AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Jeg skal flytte til Trondheim om 2 ukers tid da jeg skal flytte med min kjære. Han har fast jobb og jobber innen økonomi. Jeg bor i Akershus og har fast jobb. Er utdannet som spesialpedagog. Hvordan er jobbmulighetene i Trondheim egentlig? Anonymous poster hash: a6293...ab5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Du skal flytte om to uker og har ikke begynt å tenke på jobb enda? Regner med at du sa opp jobben du har nå for omtrent to måneder siden, da de fleste arbeidsplasser har to måneders oppsigelsestid. Heldigvis er Trondheim en "rød" kommune, med mange tilbud for de med ekstra behov. Ville begynt jobbsøkingen umiddelbart hvis jeg var deg. Anonymous poster hash: 56db5...35f 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Du skal flytte om to uker og har ikke begynt å tenke på jobb enda? Regner med at du sa opp jobben du har nå for omtrent to måneder siden, da de fleste arbeidsplasser har to måneders oppsigelsestid. Heldigvis er Trondheim en "rød" kommune, med mange tilbud for de med ekstra behov. Ville begynt jobbsøkingen umiddelbart hvis jeg var deg. Anonymous poster hash: 56db5...35f Har sagt opp for 3 mnd siden ca, slutter på jobb om ikke så lenge. Men gruer meg så sykt til å flytte dit. Huff Ja, må jo starte med jobbsøkinga.. Har bare null motivasjon.Anonymous poster hash: e6a97...c0b
cattleya Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Har sagt opp for 3 mnd siden ca, slutter på jobb om ikke så lenge. Men gruer meg så sykt til å flytte dit. Huff Ja, må jo starte med jobbsøkinga.. Har bare null motivasjon.Anonymous poster hash: e6a97...c0b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Har sagt opp for 3 mnd siden ca, slutter på jobb om ikke så lenge. Men gruer meg så sykt til å flytte dit. Huff Ja, må jo starte med jobbsøkinga.. Har bare null motivasjon.Anonymous poster hash: e6a97...c0b Oj dette var veldig likt meg! Fikk akkurat vite at samboeren har fått tilbud om drømmejobben i Trondheim. Jeg er en type spesialpedagog fra Oslo og lurer på om jeg sjal flytte oppover, eller om jeg skal beholde jobben her og se ann litt... Gruer meg jeg også. Jeg har bodd der før da, er en helt grei by, men jeg elsker jo virkelig å bo i Oslo! Og jeg har ikke noe nettverk der oppe, der kjenner jeg ingen!Anonymous poster hash: de97d...7e9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Oj dette var veldig likt meg! Fikk akkurat vite at samboeren har fått tilbud om drømmejobben i Trondheim. Jeg er en type spesialpedagog fra Oslo og lurer på om jeg sjal flytte oppover, eller om jeg skal beholde jobben her og se ann litt... Gruer meg jeg også. Jeg har bodd der før da, er en helt grei by, men jeg elsker jo virkelig å bo i Oslo! Og jeg har ikke noe nettverk der oppe, der kjenner jeg ingen!Anonymous poster hash: de97d...7e9 Godt vi er flere.. Har surfa litt på finn.no i det siste men ser ingen stillinger som er relevante. Vil ikke ende opp på Rimi liksom :/ og om jeg beholder jobben her da mister jeg jo min kjære som betyr alt for meg! Orker ikke svstandsforhold, blir bare tull.Anonymous poster hash: e6a97...c0b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Godt vi er flere.. Har surfa litt på finn.no i det siste men ser ingen stillinger som er relevante. Vil ikke ende opp på Rimi liksom :/ og om jeg beholder jobben her da mister jeg jo min kjære som betyr alt for meg! Orker ikke svstandsforhold, blir bare tull.Anonymous poster hash: e6a97...c0b Ja avstandsfothold blir tull i lengden, men jeg tør ikke slutte i gast jobb før jeg vet jeg har noe annet. Så for oss blir det svstandsforhold i starten i hvert fall... Hva slags jobber søker du? Jobb på skole? Ppt?Anonymous poster hash: de97d...7e9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Ja avstandsfothold blir tull i lengden, men jeg tør ikke slutte i gast jobb før jeg vet jeg har noe annet. Så for oss blir det svstandsforhold i starten i hvert fall... Hva slags jobber søker du? Jobb på skole? Ppt?Anonymous poster hash: de97d...7e9 Har ikke mastergrad, så ppt er ikke relevant. Tenker skole, jobbe m barn og ungdom generelt og alt som har med ped/spesped å gjøre. Har mange års erfaring og har jobbet mye forskjellig , så vet ikke... Vi er i avstandforhold nå, men det var på tide å gjøre noe med det så da tenker jeg å flytte. Skulle ønske han kunne flytte hit, jeg trives så godt i Oslo :/Anonymous poster hash: e6a97...c0b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Trondheim er et av stedene det kan ta tid å få seg jobb innen pedagogikk, siden de utdanner mange både førskolelærere, lærere og pedagoger fra universitetet. Så jobbsøkingen kan bli tung og lang. Og fast jobb kan det ihvertfall ta lang tid å få. Det er heller ikke spesielt enkelt å få ufaglærtjobber i Trondheim, heller. Så du må regne med å bli forsørget av samboeren din en periode. Men det er håp - bruk masse tid på å kontakte aktuelle skoler/arbeidsplasser, ta tilkallingsvakter, vikariat, etc. Har du først fått en fot innenfor, er det enklere å få forlengelse, og etterhvert fast jobb. Anonymous poster hash: 98264...4d6 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Du kan jo rett og slett vurdere å gå videre, ta en master dersom du har bachelor. Styrke nettverket ditt og heve kompetansen. Det er jo tross alt en av fordelene med å bo i Trondheim en periode. Anonymous poster hash: 82966...838 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Hvorfor begynte du ikke å søke da du sa opp? Synes det er litt rart å begynne å tenke på jobb først nå? Anonymous poster hash: 2229d...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Jeg skal flytte til Trondheim om 2 ukers tid da jeg skal flytte med min kjære. Han har fast jobb og jobber innen økonomi. Jeg bor i Akershus og har fast jobb. Er utdannet som spesialpedagog. Hvordan er jobbmulighetene i Trondheim egentlig?Anonymous poster hash: a6293...ab5 Altså, nå er det jo (altfor) sent, men til neste gang så gjør du så her: Start å søk jobber når du har bestemt deg for at du faktisk ønsker å flytte. Så sier du opp din jobb når du har fått ny jobb. Først nå har du råd til å flytte. Tidspunktet for at typen skal flytte og at han har fått seg jobb er revnende likegyldig. Hva skal du leve av i Trondheim, da? Typens velvilje? Og hvorfor flytter du i det hele til et sted du ikke vil bo uten jobb som en uønsket gammel stol på flyttelasset? Anonymous poster hash: f55ac...a99 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Altså, nå er det jo (altfor) sent, men til neste gang så gjør du så her: Start å søk jobber når du har bestemt deg for at du faktisk ønsker å flytte. Så sier du opp din jobb når du har fått ny jobb. Først nå har du råd til å flytte. Tidspunktet for at typen skal flytte og at han har fått seg jobb er revnende likegyldig. Hva skal du leve av i Trondheim, da? Typens velvilje? Og hvorfor flytter du i det hele til et sted du ikke vil bo uten jobb som en uønsket gammel stol på flyttelasset?Anonymous poster hash: f55ac...a99 Tenker jeg kan jobbe hva som helst. Kan ikke leve uten min kjæreste.Anonymous poster hash: e6a97...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Da Trondheim har så mange studenter er det en vanskelig by å få seg fast jobb i. Du bør søke på alt du ser, og samtidig ta kontakt med vikarbyråene for å få deg en fot innenfor. Anonymous poster hash: 7d1bb...f54 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Gratulerer med valg av en utrolig fin by:-) Selv om folk sier at det er trassig å få seg jobb der, er det jo enda flere som bor i Oslo, og du fikk deg da relevant jobb der. Masse lykke til<3 Det finnes både NAV, dagligvarebutikker og stønader du kan få hjelp av mens du venter på relevant jobb, spesielt siden dette ikke er i typisk jobbskifte-tid. Bare ikke mist håpet, for da får du i alle fall ikke jobb. Anonymous poster hash: 3de46...ab5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Meld deg som tilkallingsvikar på skoler i nærheten. Det er en fin innfallsvinkel hvis du ønsker fast jobb på sikt. Spes.ped. er ettertraktet. Anonymous poster hash: 8aa49...fec
Litjpusi Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Ikke gru deg til å flytte til Trondheim, det er en super by å bo i Du kommer til å merke at det er lett å få venner/omgangskrets Se på fylkeskommunens og kommunens hjemmesider for jobber + jobbnorge.no! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Trondheim er et av stedene det kan ta tid å få seg jobb innen pedagogikk, siden de utdanner mange både førskolelærere, lærere og pedagoger fra universitetet. Så jobbsøkingen kan bli tung og lang. Og fast jobb kan det ihvertfall ta lang tid å få. Det er heller ikke spesielt enkelt å få ufaglærtjobber i Trondheim, heller. Så du må regne med å bli forsørget av samboeren din en periode. Men det er håp - bruk masse tid på å kontakte aktuelle skoler/arbeidsplasser, ta tilkallingsvakter, vikariat, etc. Har du først fått en fot innenfor, er det enklere å få forlengelse, og etterhvert fast jobb.Anonymous poster hash: 98264...4d6 Det spørs jo helt hva slags spes ped bakgrunn man har. Både som logoped og pedagogisk psykologisk konsulent er det veldig lett å få jobb i Trondheim da de ikke har de utdannelsene...Anonymous poster hash: de97d...7e9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #19 Skrevet 10. februar 2014 Ikke gru deg til å flytte til Trondheim, det er en super by å bo i Du kommer til å merke at det er lett å få venner/omgangskrets Se på fylkeskommunens og kommunens hjemmesider for jobber + jobbnorge.no! Lykke til! Jeg er ikke ts, men hun andre som skal flytte til Trondheim. Jeg har liksom alltid hørt at Trondheim er det vanskelig å bli kjent med unge folk som ikke er studenter, da byen er full av studenter eller trøndere som flytter hjem igjen for å få barn, stemmer ikke dette?Anonymous poster hash: de97d...7e9
Gjest Carmen. Skrevet 11. februar 2014 #20 Skrevet 11. februar 2014 Det er kanskje vanskelig å få jobb, men alle vil til slutt få seg en jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå