Gå til innhold

Hvilke krav bør man stille til partneren sin? Er jeg for dumsnill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fruen i huset (25) her er snill og god på mange måter, men når det kommer til å ta delaktig ansvar i husholdnigen ... Er hun dårlig!

Rydding: der har begge noe å hente, men jeg er normalt ryddig - tåler å se rot, men tar det innen normal tid.

Hun er fryktelig rotete av seg. Lager hun mat ligger ALT på kjøkkenbenken etterpå. Emballasjer, ingredienser, kniver osvosv. Jeg rydder det alltid inn mens jeg lager mat.

Har hun kjøpt noe, er hun som ungene:river av emballasje i bilen eller med en gang hun kommer hjem, og der ligger det bare.

Klær og sko legger hun bare fra seg der det passer. En sko her og en sko der. Jakker i sofaen.

Røykstumper ligger i en haug utenfor utgangsdøra .. Hun orker ikke å kaste det.

Sminke/hobbyting ligger over alt.

Regninger:betaler ikke. Hvorfor? Hun bare glemmer å åpne de og betaler det ikke. Hun har ikke gjort det en gang på 8 år. (Vi har felles økonomi så det er ikke sånn at det går kun av mine penger).

Tar aldri initiativ til å prate lm økonomi, da må hun jo faktisk konfronteres om ting.

For en stund siden delte vi opp gjøremål hjemme, begge trengte mer struktur. Det ble til at jeg holdt min del mens hun stagnerte. Da mistet jeg motivasjon også.

Er fryktelig vanskelig å finne motivasjon når den andre ikke orker, blir ren frustrasjon.

De periodene hun ikke har jobb, må jeg tvinge henne til å starte søkingen. Hun har ikke problemer med å jobbe, men hun orker ikke å lete, søke osv. Så jeg har da skrevet søknad for henne, sett etter ledige stillinger og etterhvert skaffet henne jobb.

Hun sitter på tlf HELE dagen. Morgen, dag, kveld og sengetid. Dette irriterer meg mest nesten, når vi legger oss ser hun ikke på meg en eneste gang. Hun ser kun på skjermen. Hun sier at hun fint kan prate om hun sitter på tlf, men jeg synes man er mer tilstede uten!

Sexlivet er labert- dvs hun tar aldri initiativ ALDRI! Hun "glemmer" det sier hun (?)

Ellers er hun ofte smilende og blid og tar seg av ungene på en normal måte.

Hun setter opp en vegg når det kommer til konfrontasjoner om disse emnene.

Hva hadde dete gjort/sagt?

Anonymous poster hash: ab6f4...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva annet man kan gjøre enn å kommunisere jeg. Min mann er litt på samme måten, han ser ikke rot, glemmer at sex finnes, og er generelt distré av seg. Er det ikke rett foran nesa hans, eksisterer det ikke.

Jeg må minne ham på ting, og når jeg spør om han kan gjøre noe legger jeg til at han burde gjøre det med en gang, før han glemmer det igjen. For det er noe som irriterer meg, at han glemmer det og at ting ikke blir gjort som følge av det. Så nå gjør han stort sett alltid ting med en gang jeg sier ifra.

For han er alltid opptatt med noe annet, og om han skal vente til han er ferdig med det, glemmer han.

Det har spart meg mye frustrasjon å skjønne akkurat den biten.

Jeg ville prøvd å kommunisere det på en måte som ikke er anklagende.

Rydder hun når hun må? Altså før et selskap, eller før besøk?

Min er en skippertaksrydder, må han så blir det gjort. Skaff dere en hushjelp som kommer en gang i uken? Da må det ryddes dagen/kvelden før.

Har ikke tid til å skrive mer nå. Kommer tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...