Gå til innhold

hyl og skrik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jul har sønnen min på 6 slått seg fullstendig vrang.

Han kunne være vanskelig til tider før også, men nå har det tatt helt fullstendig av, det er en kamp fra morgen til kveld hver eneste dag. Jeg vet virkelig ikke hva jegbskal gjøre lenger.

Om morgenene nekter han å kle på seg. Han legger seg heller ned på gulvet å skriker rett ut at han ikke får til.

Var det noe problemer med påklednigen før, så ba han rolig om hjelp og fikk det. Nå er det ett eneste hyl og kjeft får jeg.

På skolen gjør han det samme, nekter å kle på seg og blir sint.

Når jeg henter han på skolen stikker han avgårde, hyler og skriker.

At de andre barna blir stående å stirre på han bryr han seg ikke om i det hele tatt.

Lekser og middag hjemme er på samme måte.

Han bare skriker rett ut og kjefter.

Jeg hjelper han med leksene, men jeg gjør de ikke for han. Og da blir han sint.

Vi bruker timeout, men bare det er en seremoni.. For å faktisk sitte stille gjør han ikke. Da går han til angrep på rommet, hylskriker og kjefter.. Dette kan han holde på med 5-10 minutter før han legger seg ned.

Å ha en normal samtale med han er også blitt omtrent umulig, for han er blitt utrolig frekk og spydig.

At han er sånn mot meg er en ting, men han er like uspiselig mot andre voksene. Han eier ikke respekt for noe eller noen lenger.

Jeg blir gående å kjefte på han 24-7 og det er helt forferdelig.

Dagene våre er ett eneste hyl og det blir jo ikke bedre.

Jeg snakker til fullstendig døve ører og blir oversett.

Samboeren min vurderer å flytte, han orker ikke mer.

Han vil ikke lenger ta med sønnen min på ting fordi han aldri hører.

Vi trenger hjelp!

Jeg kjenner ikke igjen ungen min lenger.:`(

Anonymous poster hash: 1b825...c8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlege, helsestasjon, BUP...

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, og det er "godt" å vite at noen andre også har litt problemer med ungene sine...

Min 6-åring er sånn innimellom, men jeg har jente da.

Hun har vært litt rampete på skolen også, så jeg og læreren har snakket sammen.

I det siste har hun fått lov til å være den første inn i klasserommet, jeg leverer henne dit før alle de andre får komme inn.

På skolen får hun noe de kaller "Bra kort" ((det er ikke bare mitt barn som får sånne "Bra kort" da. Enkelte av de andre barna også.). Hun får disse kortene hvis hun har vært flink å komme inn etter friminuttene når det ringer inn, hvis hun har hørt etter, vært snill mot de andre elevene o.s.v.

Hvis hun samler nok "Bra kort" i løpet av en dag, så får hele klassen belønning som f.eks at læreren setter på noe musikk hun liker når de skal ha gym, at klassen får se på film, eller lignende..

Dette systemet har hjulpet den siste uka.

Jeg har noe lignende hjemme også.

Hun får et "Bra kort" om morgenen hvis hun er flink til å kle på seg, gå til skolen uten å tulle o.s.v., og så får hun et "Bra kort" dersom hun er flink å gå hjem uten å tulle når jeg henter henne på SFO, og så får hun et til "Bra kort" hvis hun er flink å legge seg uten tull og vas. Hvis hun får 3 bra kort hver dag (mandag til fredag) altså tilsammen 15 "Bra kort", så skal vi gjøre noe gøy i helga.

Nå i helga fikk hun velge seg en stor kjærlighet på pinne på butikken, og så fikk hun sove en natt i leketeltet sitt.

Anonymous poster hash: 05f86...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...