Liker 1
Skrevet

Eksen min var akkurat sånn han også. Jeg valgte å ikke gjøre noe, da han bare ble sint hvis jeg prøvde å snakke med han om det. Etter at det ble slutt mellom oss vet jeg ikke hvordan det var, men han går i alle fall ikke noen skole nå, og har ingen utdanning. Slike gutter er udugelige, de må klare å ta tak i sitt eget liv.

Jeg vil jo ikke at det skal bli slutt mellom oss, men at han skal bli som han var før igjen....

Skrevet

Jeg vil jo ikke at det skal bli slutt mellom oss, men at han skal bli som han var før igjen....

dere er 20 år. tro meg, han kommer til å forandre seg MYE i løpet av de neste årene.

dessuten,,,selv om han spiller mye så er det ikke dermed sagt han er udugelig. exen min spilte mye men han ble nå sivilingeniør for det

Anonymous poster hash: 5502b...0c4

• Liker 1
Skrevet

dere er 20 år. tro meg, han kommer til å forandre seg MYE i løpet av de neste årene.

dessuten,,,selv om han spiller mye så er det ikke dermed sagt han er udugelig. exen min spilte mye men han ble nå sivilingeniør for det

Men siden han ble sivilingeniør, så regner jeg med at han gjorde en del skolearbeid i tillegg? Kjæresten min gjør så og si aldri skolearbeid, bortsett fra å delta på forelesningene.

• Liker 1
Skrevet

Men siden han ble sivilingeniør, så regner jeg med at han gjorde en del skolearbeid i tillegg? Kjæresten min gjør så og si aldri skolearbeid, bortsett fra å delta på forelesningene.

so? kjenner mange som ikke gjør stort skolearbeid med mindre de har en oppgave å levere inn, og de greier fint å dra seg igjennom. for min del trenger jeg ikke lese så mye om jeg følger med i timene

Skrevet

Er slike gutter ofte ugudelige også?

Anonymous poster hash: 52a77...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...