Gå til innhold

Snakke seg selv ned...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i gang med trening etter lengre tids sykdom og passivitet, og skal begynne med gåturer. Ønsker å begynne med løping etter hvert.

Jeg skal ned ca 20 kilo.

De to problemene jeg sliter mest med i den sammenhengen er at jeg går for hardt ut og ønsker/forventer raskere fremgang enn det som er realistisk for meg nå. Det andre er at jeg veldig lett finner grunner til å ikke trene - jeg blir likegyldig til meg selv, til at jeg er blitt såpass lubben. Sier til meg selv at "blås i det, du finner ikke tilbake til formen du hadde da du var yngre likevel" for eksempel. Eller at jeg sier til meg selv det er "patetisk med damer som prøver å virke så unge og spreke".

I det hele tatt flink til å snakke meg selv ned istedetfor opp, ikketa meg selv på alvor.

Jeg vet ikke helt hvilke knapper jeg skal trykke på hos meg selv for å kjenne på motivasjonen. Siden jeg starter på bunnen formmessig er det også tungt å tenke på hvor lang tid det kommer til å ta :sukk:

Pleide å trene regelmessig tidligere, og ønsker å komme tilbake til normalt god form hvor jeg liker å være mer aktiv, men sliter med å knekke motivasjonskoden. Noen som har klart dette, som har noen tips?

Anonymous poster hash: 0641b...133
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt, bli med i den tråden her på KG ned vi som skal ned noen kg til påske. Veldig motiverende :)

Jeg begynte også med gåturer for et år siden, og lastet da ned en app som heter runkeeper. Kan virkelig anbefale den! Her ser du på tempoet når du går, ruter og litt andre ting. Du kan også sette deg mål om at du skal eks gå 100 km før påske, det er motiverende å senat man nermer segd et målet :)

Skrevet

Hva med å prøve litt forskjellige former for trening? Kanskje du ikke har funnet det "rette" for deg? Jeg har for eksempel funnet ut at jeg synes timer med step er veldig morsomt, så jeg drar heller på det enn for eksempel å jogge.

Det er viktig å ikke starte for hardt heller! Ikke alle har mulighet til å trene fem dager i uken. Begynn for eksempel med to økter, så kan du deretter øke med en dag eller to hvis du føler at du har tid til det.

Og husk; den eneste dårlige treningsøkten er den som ikke skjedde!

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvilke knapper jeg skal trykke på hos meg selv for å kjenne på motivasjonen. Siden jeg starter på bunnen formmessig er det også tungt å tenke på hvor lang tid det kommer til å ta :sukk:

Pleide å trene regelmessig tidligere, og ønsker å komme tilbake til normalt god form hvor jeg liker å være mer aktiv, men sliter med å knekke motivasjonskoden. Noen som har klart dette, som har noen tips?

Anonymous poster hash: 0641b...133

Når du selv er god til å finne unnskyldninger for deg selv, tror jeg det kan være nyttig for deg å sørge for at du ikke er den eneste som vet om målene dine. Hvis du har uttalte mål som noen andre vet om, så vil det kunne hjelpe å motivere deg ekstra, spesielt om disse andre kan støtte deg på veien.

Prøv å finne noen, enten venner, et nettforum eller en vektnedgangsgruppe, der du kan bli del av en større gruppe og finne motivasjon fra andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...