vix. Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Jeg er på jakt etter en skikkelig god bok, og ville satt stor pris på om noen ville kommet med anbefalinger basert på egne erfaringer. Det er egentlig det samme hva slags sjanger det er - om det er en bok som virkelig har gitt deg noe, fortell! Hva var det som gjorde boken så spesiell/bra/spennende/givende i dine øyne, og hvorfor? Endret 10. februar 2014 av Vixy
torias Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Flink Pike av Gillian Flynn. Utrolig bra bok. Det er krim, men handler mest om hvordan et fantastisk ekteskap kan utvikle seg til et mareritt, og hvordan nettop dette skjer. Det er faktisk en av det mest sjokkerende bøkene jeg har lest, hvor kone og mann har relativt ulike perspektiver på hva som skjer. Bør leses!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Beste jeg har lest i det siste er Ender's game. Flott liten sci-fi som skiller seg ut og biter seg fast i hukommelsen. Kjemisk fri for Hollywoodromanser og klisjeer. Denne kommer jeg til å huske lenge. Anonymous poster hash: 6d2b8...90e
Gjest Sala21 Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Et helt halvt år av Jojo Moyes. Jeg leste den ut på to knappe dager midt i studeringen før jul. Jeg ble så hektet, samtidig som jeg så gjerne ville spare på den for å få den til å vare.Den er lett å lese og den var så utrolig vakker skrevet. Jeg lo en hel del, men jeg gråt kanskje aller mest. Den sitter enda fast i mitt hjerte, og der kommer den garantert til å bli en god stund. En bok jeg rett og slett elsker, fordi den tar opp kjærlighet og tap på en helt annen måte enn det jeg har lest før. Den hjelpeløsheten en person kan føle når den blir avskåret fra å kunne gjøre helt dagligdagse ting. Rett og slett en bok som virkelig bør leses, Virkelig! Jeg kan ikke få uttrykket det godt nok, men den er veldig verdt pengene og tiden man bruker på å lese den.
vix. Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2014 Tusen takk for tips, dere. Disse skal absolutt sjekkes ut!
Jeanettica Skrevet 11. februar 2014 #6 Skrevet 11. februar 2014 Aremis Fowl serien. En reel flykt fra hverdagen. Humoristisk og virkelig gode utspill å tenke over. Svermen er en flott grøsser/drama skrevet av en tysker som heter Frank Schätzing. Den var altoppslukende.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Synes "Looking for Alaska" av John Green var en kjempefin bok. Anonymous poster hash: 688fd...c3b 1
Weefunk Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Jeg er på jakt etter en skikkelig god bok, og ville satt stor pris på om noen ville kommet med anbefalinger basert på egne erfaringer. Det er egentlig det samme hva slags sjanger det er - om det er en bok som virkelig har gitt deg noe, fortell! Hva var det som gjorde boken så spesiell/bra/spennende/givende i dine øyne, og hvorfor? Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 Else går til psykolog Anonymkode: 0001a...3c7
Frøy83 Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 (endret) . Endret 31. august 2019 av Frøy83
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 "Sapiens" e kjempebra! Nytt syn på verden etter å ha lest den. så har eg lyst lese alt av agnes ravatn. Trur bøkene hennas e utrulig morsomme! Anonymkode: ccdb4...6d5
Måbarefåsiat... Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 I sommer har jeg lest trilogien om Kristin Lavransdatter (om igjen) og alle bøkene om Arn (også om igjen) - og er nå i gang med slektssagaen til Edvard Hoem. Ferdig med Jordmor på jorda og Slåttekar i himmelen. Fabelaktig historie.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #13 Skrevet 30. august 2019 Jeg liker krim. Akkurat nå har jeg funnet en ny forfatter, Belinda Bauer. God, drivende spennende, med innslag av humor. Liker også C.J. Tudor, god krim uten for mye utenomsnakk. Litt ubehagelig krim finner du i bøkene til M. J. Arlidge og Pierre Lemaitre. Den første boken jeg leste av ham, Alex, var rett og slett vemmelig..... Men absolutt lesbar hvis en liker litt mer enn bare spenning. Årstiden nå er virkelig tiden for en tekopp og lesing. Kos deg! Anonymkode: 8a000...8bf
John_Felipe Skrevet 30. august 2019 #14 Skrevet 30. august 2019 On 2/10/2014 at 6:07 AM, vix. said: Jeg er på jakt etter en skikkelig god bok, og ville satt stor pris på om noen ville kommet med anbefalinger basert på egne erfaringer. Det er egentlig det samme hva slags sjanger det er - om det er en bok som virkelig har gitt deg noe, fortell! Hva var det som gjorde boken så spesiell/bra/spennende/givende i dine øyne, og hvorfor? Minnenes Melodi av Nicholas Sparks Engelsk tittel: A Walk To Remember Elsker boken og har lest den flere ganger. Fordi jeg opplevde det samme som i boka på videregående. Veldig fint skrevet av Nicholas Sparks. Hvordan han klarte å fange meg og virkelig leve inn i boka. Er flere steder i boka der jeg må stoppe opp og lese linjene flere ganger fordi det er så bra skrevet. Mange fine sitater fra boka også. Boka har gjort meg til en mykere og bedre person, Anbefales! Er også film av boka, A Walk To Remember ❤️ Syns boka er bedre en filmen, men filmen er også utrolig bra! Verdt å se på. Jeg så filmen før jeg leste boka, noe jeg liker bedre. Da kan jeg fantasere når jeg leser med skuespillerne i ulike scenarioer.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #16 Skrevet 3. september 2019 Jeg blir aldri lei av middelalderbøkene til Ken Follet. Serien starter med to bind; Sverdet og korset og Katedralen. Det handler om byggingen av katedralen i Knightsbridge, klosteret og familiene som lever der, biskopen, munkene og de som bygger katedralen. Masse historie, nyttigere, lidenskap, kjærlighet, sorg, tap, intriger og maktspill. Tykke, men lettleste bøker som virkelig fenget meg. Det er laget en TV serie og, men bøkene er MYE bedre etter min mening. Har lest de 4-5 ggr, tror jammen jeg må lese de på nytt! Anonymkode: 6a0c1...33b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #17 Skrevet 4. september 2019 TS har helt sikkert funnet seg en god bok på disse 5 årene Anonymkode: cfd09...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå