Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke ts, men hun andre som skal flytte til Trondheim. Jeg har liksom alltid hørt at Trondheim er det vanskelig å bli kjent med unge folk som ikke er studenter, da byen er full av studenter eller trøndere som flytter hjem igjen for å få barn, stemmer ikke dette?

Anonymous poster hash: de97d...7e9

Hæ? Vet du, det har jeg aldri hørt før faktisk! Det er mange som flytter hit, ikke bare studenter, og det er lett å bli kjent med folk (til og med innfødte trøndere ;) ). De fleste av mine venner har bodd her hele tiden, og alle har utvidet vennekretsen sin med folk fra jobb, idrett, andre hobbyer etc. Ønsker både deg og TS lykke til :)

Skrevet

Hæ? Vet du, det har jeg aldri hørt før faktisk! Det er mange som flytter hit, ikke bare studenter, og det er lett å bli kjent med folk (til og med innfødte trøndere ;) ). De fleste av mine venner har bodd her hele tiden, og alle har utvidet vennekretsen sin med folk fra jobb, idrett, andre hobbyer etc. Ønsker både deg og TS lykke til :)

Vet du om det er bedre jobbmuligheter i nabokommuner? Feks Orkdal, Meldal osv?

Ts

Anonymous poster hash: e6a97...c0b

Skrevet

Det er greit å få seg jobb i nabokommunene, men naturlig nok mindre som lyses ut der. Det er en fordel å ha bil dersom du skal jobbe i nabokommunene da.

Anonymous poster hash: 7d1bb...f54
Skrevet

Lykke til med jobbsøking i Trondheim. Det er ikke lett, dessverre, å få jobb som spesialpedagog. Min gode venninne har master i spes ped, og har gått inn og ut at små deltidsstillinger og vikariater i flere år. Det er (som flere sier her) mange om benet på jobbene, pga at så mange har studert her og blir boende. Min venninne flyttet etterhvert ut til en mindre kommune sørpå, og ble helt overveldet da hun fikk komme på intervju på ALLE jobbene hun søkte på, og fikk velge og vrake i stillinger. Der var det en sjeldenhet med rett utdanning i yrket. Mens her gikk hun for lut og kaldt vann.

Men dette var et par år siden, mulig det er lettere nå.

Anonymous poster hash: 0fc46...3ee
Skrevet

Vet du om det er bedre jobbmuligheter i nabokommuner? Feks Orkdal, Meldal osv?

Ts

Anonymous poster hash: e6a97...c0b

Nå er jeg ikke ekspert på akkurat lærer-yrket og jobbmuligheter innenfor akkurat den bransjen, men det er som regel enklere å få jobb i nabokommuner :) Du kan godt se på Stjørdal, Orkdal, Midtre-Gauldal, Malvik, Skaun osv. Se i de kommunene det er lett å pendle til/fra. Du bør gå inn på hver enkelt kommunes hjemmeside og se på ledige stillinger, vær proaktiv og hvis det ikke er ledige stillinger så ringer du direkte til kommunen og hører om du kan sende CV'n din! Se her f.eks: http://www.trondheim.kommune.no/stillingledig/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...