AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Har nettopp kommet hjem fra byen og vært ute med to kompiser. Jeg er 28 (jente), de er begge 30 (gutter). 1 time før vi skulle gå fra restauranten begynte de å snakke om en annen jente vi kjenner, som de mente var drømmedama utseendesmessig- "får hakeslep hver gang de ser henne, hun er perfekt, nydelig, er det mulig?" osv. Og så forteller de det til meg...Jeg synes egentlig det er rart og ubehagelig å høre på i og med at her sitter jeg, dollet opp og fin- og ikke 1 eneste kompliment fra dem hele kvelden. Og jeg er ikke en guttete jentekompis, jeg er feminin og vil i ny og ne få kompliment fra dem jeg og....rart å bli fullstendig ignorert på den måten. Denne jenten er så absolutt attraktiv som mange andre jenter i Norge, men ikke en supermodell, så da blir det litt ekstra sårt-en jente som ikke er akkurat suprmodell får slike komplimenter, mens jeg får absolutt ingenting?? Ever?? og jeg er ganske så allright selv.. er vel bare veldig såret over å bli oversett av dem totalt etter at jeg hadde lagt 2 timer i sminke og hår, men måtte sitte der og høre på dette i en time...og så ble det fortalt til MEG liksom- du aner ikke hvor pen hun er og hvordan alle menn sikler på henne..osv osv.. nei, æsj, vet ikke hva jeg vil med dette...men sårende.. noen som kjenner seg igjen? Og hvordan skal man egentlig reagere? Anonymous poster hash: 7b351...808
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Det er fordi du ikke er puttet i damer-vi-ønsker-å-knulle-boksen. Anonymous poster hash: 6d123...8de 3
waco Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 De høres jo litt harry ut da, å komplimentere folk som ikke er tilstede når det sitter en rett foran dem!
Chloe- Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Har du først plassert deg selv i "vennebåsen" så kan du jo ikke klage over manglende komplementer. Disse gutta stiller da likt som om du skulle sittet der med to venninner. 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Du MÅ bare venne deg til det der hvis du skal ha guttevenner. Anonymous poster hash: 5bc33...388 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Har du først plassert deg selv i "vennebåsen" så kan du jo ikke klage over manglende komplementer. Disse gutta stiller da likt som om du skulle sittet der med to venninner. Virkelig? Jeg gir mine guttevenner komplimenter: "Du er veldig kjekk- du kommer til å finne en flott jente snart" eller "du ser veldig kjekk ut i dag"...hva har egentlig vennebåsen med det å gjøre? Må jo være fordi de ikke synes at jeg er fin....men jeg er faktisk ikke så mye verre enn denne dama....så 1 kompliment til meg hadde vært ok... Anonymous poster hash: 7b351...808
Gjest Lolita8 Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Tror nok du må venne deg til det der om du skal henge med mannfolk. De mener det jo ikke vondt, men det blir bare sånn.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 vil liksom ikke gi sånne komplimenter til venninner. føler jeg stiller meg i en unødvendig dårlig posisjon da. Anonymous poster hash: 43991...cb4
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Har du først plassert deg selv i "vennebåsen" så kan du jo ikke klage over manglende komplementer. Disse gutta stiller da likt som om du skulle sittet der med to venninner. Nemlig.
Berit Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Det kan godt være de snakker sammen og til andre om hvor fin du er. Mange som ikke gir komplimenter direkte, men snakker sammen om hvem som er fin når ikke vedkommende er tilstede. Gir de komplimentertil direkte til henne f.eks? 2
Gjest Bond Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Føler du deg mindre fin fordi du ikke fikk komplimenter fra kompiser? Er det en konkurranse angående hvem som er finest i vennegjengen? Må de alltid kommentere også deg når de snakker om noen andre? Det er ikke for å være slem altså - men det virker for meg som om du trenger å finne og forsterke litt av selvsikkerheten din så du ikke er avhengig av at kompiser gir deg komplimenter, at de må si noe fint om deg når det sies noe fint om andre, og at du på denne måten må få bekreftet at du er like fin eller finere enn venninna.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Forstår deg godt! Anonymous poster hash: 404cb...76b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Virkelig? Jeg gir mine guttevenner komplimenter: "Du er veldig kjekk- du kommer til å finne en flott jente snart" eller "du ser veldig kjekk ut i dag"...hva har egentlig vennebåsen med det å gjøre? Må jo være fordi de ikke synes at jeg er fin....men jeg er faktisk ikke så mye verre enn denne dama....så 1 kompliment til meg hadde vært ok... Anonymous poster hash: 7b351...808 Ja, og til venninner kan du si at de var fine i dag, eller at klærne var kule. Ikke sant? Vi gutta sier ikke sånt til hverandre. Vi sier ikke til en kompis at han var kjekk i dag, vi bare snakker med hverandre om at damer vi møter ser bra ut. Du er nå en venn av disse to gutta, og behandles derfor i all hovedsak som nettopp det. Anonymous poster hash: a1ac6...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 det er kompiser sier du. nettopp, de er kompiser! det kan godt være de sier fine ting om deg også når du ikke er tilstede. jeg pleier ikke å sitte å si direkte til mine kompiser at de er faen så fine. men jeg kan godt si deet til andre Anonymous poster hash: b71c2...2c4
Erazor Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Ut fra det du sier, virker det nesten ikke som om guttene du var ute med bare er kompiser, men at du ønsker at de skal se på deg som noe mer siden du forventer komplimenter fra dem og bruker to timer på sminke og hår før man skal på restaurant med dem. Det at de snakker om sånt når du er der, betyr at de ser på deg som en av dem. Hvis ikke det er bra nok for deg, så må du kanskje revurdere hva slags forhold du ønsker å ha til dem. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Uforståelig for meg at dette kommer fra en dame på 28 år. Voks opp. Anonymous poster hash: e9a85...38e 1
Gjest Funky Punk Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Du er en venn. Selv om du gir dem komplimenter, så kan du likevel ikke forvente det av dem. Menn gir hverandre ikke komplimenter på samme måte som kvinner. Er du en god venn av dem så blir du som en hvilken som helst annen guttevenn.
Alina X Skrevet 10. februar 2014 #19 Skrevet 10. februar 2014 Så det er oppmerksomhet du vil ha fra dine mannlige venner? Du er med dem for at de skal prise ditt utseende? Når jeg møter mannlige venner så står jeg ikke 2timer på badet for å fikse meg i håp om å fiske noen komplimenter,og jeg bryr meg heller ikke om de sier noen damer er dritfine,rett og slett fordi jeg ser på dem som venner,ikke noen jeg er tiltrukket av eller ønsker oppmerksomhet av. Hvis du ikke tåler at de prater om hva de vil prate om så burde du slutte å late som om du er deres vennine og heller vise ditt sanne jeg: du liker bare oppmerksomheten, 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #20 Skrevet 10. februar 2014 Og når de får seg kjærester skal de helst fortsatt henge med deg og gi deg komplimenter, sånn i all vennskapelighet, sant? Noen damer skjønner ikke hva det vil si å ha guttevenner, og burde holde seg langt unna. Skrekken er å bli sammen med en gutt som har ei sånn oppmerksomhetssyk "venninne". Anonymous poster hash: ac922...abe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå