Gå til innhold

Flytte BSU-konto for å få 0,5 bedre rente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 65 000 kr på BSU. Der jeg har BSU nå får jeg 4,5% rente, men kan flytte den til en bank som tilbyr 5,05%. Er det verdt "bryet" med overflytting? Hadde du gjort det? :-)

Anonymous poster hash: 5e3e5...37a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er snakk om 357,50,- i året for 65000, men jeg hadde gjort det.

Anonymous poster hash: 7077d...bcc
  • Liker 1
Skrevet

Hvis ikke det bare er et stunt (typ 5,05 første år, deretter 4,5 el) ville jeg gjort det ja. Du har "bare" 65000 nå, men det blir jo mer, og hvis du fortsatt har bedre rente i ny bank i år fremover, blir det på sikt noen lapper ekstra. Som Ab over skriver er det 357 ekstra bare i år.

• Liker 1
Skrevet (endret)

For meg ville det viktigste vært at de også tilbyr BSU2 eller tilsvarende ordninger.

Dessuten ville jeg ha passet på at renten var den samme etter fylte 34 som før.

Det er vel bare OBOS-banken og noen lokale sparebanker som tilbyr så god rente. Og OBOS-banken ser jo bra ut hvis du er medlem.

Endret av nojac
Skrevet

For meg ville det viktigste vært at de også tilbyr BSU2 eller tilsvarende ordninger.

Dessuten ville jeg ha passet på at renten var den samme etter fylte 34 som før.

Det er vel bare OBOS-banken og noen lokale sparebanker som tilbyr så god rente. Og OBOS-banken ser jo bra ut hvis du er medlem.

Må man bo i det lokalet som tilhører de lokale sparebankene for å benytte seg av dem? Men hvis de ikke tilbyr samme rente etterhvert, eller BSU2 så er det vel bare å bytte bank når den tid blir aktuell. Jeg er bare 23, så det er lenge til jeg fyller 34 eller har brukt for BSU2 :-)

Anonymous poster hash: 5e3e5...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...